Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PŘÍKLADY Z PŘIJÍMACÍCH ZKOUŠEK. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2852 Šablona:III/2č.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PŘÍKLADY Z PŘIJÍMACÍCH ZKOUŠEK. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2852 Šablona:III/2č."— Transkript prezentace:

1 PŘÍKLADY Z PŘIJÍMACÍCH ZKOUŠEK

2 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2852 Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_66 Jméno autora:Klára Křížová Třída/ročník:V. Datum vytvoření:17. 9. 2012

3 Vzdělávací oblast:Matematika a její aplikace Tematická oblast:Závěrečné opakování Předmět:Matematika Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: pracuje s příklady z přijímacích zkoušek na víceletá gymnázia, řeší neobvyklá zadání vhodné pro společné počítání i zadání samostatné práce Klíčová slova: převody jednotek délky, číselné řady, obvod a obsah obdélníku, přednost operací, početní „had“ Druh učebního materiálu:prezentace PowerPoint

4 6 m Vypo č ítej obvod i obsah v ě tšího obdélníku, když menší je široký 12 m a dlouhý 25 m. Ší ř ka vybar- veného obrazce je 6 metr ů.

5 Do prázdných okének dopl ň správná č ísla tak, aby platily nazna č ené matematické operace. 3 807 + 9 997 553 - 485 : 690.

6 Ř ady č ísel jsou tvo ř eny podle n ě jakých pravidel. Odhal tato pravidla a dopl ň na podtržená místa v každé ř ad ě jedno další č íslo. 1, 3, 7, 15, 31, _ 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, _ 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, _ 1, 2, 4, 7, 11, 16, 22, 29, _ 1, 4, 9, 16, _ 1, 4, 16, 64, 256, _ 243, 81, 27, 9, _ 25, 21, 18, 16, _

7 Která ze t ř í vyzna č ených cest z A do B je nejdelší? Délky všech cest vyjád ř i v metrech. A A B BA A B B 1 970 m 2 km 15 000 dm 200 000 cm 530 m 2 500 dm 3 km 560 m 20 000 cm

8 Dopl ň do každého ř ádku jednu dvojici závorek, aby platila rovnost. 36 : 3. 4 + 6 = 9 36 : 3. 4 + 6 = 2 48 + 62 : 10 =11 5. 8 + 2 + 7. 3 – 6 = 61 24 : 6 + 2. 7 = 21

9 Jak se budou lišit výsledky? 42 : 2 + 4 – 3. 2 = 42 : (2 + 4) – 3. 2 = [42 : (2 + 4) - 3]. 2 =

10 Do prázdných okének dopl ň správná č ísla a do kole č ek po č etní operace, aby ti pokaždé vyšel stejný výsledek. 25 + 15 - 7 : 5. 75 - 425 + 372

11 Kolik cest (ve sm ě ru šipek) vede z místa A do D?  A A  B  C  D

12 A na záv ě r dv ě há ď ata. Dopl ň te chyb ě jící č ísla. : 6 + 6. 6 - 6 66 : 8 +131 -62 : 10. 12 73 +15

13 ZDROJ: Testy z víceletých gymnázií 2003. MATEMATIKA. Brno: Didaktis, 2002. ISBN 80-86285-58-8 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Klára Křížová.


Stáhnout ppt "PŘÍKLADY Z PŘIJÍMACÍCH ZKOUŠEK. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2852 Šablona:III/2č."

Podobné prezentace


Reklamy Google