Místní akční plán rozvoje vzdělávání v ORP Chrudim

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Advertisements

Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje CZ /0.0/0.0/15_002/ Regionální stálá konference 27. dubna 2016.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Srpen 2013 Společné setkání Komunitní plánování v Děčíně Projekt „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně, CZ.1.04/3.1.03/ Listopad.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Zahájení tvorby Komunitního plánu sociálních služeb pro město Žatec Mgr. Petr Antoni Dne
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice 2. Setkání Řídícího výboru MAP Neratovice 20. června 2016, MěÚ Neratovice.
IP Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Jihlava 25. listopadu 2014.
Ustavující zasedání Řídícího výboru MAP Tanvaldsko Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání na území ORP Tanvald.
Zlín, Jana Vodáková Krajský akční plán rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje Seznámení s výsledky analýzy potřeb ve ZK.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Pracovní skupina Portál elektronického zdravotnictví NSeZ – neveřejná prezentace Emauzy, MUDr. Pavel VEPŘEK předseda pracovní skupiny.
3. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán pro ORP Jablunkov reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ září 2016 od 14:00.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání Ustavující setkání Partnerství MAP v rámci obvodu Prahy 21.
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování (Pavla Chocholová) a Krajský akční plán Plzeňského kraje (Petr Duda) Národní ústav pro vzdělávání.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Postup aktualizace Regionálního akčního plánu Zlínského kraje Ing
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Jednání pracovních skupin k tvorbě Ročního akčního plánu (RAP)
Úřad práce České republiky
Aktuální informace o KAP a MAP
MAP Trutnovsko , Havlovice
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky 2018 – Mgr. Hana Bodnarová.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Pracovní porada Pracovní list.
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Koordinační výbory Národního strategického referenčního rámce
Pracovní porada Pracovní list.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Příprava programového období 2014–2020
AKTUALIZACE REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE
Bílovec 4. jednání Řídícího výboru projektu MAP ORP Bílovec
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Vzdělávání Lokální partnerství Liberec Magistrát města Liberec, 1. březen 2017 Prezentace / akce se koná v rámci projektu "Inkluzivní a kvalitní vzdělávání.
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
kam vlastně směřujeme ??? 
6. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
Analýza potřeb v území Ing. Martin Kolář
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Základní Listina Projekt: „Aktualizace procesu komunitního plánování sociálních služeb v ORP Šternberk“, reg. číslo CZ /0.0/0.0/16_063/
Vzdělávací program pro širší vedení škol
Tento projekt je spolufinancován EU: CZ /0.0/0.0/17_047/
Dotazníkové šetření II – koncepce a nastavení
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Klíčové aktivity projektu
1. Jednání Řídícího Výboru Místní akční plán II rozvoje vzdělávání pro Prahu 13 CZ /0.0/0.0/17_047/ Praha,
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Šablony I a jejich realizace
Rodičovské kompetence – silní rodiče v našem pohraničí
Řídící výbor – , hod. Městský úřad Český Krumlov projekt „MAPII – ORP Český Krumlov“ reg. č. CZ /0.0/0.0/17_047/
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
(Zasedací místnost MAS Království – Jestřebí hory, o.p.s., Úpice)
Transkript prezentace:

Místní akční plán rozvoje vzdělávání v ORP Chrudim CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_005/0000069 Chrudim 15.3.2016

Program: Význam MAP pro ORP Chrudim Představení členů ŘV a PS Přehled komunikace v OT MAP Harmonogram Statut ŘV, Jednací řád ŘV Volba předsedy ŘV Pracovní skupiny Seznámení s webem MAP

Proč MAP? ANALYTICKÁ ČÁST Diskuse v území STRATEGICKÁ ČÁST AKČNÍ PLÁN Skutečné potřeby území v kontextu - ČR (soulad-NIDV), kraje, měst a obcí, vzdělávacích zařízení, veřejnosti apod. Diskuse v území AT PS, web MAP ŘV = stanovení priorit, tedy Strategický rámec MAP do r. 2023 Jaká opatření ? . aktivity škol . aktivity spolupráce . sociální služby, neformální vzdělávání, . preventivně výchovné aktivity ANALYTICKÁ ČÁST STRATEGICKÁ ČÁST srpen 2016 AKČNÍ PLÁN

Cíl : podklad pro územně zaměřené výzvy OPVVV, výzvy SC 2.4 IROP (i MŠ) soulad s KAP (exelentní a nadstandardní prostory) podklad pro šablony koordinace aktivit v území pro řešení místních potřeb

