Šablona III/2 Stepi a lesostepi

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stepi Velké obilnice světa.
Advertisements

Stepi.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Polární pás.
Stepi Poznáš zvířata stepí?
Stepi Natálie Prokopová.
Pouště a polopouště.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Přírodověda 5. ročník Mgr. Dana Svobodová
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Pouště Obr. 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
MÍRNÝ PÁS PŘÍRODOVĚDA 5.TŘ. Mgr. Renata Šimková.
Lesy mírného pásu.
Podnebné pásy – tropický pás
Savci biomů světa 8. ročník.
POUŠTĚ A POLOPOUŠTĚ.
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_36_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - VZDUCH, PŮDA, TEPLO A SVĚTLO Autor: Mgr. Petra Kukuczková Předmět: Prvouka Třída: 3. ročník.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
STEPI.
ŠELMY LASICOVITÉ Hana Ošlejšková
VY_32_INOVACE_ Podnebí mírného pásma Autor
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
TRAVNATÉ OBLASTI MÍRNÉHO PÁSU
Společenstva polí Živočichové
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR:Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_27_ VOLNĚ ŽIJÍCÍ ŽIVOČICHOVÉ.
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_06_Z67_15
Polární oblasti Materiál byl vytvořen v rámci projektu
ZAJÍCI KRÁLÍK VERSUS ZAJÍC UŠI PŘEDNÍ KONČETINY SPOLEČENSKÝ ŽIVOT NORY
Ekosystém pole Savci Přírodověda 4. ročník
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Základní škola, Hradec Králové
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Lesy mírného pásu TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Základní škola Lednice Břeclavská 510
VY_32_INOVACE_09_ Přírodověda pro 4. ročník
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_22_MÍRNÝ PODNEBNÝ PÁS
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
Biomy.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a mateřská škola Bukovec
VY_32_INOVACE_17_Z_STEPI
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
zpracovaný v rámci projektu
Příroda východního Polabí
Šablona III/2 Život v oceánech
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8.ročník 04_Přírodní oblasti světa – II.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
VY_32_INOVACE_213 Tomáš Nový šestý krajinná sféra
VY_52_INOVACE_07_ Hospodářská zvířata
ŠABLONA III/2 ŽIVOČICHOVÉ Mgr
Pedosféra = půdní obal země.
Smíšené a listnaté lesy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_32_PTÁCI Mgr. Petra Kukuczková Prvouka
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Hlodavci.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_25_TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TÉMA:TROPICKÝ.
Mgr. Lenka Nováková – 1.ZŠ Horní Slavkov VY_32_INOVACE_08_Pralesy
ZOOPARK GLOWACKÉHO Klára Kovaříková, Alžběta Mikulíková, Eliška Havelková, Tereza Bláhová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Subtropický pás TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Step.
Stepi název step vznikl v ruštině pro travnaté
Stepi (a lesostepi) mírného pásu V mírném pásu Suché podnebí, nízké srážky → → neumožňují růst stromů Kvalitní černozemě Travní porost.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Šablona III/2 Stepi a lesostepi Mgr. Lenka Nováková – 1.ZŠ Horní Slavkov VY_32-INOVACE_12-Stepi a polostepi - Z

Co jsou stepi a lesostepi ? leží v mírném pásu bezlesé oblasti, je zde málo srážek – traviny a keře, na okrajích břízy, lípy a duby velmi kvalitní půda – černozem vnitrozemské podnebí, velké rozdíly teplot během roku i mezi dnem a nocí slouží hlavně jako pastviny

Evropa a Asie stepi Jižní Amerika pampy Severní Amerika prérie Zvířata se uzpůsobila životu na suchých travnatých plochách bez lesního porostu. Jsou to dobří běžci – dropi, pštrosi, malá zvířata si hrabou hluboké nory – zajíci, syslové, žijí zde i šelmy – vlci a dravci – orli a supi. Původní živočichové Severní Ameriky – bizoni byli téměř vyhubeni, dříve se jich v prériích vyskytovalo až 60 milionů, dnes jich zbylo asi jen 1000. V jihoamerických pampách žijí pštrosi nandu, lamy, v Severní Americe jsou to divocí koně – mustangové, a v Asii koně Przewalského. Stepi se mění v pole s vynikající ornou půdou.

Na polích se pěstuje obilí Na polích se pěstuje obilí. V sušších oblastech se na stepích pasou koně, dobytek a ovce. Ve městech se pak zpracovává maso, mléko, kůže.HONÁCI DOBYTKA – Severní Amerika - kovbojové - Jižní Amerika - gaučové Na okrajích stepí je už dostatek srážek – lesostepi.

Zdroj obrázků: Microsoft Office 2010 - klipart