Albrecht Dürer a jeho magický čtverec.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Infinitiv mit zu/B Střední odborná škola Otrokovice
Advertisements

Verneinung - zápor Nein - ne nicht/nichts mehr - ne/už nic nie - nikdy
Rubikova kostka Tietz.
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku
Albrecht Dürer (1471 – 1528) a jeho magický čtverec.
Albrecht Dürer a jeho magický čtverec.
RNDr. Jaroslav Flejberk
Vlajková výzdoba Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
PRÉCIS OD NESTRUKTUROVANÝCH KLÍČOVÝCH SLOV JAKO DOTAZŮ K STRUKTUROVANÝM DATABÁZÍM JAKO ODPOVĚDÍM Martin Lacina.
Vytvořila: Pavla Monsportová 2.B
Matematika Povrchy těles.
Čtverec, krychle.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Magické čtverce
PERSPEKTIVNÍ ZOBRAZOVÁNÍ HRANATÝCH PŘEDMĚTŮ
Za předpokladu použití psacích potřeb.
DEKLARACE PROMĚNNÝCH A KONSTANT
Zobrazení síly.
Evropská renesance.
 Autor  Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr.  Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace  Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Obsah obdélníku a čtverce, jednotky obsahu. Za předpokladu použití psacích a rýsovacích potřeb.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Grafika 5 CorelDraw – plošné objekty VY_32_INOVACE_7B5.
Písmová osnova Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana CZ.1.07/1.1.14/
Použití ozdobného písma (fontu)
Präpositionen Předložky. Auf – na ( vodorovné ploše ) der Tisch Auf Wo – kde 3. pád auf dem Tisch na stole auf einem Tisch na nějakém stole auf meinem.
Základní operace s maticemi
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tvorba dokumentů.
Pythagorova věta.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
JEHLAN SÍŤ A KONSTRUKCE V PRAVOÚHLÉM PROMÍTÁNÍ
Bůh, národy a reformace na počátku novověku
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Préteritum sloves haben, sein, werden VY_32_INOVACE_02-17 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám" Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY_32_INOVACE_NJ_22.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ46 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Téma:Plošné obrazce; členění plochy Vypracoval: Mgr. Jan Ruml.
Magické čtverce Vytvořila Jana Šimková, ZŠ a MŠ Mladoňovice Datum:
Algoritmizace a programování Algoritmy 5 – Myšlenkové mapy.
Obvod čtverce Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zazelenit: fasády, zábradlí u mostů Zabránění erozi: stromy, rybníky.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_296_Rovinné útvary - pracovní listy.
Němčina pro 9. třídu. Anotace : Německý jazyk pro 9. ročník
Rovnoběžník 1 čtyřúhelník, který má protější strany rovnoběžné rovnoběžník čtyřúhelník, který má protější strany rovnoběžné.
Německý jazyk – Cvičení na podporu konverzace
Sikaku řešení hlavolamu.
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8. Vl
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Pythagorova věta – popisuje vztahy stran v pravoúhlém trojúhelníku
Digitální učební materiál
Préteritum pomocných sloves
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
klikaním na žlté políčka! Potom klikni na výsledok!
Albrecht Dürer (1471 – 1528) a jeho magický čtverec.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Povrch krychle a kvádru.
Digitální učební materiál
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tělesa NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_301_Tělesa Téma: Geometrie.
Čtverec (známe-li délku jeho strany)
Konstrukce kosočtverce
Transkript prezentace:

Albrecht Dürer a jeho magický čtverec

Na stěně v pravo nahoře visí magický čtverec, který Dürer vymyslel

Takže takto vypadá a pro lepší znázornění ještě jednou bez okras. A co to všechno umí? Podstatne je číslo 34! To je suma mnoha kombinaci políček

Suma všech vodorovných políček je 34!

Taktéž suma vertikálních políček!

I suma rohových políček je 34!

A ty trochu “pootočené“? 34!

Suma políček ve středu čtverce? Taktéž !

5 + 9 + 8 + 12 = 34

3 + 2 + 15 + 14 = 34

I v diagonále. . .

Stále je to : 34!

V dolní řadě má Dürer nejen rok, ve kterém rytinu vytvoril(1514), ale i počáteční písmena svého jména: 4 = Dürer a 1 = Albrecht!

Genial! . . . Und er war sehr stolz, dieses Quadrat selbst ersonnen zu haben! Recht hat er!