Přínos: vzdělávání partnerů i cílových skupin (strategické plánování…) zmapování odborníků v území - výchova nových - plánování spolupráce - osnovy (struktura) nových povinných dokumentů zmapování zájmového vzdělávání přenos dobré praxe – lektoři, návštěvy orientace v povinných i volitelných, průřezových a doporučených tématech celoživotní vzdělávání

Řídící výbor Pavel Bezděk zástupce realizátora projektu (SKCH) Šárka Trunečková zástupce realizátora projektu (CH) Josef Blažek zástupce realizátora projektu (ŽH) Petr Řezníček zástupce realizátora projekt, zřizovatele Radek Zeman zástupce realizátora projektu Martina Lacmanová zástupce zřizovatele, mikroregionu Lenka Budínská zástupce vedení škol Petr Schejbal zástupce zřizovatele Iva Blehová zástupce zřizovatele Milan Chalupník zástupce zřizovatele Eva Kaválková zástupce zřizovatele Martin Vykydal zástupce vedení škol Eva Rybenská zástupce vedení škol Jaroslav Víšek zástupce vedení škol Dagmar Krčilová zástupce vedení škol Jindřich Vyhnánek zástupce vedení škol Josef Roušar zástupce vedení škol Iva Roušarová hospodářská komora Luděk Netolický zástupce vedení škol Jan Doucek zájmové vzdělávání Jan Florián alternativní vzdělávání Hana Žemličková zástupce ZUŠ Hana Jindrová zástupce KAP Lucie Bořková zástupce KAP Veronika Pešinová zástupce OŠ, rodičů Jana Stehlíková zástupce rodičů Michaela Kudynová zástupce ITI Zdenka Šándorová, Univerzita Pardubice Iva Machková psycholog Martin Kiss zástupce kraje Karolína Madajová kurátor Eva Pokorná kurátor Veronika Bartáková alternativní vzdělávání Táňa Zimmermanová alternativní vzdělávání Ladislava Zelenková speciální pedagog Karel Kincl zástupce ZUŠ

Budinská L. PS Inkluze Složení pracovních skupin Melicherová R. Kalinová L. Lacmanová M. Vykydal M. Kaválková E. Florián J. Žemličková H. Machková I. Pokorná E. Složení pracovních skupin zastoupení MŠ, ZŠ, ředitel, učitel, zastupitel, rodič, experti zástupce oblastí-S,CH,Ž Všechny skupiny spolupracují se zástupci průřezových, volitelných a doporučených témat – dle analýzy, dotazníku…

PS proti školnímu neúspěchu Zelenková L. PS Gramotnost Chalupník M. Schejbal P. Bartáková V. Vyhnánek J. Blehová I. Roušar J. Řezníček P. Machková I. Šándorová Z. Madajová K. PS Gramotnost Chalupník M. Stehlíková J. Víšek J. Krčilová D. Doucek J. Tomášková L. Stará P. Novotná I Machková I. Kaplanová J.

AO - administrátor pro oblast KKA - koordinátor klíčových aktivit STS KKA PS I PS N PS G V O Členové VDP E ŘV ŘV - Řídicí výbor AO - administrátor pro oblast KKA - koordinátor klíčových aktivit STS - specialista tvorby strategií PSI - pracovní skupina inkluze PSG - pracovní skupina gramotnost PSN - pracovní skupina proti šk. neúspěchu V - vedoucí PS O - odborník PS E - expert Člen VDP – člen pro volitelná, doporučená a průřezová opatření Vedoucí PS – komunikuje s AO, zodpovídá za předání podkladu pro ŘV Odborník z PS – komunikuje s STS, s experty, s členy VDP Člen VDP – komunikuje se všemi PS, společně s odborníkem PS a STS Člen PS – připomínkuje, diskutuje, vzdělává se, setkává se  

Administrátor pro oblast S D. Šlemrová (I) CH T. Černý (N) Ź M-Písař (G) AO RT PS V O STS Specialista pro tvorbu strategií S E.Feyfarová (I) CH J.Košťálová (N) Ž K.Korejtková (G)

HARMONOGRAM Analytická část MAP vymezí problémové oblasti a klíčové problémy, pokrývá povinná opatření MAP, vymezí doporučená, průřezová a volitelná opatření MAP, popíše potřeby investic včetně jejich stupně připravenosti, vymezí prioritní oblasti a SWOT 05/16 Strategická část MAP obsahuje Strategický rámec MAP do roku 2023, v němž jsou stanoveny vize, dlouhodobé priority (na základě analýzy)a jeho soulad a potvrzení potřebnosti a využitelnosti investic do infrastruktury ve vzdělávání v území 08/16 Sestavení akčního ročního plánu-popis opatření (cíl, odpovědnosti, termíny, měřitelnost), a typů aktivit (aktivity škol, aktivity spolupráce, infrastruktura pro vzdělávání 08/17 Schválená verze MAP obsahuje schválený Strategický rámec MAP včetně kapitoly souladu investičních potřeb a MAP včetně případných dohod nebo souhlasů zřizovatelů, neinvestiční aktivity 08/17

