Postnatální období–předškolní věk

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lidský jedinec a jeho vývoj. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Advertisements

METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Biologie člověka-úvod Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově.
Florbal Ročník: Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: S portovní hry Téma: Florbal – základní pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ AUTOR: Mgr. Helena Špinarová NÁZEV: VY_52_INOVACE_27 II Oběhová soustava TEMA: Člověk a jeho svět - Přírodověda.
Osnova pro pedagogy MŠ a ZŠ a studenty středních pedagogických škol Vypracovala: Mgr. Dominika Valešková.
Slovní úlohy Procenta těžšíjednodušší
Anotace Čtení s porozuměním, schopnost vyhledávat informace z vnějších zdrojů a doplnit tak učební látku Autor Dagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_13_POSTNATÁLNÍ VÝVOJ JEDINCE.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
I DENTIFIKACE NA INTERNETU Mgr. Marie Kardová Leden 2014.
VYPRACOVALA: Mgr. Ivana Tesařová, ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E Mladší školní věk.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_11_test, osobnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Ontogenetický vývoj. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky puberty klíčová slova : prepuberta, puberta, postpuberta autor: Kamila.
VY_32_INOVACE_01_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_ALKOHOL D ě tský domov, Základní škola praktická, Praktická škola, Školní jídelna a Školní dru ž ina, Duchcov, Školní.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Mgr.Lenka Preisová
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_08 Název Božena Němcová Téma hodiny Božena.
Proměny člověka v průběhu života
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Plánování ve školní tělesné výchově
Období života člověka. Období života člověka Etapy lidského života Člověk se během života mění – roste do výšky, tloustne, učí se chodit a mluvit,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_04_01_ žlázy s vnitřní sekrecí.
Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum:
ETAPY VÝVOJE LIDSKÉHO ŽIVOTA II
Vývojová stádia člověka 5. ročník
Metody psychologie IV.část – Pomocné metody
Občanská výchova – 7. ročník, Životní cyklus, etapy vývoje
Členovci Štíři.
Tvar a pohyb těla Kostra.
Didaktické zásady Literatura:
Strunatci obratlovci.
Kojenecké období od 6. týdnů do 1. roku Andrea Ječmenová 2012.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Tělesný, funkční a psychický vývoj dětí a mládeže
Členovci trojlaločnatci.
9. Heterogenní a homogenní skupiny
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Literatura: Machová, J. Biologie člověka pro učitele
Předškolní, školní období a dospívání
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Životní cyklus.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Ekologické a biologické aspekty vody
  Polohování při ošetření je důležité a nemá být náhodné, výběr polohy závisí na druhu poranění a stavu postiženého. Poloha po ošetření musí být taková,
1.
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Pracovní výchova – dívky 9.tř. Prezentace č. 18
Tato prezentace ve stručnosti představuje základní etapy lidského vývoje od početí do stáří. Je doplněním nebo shrnutím výkladu učitele. V krátkých aktivitách.
PLOŠTICE.
Rozmnožování organismů
Člověk a životní prostředí
Předškolní období - 3 až(6 – 7) let
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Člověk jako bytost bio psycho sociální
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Volba povolání OBČANSKÁ VÝCHOVA Kristýna Pasková, Klára Petříková.
Transkript prezentace:

Postnatální období–předškolní věk Ontogenetický vývoj Postnatální období–předškolní věk

Postnatální období - předškolní věk cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky období předškolního věku klíčová slova : pohlavní rozdíly, tělesný vývoj autor: Kamila Černá zpracováno: 2012

Předškolní věk od začátku čtvrtého do konce šestého roku

Předškolní věk tělesný vývoj pokročil → dítě se samo pohybuje duševní vývoj pomalejší → málo životních zkušeností → časté úrazy ( utonutí, pády, otravy, dopravní nehody )

Předškolní věk hlavní činností je hra, objevují se tvořivé prvky ( stavebnice, modelování, napodobování pracovních činností ) od čtvrtého roku hry s pravidly → rozvoj myšlení, paměti, představivosti, řeči, jemné a hrubé motoriky, ukázněnosti, sebeovládání

Předškolní věk dítě touží po společnosti ostatních dětí i dospělých

Předškolní věk růstové tempo od začátku čtvrtého roku pravidelné a plynulé až do puberty začátek předškolního věku → typ postavy obdobný jako u batolete vlivem málo vyvinutého zádového a břišního svalstva → odstálé lopatky, břicho vyčnívá dopředu

Předškolní věk nepatrné pohlavní rozdíly → mezi chlapci a dívkami období do 6-ti let – „ neutrální dětství “ první proměna postavy – změna proporcí lidského těla – prodloužení končetin mezi 5. a 6. rokem ( Filipínská míra )

Předškolní věk ke konci období postupná výměna dočasného chrupu za trvalý

Předškolní věk období prvního vzdoru dítě odmítá poslušnost, vzteká se, prosazuje své požadavky považuje se za projev formující se vlastní vůle a sebevědomí, které se dostávají do rozporu s vůlí a autoritou dospělých

Použité zdroje http://www.google.cz/search?hl=cs&gs_rn=1&gs_ri=hp&cp=9&gs_id=y&xhr=t&q=p%C5%99ed%C5%A1koln%C3%AD+v%C4%9Bk&rlz=1R2AURU_csCZ501&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.1355534169,d.d2k&bpcl=40096503&biw=1280&bih=641&wrapid=tljp1355995903487016&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=udzSUK6_EM3EtAam-IHoBA http://www.google.cz/search?hl=cs&gs_rn=1&gs_ri=hp&cp=9&gs_id=y&xhr=t&q=p%C5%99ed%C5%A1koln%C3%AD+v%C4%9Bk&rlz=1R2AURU_csCZ501&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.1355534169,d.d2k&bpcl=40096503&biw=1280&bih=641&wrapid=tljp1356006698563016&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=5gbTUOreJc7Hswber4HADQ