Metody psychologie IV.část – Pomocné metody

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Advertisements

Současná pedagogická diagnostika a její metody Pro potřeby výchovných poradců zpracovala Dagmar Ženková.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Volba budoucího povolání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Nemetová. Dostupné z Metodického portálu
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
ARTETERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Pedagogika a psychologie 3. ročník ŠKOLNÍ ZRALOST Mgr. Irena Kudláčková.
. EU_52_sada 1_03_ZPM_Výroba draků netradičně_Lich Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Mgr. Eva Lichá Anotace.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základy automatického řízení 1
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Úřad práce České republiky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Mezinárodní hotelnictví
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_FAZE_MESICE Název materiálu:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Faktory ovlivňující poznávání osobnosti
UČENÍ.
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Publicistický styl VY_32_INOVACE_CJL_3,4_72
Pedagogická psychologie
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vztahově postojové vlastnosti osobnosti
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
3. Metody pedagogické diagnostiky
Metody práce s dětmi Zora Syslová.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DRUHY_CAR Název materiálu: Druhy čar
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Název školy: Základní škola a mateřská škola Uhřice, okres Hodonín
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
VÝKLAD Mgr. Michal Oblouk.
VY_52_INOVACE_31_ Slunce ČLOVĚK A JEHO SVĚT 5. ročník
Název materiálu: Zájmena
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_PRIDAVNA_JMENA Název materiálu:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Právo sociálního zabezpečení
Digitální učební materiál
Název: Pozvánka DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_17
5. Metody práce s dětmi Klasifikace metod Efektivita učení
Sůl nad zlato Zdraví, bezpečí.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
Speciálně pedagogická diagnostika
KDO SE NA TEBE DÍVÁ? HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Právo sociálního zabezpečení
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Předškolní období - 3 až(6 – 7) let
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
EU_62_A_sada 1_13_M_Příjmy_Pol
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

Metody psychologie IV.část – Pomocné metody Anotace: Prezentace je závěrečnou částí tématu Metody psychologie. Výukový materiál rozebírá pomocné metody - anamnézu, kazuistiku a rozbor výsledků činnosti. Je osnovou pro výklad učitele. Klíčová slova: anamnéza, kazuistika, rozbor výsledků činnosti Cílová skupina: žáci středních škol Název: Metody psychologie IV.část – Pomocné metody Jméno autora: Monika Arsenjevová Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Vytvořeno dne: 1.pololetí školního roku 2013/2014

Metody psychologie V.Část Pomocné metody Vypracovala: Monika Arsenjevová

Pomocné metody 1) Anamnéza 2) Rozbor výsledků činnosti 3) Kazuistika

Anamnéza získáváme důležité poznatky, které mohly mít vliv na vývoj jedince rozlišujeme především anamnézu - osobní - rodinnou

Osobní anamnéza Rodinná anamnéza týká se samotného týká se rodičů, jedince Zjišťujeme údaje o těhotenství údaje o porodu psychomotorický vývoj prodělané choroby, osobnost dítěte atd. Rodinná anamnéza týká se rodičů, sourozenců i prarodičů Zjišťujeme vážné choroby vztahy v rodině vážné okolnosti v širší rodině

Ukázka zjišťování údajů u osobní anamnézy

Rozbor výsledků činnosti každý produkt lidské činnosti vyjadřuje osobnostní zvláštnosti

Sešity Deníky poukazují typická je jsou „ zrcadlem žáka“ charakterové vlastnosti rukopis atd. Deníky především v období dospívání typická je spontánnost upřímnost

využíváme konstrukčního materiálu Výtvarné projevy Poukazuje na výtvarné schopnosti charakteristiku osob Hra využíváme konstrukčního materiálu ( písek, stavebnice, kaménky) Poukazuje na tvořivost fantazii pečlivost sociální vztahy atd.

Kazuistika studium jednotlivého případu a jeho popis - případová studie studium jednotlivého případu a jeho popis - získaná kombinací několika metod anamnézy pozorování rozhovoru atd.

- zpracovává všechny dostupné materiály, které řadí chronologicky  a zhodnocuje je - provádí kvalitativní analýzu  - všímá si možných souvislostí mezi projevy v různých oblastech psychiky

Použitá literatura a zdroje Švingalová, D.: Základy psychologie. Liberec, Technická univerzita 1996 Štefanovič, J., Greisinger, J.: Psychologie. Praha, Avicenum 1985

http://zdravi.e15.cz/clanek/postgradualni-medicina/syndrom-neklidnych-koncetin-459223 http://www.kreativni-stranky.wz.cz/pranicko-rybicka.html http://www.predskolaci.cz/ http://www.zenyprozeny.cz/art/2384-nechavate-detem-dost-soukromi/ http://terapie.as4u.cz/cs/alternativni-terapie/terapie-rodinou/alternativni-skoly/waldorfske-skoly/zakladni-skola-ucitel.html

http://www.krostav.cz/pic/sponzoring/kresba http://zena-in.cz/clanek/detska-kresba-od-klikyhaku-po-picassa/kategorie/deti/rubrika/rodina http://www.milan.cernoch.net/web/diagnostika.htm