člen zastupitelstva města Slatiňany Volba předsedy ŘV Mgr. Bc.Milan Chalupník (Ž) ředitel ZŠ Seč člen zastupitelstva města Slatiňany

Statut Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání v ORP Chrudim CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_005/0000069   Článek 1 Úvodní ustanovení a) Řídící výbor projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání v ORP Chrudim (dále jen „Řídící výbor“) je platformou zřízenou pro účely projektu „Místní akční plán rozvoje vzdělávání v ORP Chrudim“ a na základě materiálu Postupy zpracování místních akčních plánů (dále jen „MAP“) Příloha č. 2 výzvy k předkládání projektů. b) Řídící výbor byl zřízen za účelem zajištění spolupráce všech relevantních aktérů ve vzdělávání v daném území (s cílem vytvořit jejich reprezentativní zastoupení). Článek 2 Působnost ŘV MAP a) Řídící výbor je jako hlavní pracovní orgán součástí organizační struktury MAP. b) Role Řídícího výboru je spjata s procesem plánování, tvorbou a schvalováním Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání v ORP Chrudim. Projednává, připomínkuje a vyjadřuje se k podkladům a návrhům realizačního týmu a pracovních skupin, k přípravě, realizaci a evaluaci MAP, aktualizuje je a schvaluje, pomáhá zprostředkovat přenos informací v území.

Složení Řídícího výboru Článek 3 Složení Řídícího výboru a) Řídící výbor je ustaven na základě principu partnerství , respektuje principy MAP a nemá právní subjektivitu. b) Řídící výbor může vytvářet další organizační prvky (pracovní skupiny apod.) c) Řídící výbor si volí svého předsedu, schvaluje jednotlivé vedoucí pracovních skupin a definuje si vlastní postupy rozhodování. d) Členy Řídícího výboru jsou zástupci institucí uvedených níže: Povinní zástupci: zástupce realizátora projektu MAP, zástupce kraje, zástupci zřizovatelů škol – školy bez rozdílu zřizovatele, tj. včetně soukromých a církevních, vedení škol, výborní učitelé (učitelé – leadři, tak, jak je chápe kariérní systém), zástupci ze školních družin (platí pro ZŠ) – školy mateřské a základní bez rozdílu zřizovatele, tj. včetně soukromých a církevních, zástupci organizací neformálního a zájmového vzdělávání (mimo družin), zástupci základních uměleckých škol, zástupce KAP, zástupce rodičů, kteří jsou doporučeni školskými radami nebo organizacemi (NNO) sdružujícími rodiče, zástupce ITI  

Jednání Řídícího výboru Doporučení zástupci: zástupce mikroregionů na území MAP, další zástupci dle návrhu dalších členů Řídicího výboru ( raná péče, alternativní vzdělávací zařízení, Univerzita Pardubice, psycholog, výchovný poradce, policie, kurátor, speciální pedagog, zdravotně postižení).   Článek 4 Jednání Řídícího výboru Postup při jednání Řídícího výboru se řídí Jednacím řádem Řídícího výboru, který schvaluje Řídící výbor na svém prvním zasedání. Činnost Řídícího výboru je organizačně, administrativně a technicky zabezpečována administrativním týmem projektu.

Jednací řád Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání v ORP Chrudim CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_005/0000069 Článek 1 Obecná ustanovení 1. Tento Jednací řád upravuje postupy, činnosti a jednání Řídícího výboru (dále jen ŘV) po dobu realizace projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání v ORP Chrudim 2. Jednací řád schvaluje ŘV na svém prvním zasedání. Článek 2 Jednání ŘV 1. Zasedání ŘV svolává předseda ŘV (dále jen „předseda“) podle potřeby, nejméně však dvakrát ročně, a to prostřednictvím členů realizačního týmu. ŘV může jednat také formou písemné komunikace poštou, nebo elektronicky. 2. Zasedání ŘV může být svoláno rovněž na žádost nejméně 1/3 členů. 3. S výjimkou naléhavých případů se zasedání ŘV svolává nejméně 7 pracovních dní před termínem prostřednictvím e-mailu. 4. Program jednání navrhuje předseda ve spolupráci s realizačním týmem a v souladu s harmonogramem projektu. Realizační tým připravuje pro tato jednání podklady. 5. Podklady pro jednání zpracovávají členové realizačního týmu ve spolupráci se zástupci ŘV podle své oblasti činnosti a na základě aktuálního programu jednání. Tyto podklady jsou členům ŘV zasílány elektronicky. 6. Jednání řídí předseda, v jeho nepřítomnosti jím určený člen ŘV. 7. Na pozvání některého z členů ŘV se jednání mohou zúčastnit další osoby po předchozím souhlasu manažera projektu. 8. Každý účastník jednání bude respektovat délku svého příspěvku do max. 10 min., pokud nebude stanoveno před zahájením jednání jinak. 9. Předseda ŘV nese odpovědnost za adekvátní prezentaci stanovisek ŘV navenek.

