Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Advertisements

Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Matematika a její aplikace
. MATEMATICKÉ KŘÍŽOVKY pro 2. ročník
MATEMATICKÉ KŘÍŽOVKY pro 3. ročník
Písemné násobení s nulou v činiteli
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
MATEMATICKÉ KŘÍŽOVKY pro 4. třídu
 ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OP VK  NÁZEV: VY_32_INOVACE_08  AUTOR: Mgr., Bc. Daniela Kalistová  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.02 Číselné výrazy
ICT M 5.r. Slovní úlohy – v obchodě Anotace: Prezentace obsahuje cvičení, která slouží k řešení slovních úloh. Prezentace je prezentována interaktivně.
PŘÍKLADY Z PŘIJÍMACÍCH ZKOUŠEK. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č.
autor: Vlasta Lindovská matematika – pamětné odčítání
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ZAPOJENÍ LOGICKÝCH FUNKCÍ POMOCÍ OBVODŮ NOT, OR, AND, NOR, NAND
VY_32_INOVACE_M.2.12 _Násobení a dělení č.3_ prezentace
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Absolutní.
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_032.
Autor výukového materiálu:
PĚTIMINUTOVKY. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_6_INOVACE_MAT44 Název školy SPŠ a.
Zápis slovních úloh VY_32_INOVACE_28_Zapis_slovnich_uloh Matematika - 3. ročník Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Jméno autoraMgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvořeníkvěten 2012 Ročník3. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Matematika a její aplikace Matematika ( DUM.
Slovní úloha 1.třída VY_32_INOVACE_44_Opakovani_petim_1tr Matematika a její aplikace, 1.ročník Autor: Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_33  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
VY_32_INOVACE_18_obvodtrojúhelníku
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Písemné dělení dvojciferným dělitelem se zbytkem - zkrácený zápis
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Slovní úlohy polovina, čtvrtina
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí
Římské číslice – Matematika, 3.ročník
Římská čísla – Matematika 3.ročník
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Rovnice - úvod ÚHLŮ.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Opakovací pětiminutovky VY_32_INOVACE_34 _Opakovaci_petiminutovky
Písemné násobení trojciferným činitelem
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
Dělení čísla dvojciferného číslem jednociferným
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Dělení se zbytkem 6-9 (puzzle)
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE Základní škola a mateřská škola J. A. Komenského v Novém Strašecí Komenského nám. 209, 271 01 Nové Strašecí tel. 311 240 401, 311 240 400, email: zsnovstra@email.cz Název: VY_32_INOVACE_06 Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE Číslo projektu: 1.4 OP VK Standardy matematické gramotnosti 6. ročník školní rok: 2012/2013 Autor: Mgr. Dagmar Sršňová

TEMATICKÝ OKRUH: Číslo a proměnná TÉMA: Pořadí početních operací – závorky. ANOTACE: Žák provádí početní operace v oboru přirozených čísel, dodržuje pravidla pro pořadí početních operací a pravidla pro odstraňování jednotlivých typů závorek.

Vypočítej. Dodržuj pravidla pro: a) pořadí početních operací, b) odstraňování jednotlivých typů závorek Příklad: [(1 + 2) : 3 + 4] : 5 = 1 Postup: [(3) : 3 + 4] : 5 = [1 + 4]: 5 = 5 : 5 = 1

Vyřeš. Mezi číslice vlož taková znaménka početních operací, aby platily následující rovnosti: Příklady: 2 3 4 = 1 2 3 4 = 2 2 3 4 = 3 1 2 3 4 = 4 1 2 3 4 = 5

Důležitá poznámka: Všimni si, že stále počítáš se stejnými čísly. Každý příklad má však jiný výsledek.

Řešení: Příklady: 1. 2 + 3 - 4 = 1 1. 2 . 3 - 4 = 2 1 + 2 . 3 - 4 = 3 (1 + 2) : 3 . 4 = 4 (1 + 2) . 3 - 4 = 5

Důležitá poznámka: V některých úlohách je třeba vyznačit závorkou přednost početních výkonů.

Vypočítej. Dodržuj pravidla pro: a) pořadí početních operací, b) odstraňování jednotlivých typů závorek Příklady: (1 + 2 + 3 . 4) : 5 = 3 (1 + 2) : 3 + 4 + 5 = 10 [1 .(2 + 3) . 4] : 5 = 4 (1 . 2 . 3 + 4) : 5 = 2 (1 + 2) . 3 – 4 – 5 = 0

Další úlohy pro zdatné počtáře Příklady: [ (4 . 5 + 4) . 5 - 3 ] . 7 = 819 [ 24 : (4 + 8) ] . 2 + 4 = 8 [ 63 : (9 – 2)] . 17 – 9 = 144 [ 36 : (4 + 5)] . 2 + 4 = 12 24 : (4 + 8 . 2 + 4) = 1

Použitá literatura: Rosecká, Z. a kol. : Vyzkoušej svůj důvtip 6 Použitá literatura: Rosecká, Z. a kol.: Vyzkoušej svůj důvtip 6. Příklady k cvičení úsudku a postřehu pro žáky 6. ročníku. Brno: Nová škola, 2000. ISBN 80-85607-99-9 archiv autora