Článek 3 Hlasování a usnášeníschopnost 1. ŘV je způsobilý se usnášet, je-li přítomna nadpoloviční většina jeho členů. V případě, že není přítomna nadpoloviční většina členů ŘV, předseda jednání řádně ukončí a po uplynutí 15 min. zahájí náhradní jednání ŘV. V tomto případě již rozhoduje nadpoloviční většina členů přítomných. 2. ŘV může projednat věc, která není na programu zasedání, souhlasí-li s tím všichni přítomní členové ŘV. 3. Členové ŘV na zasedání ŘV hlasují. Rozhodnutí ŘV je přijato většinou hlasů přítomných členů. Každý člen ŘV má jeden hlas. 4. Mimo zasedání ŘV je možno přijmout rozhodnutí, stanovisko či projednat materiál s využitím poštovní, případně elektronické komunikace. V případě hlasování prostřednictvím písemné, nebo elektronické komunikace, tzv. hlasování per rollam, jsou členové ŘV povinni reagovat a vyjádřit své stanovisko ve lhůtě 48 hodin. Pro případ neúčasti na jednání kolektivního orgánu může jeho člen zmocnit jiného člena tohoto orgánu, aby za něj na uvedeném jednání hlasoval. Jeden člen může zastupovat nejvýše dva členy ŘV. Článek 4 Zápis 1. Z jednání pořizuje určený zástupce realizačního týmu projektu písemný zápis, který bude nejpozději 15 pracovních dní po skončení jednání uveřejněn na stránkách projektu webového portálu realizátora Projektu MAP – Města Luže a na stránkách spolupracujících MAS. 2. Zápisy ze zasedání ŘV obsahují seznam všech přítomných, shrnutí projednaných bodů, usnesení, stanovené úkoly a odpovědnosti členů ŘV i projektového týmu na další období. 3. Zápisy z jednání jsou ověřovány a podepsány zvoleným ověřovatelem. Článek 5 Závěrečná ustanovení 1. Změny Jednacího řádu schvaluje ŘV. 2. Tento Jednací řád je platný po dobu realizace projektu a nabývá účinnosti dnem schválení.

Pracovní skupiny jsou vytvořeny dle povinných opatření projektu: Opatření 1. Předškolní vzdělávání a péče: dostupnost – inkluze – kvalita Opatření 2. Čtenářská a matematická gramotnost v základním vzdělávání Opatření 3. Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem odborník za PS inkluze Mgr. Lenka Budínská gramotnost Mgr. Milan Chalupník proti š. neúspěchu Mgr. Ladislava Zelenková Volba vedoucích pracovních skupin

četnost schůzek - návrh 1x za2 měsíce Shrnutí: Úkoly: přihlášení na web + schůzka k webu 6.4. 2016 od 8.30 Chrudim(vedoucí PS) četnost schůzek - návrh 1x za2 měsíce PS analýza – postup + návrhy dokumentů, např. soulad kapitol ze ŠVP o žácích se speciálními vzdělávacími potřebami s revidovaným RVP do 1.9.2016 (tj. vedoucí PS sdělí svému AO termín, místo a požadavky na schůzku)

Úkoly: přihlášení na web + schůzka k webu 7.4. 2016 Chrudim Shrnutí: Úkoly: přihlášení na web + schůzka k webu 7.4. 2016 Chrudim četnost schůzek - návrh 1x za2 měsíce PS analýza – postup + návrhy dokumentů, např. soulad kapitol ze ŠVP o žácích se speciálními vzdělávacími potřebami s revidovaným RVP do 1.9.2016 (tj. V PS sdělí AO termín, místo a požadavky)

Děkuji za pozornost. Kontakty: mestoluze@seznam.cz Luže, MAS SKCH: Mgr. Eva Feyfarová skch.info@gmail.com 604575206 MAS Chrudimsko: Ing. Jana Košťálová, Ph.D.jana.kostalova@maschrudimsko.cz 607610185 MAS Železnohorský region: Martin Písař pisar@seznam.cz 725156016 ORP Chrudim: Ing. Veronika Straková veronika.strakova@chrudim-city.cz 469 657 690