Masová média jako mediální instituce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úvod do médií PaedDr. Zdeněk Pejsar, Ph.D.. Při vytváření pojmu multimédia je vhodné vyjít ze syntaktického složení tohoto slova. Pod pojmem multi najdeme.
Advertisements

Psychologie II Mediální komunikace
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.15 Anotace: Prezentace se zaměřuje na divadlo a film, porovnává jejich funkci, vysvětluje jednotlivé pojmy, uvádí základní filmové.
Struktura dat v počítači
MULTIMEDIÁLNÍ GRAFICKÁ TVORBA
Žádoucí těla, Leni Riefenstahlová a vizuální sociologie
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
Mediální produkt.
Přednáška č. 5 Proces návrhu databáze
Mediální gramotnost jako součást funkční gramotnosti a základní cíle mediální výchovy 2. Část prezenčního školení školitelů SIPVZ.
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Abstrakce. CHarakteristika Abstrakce : označuje důležitý moment procesu poznání při přechodu od smyslového k poznání, nebo jako hotový výsledek tohoto.
Veřejná správa – úvod.
Teorie masové komunikace
Auditoriální přístup: počátky  Publikum v množném čísle  Proč lze v rámci KS ztotožnit publikum s auditoriem?  Analýza publika ve vazbě na životní.
funkce médií ve společnosti moc médií
Mediální komunikace.
Média a masová kultura Trojí pojetí kultury: antropologické, sémiotické, každodenní Zdroj masové kultury: masová společnost nebo masová média? Masová společnost:
Poznání publika může být motivováno různě:  Chování publika je užitečným nástrojem zpětné vazby a hodnocení vlastního výkonu.  Publikum je samo o sobě.
Sociologie zpravodajství. Frekventovaná témata zkoumání produkce zpráv výběr událostí do zpráv vztah novinářů s informačními zdroji profesní normy a jejich.
Specifika rozhlasu a televize
KULTURNÍ INSTITUCE Mgr. Michal Oblouk.
Masová komunikace, masová média
Masová komunikace Martina Bartůňková.
Masová komunikace Martina Bartůňková.
Algoritmizace a programování Objektově orientované programování - 16 Mgr. Josef Nožička IKT Algoritmizace a programování
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
Mediální systém jeden ze subsystémů sociálního systému (soustava elementů n. subsystémů, institucí a jednotek v sociálních rolích) Slovník. Med kom., s.
Zpracoval: Mgr. Tomáš Rajnoha
Strategické marketingové plánování. umožňuje přesnější formulování cílů, možnosti firmy zohledňuje měnící se marketingové příležitosti vede k lepší koordinaci.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Sociální diferenciace
Správní právo Pojem: ta část právního řádu, která upravuje veřejnou správu Předmět úpravy: široký okruh právních norem, které upravují práva a povinnosti.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Poplatkové právo Petr Mrkývka © 2011.
DRAMATICKÉ UMĚNÍ Mgr. Michal Oblouk
NEZISKOVÉ ORGANIZACE VYMEZENÍ, VÝZNAM. 2 Občanská společnost občan Soukromý sektor stát VEŘ. PROSTOR Dána institucemi a organizacemi různého charakteru.
Majetek státu. Úvodem při výkonu majetkových práv stát vstupuje do občanskoprávních vztahů podpůrně se uplatňuje občanský zákoník veřejnoprávní specifika.
Profese a etika Regulace a samoregulace. Etika = oblast, ve které se uskutečňují individuální dobrovolné volby a rozhodnutí, a to jak v záležitostech.
Pierre Bourdieu (habitus). 3 etnografické inspirace 1. etnografický výzkum v Alžíru – strukturalismus (relační přístup) a stálá konfrontace světa idejí.
1. Charakteristika IS Informační systém je soubor lidí, technických prostředků a metod, zabezpečujících sběr, přenos, uchování a zpracování dat za účelem.
Řízení kariéry PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
E- MAIL Ing. Jiří Šilhán. E LEKTRONICKÁ POŠTA NEBOLI vývoj od počátku sítí – původní návrh pouze pro přenos krátkých textových zpráv (ASCII) základní.
MASKA Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV Komunikace vizuálního umění se znakovými systémy uměleckých.
Organizační identita a managerisace OSS Magdaléna Šťovíčková SOS, FHS UK, Praha.
Nástin přednášek – studijní pomůcky. Pojem správy  vedení, řízení, (ekonomická) péče o něco  záměrná činnost, sledující dosažení určitého cíle (účelu)
Značka výrobku Značka: je názvem, znakem, symbolem, termínem nebo kombinací těchto prvků, jejichž účel spočívá v identifikaci výrobku je názvem, znakem,
Masová komunikace 1 PhDr. Hana Slámová,Ph.D.. * Mc Luhan „Medium is the message“ * Komunikátor je obvykle nějaká organizace či instituce * Příjemcem je.
Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/ Montáže Autor: Ing. Bc. Petra Řezáčová.
Média a cenzura manipulace, fotomontáže. Pro učitele Před výukou si připravte prezentaci. Zamyslete se, jaká událost v nedávné době oblétla celý svět.
Svět se mění – knihovna ne Knihovna je stabilní jistota v nestabilním světě Prof. PhDr. Tomáš Kubíček, Ph.D.
FINANČNÍ GRAMOTNOST ZBOŽÍ, OBCHOD, SLUŽBY ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Kultura má ve společnosti svou nezpochybnitelnou pozici. Schopností kultury je představit vyspělost dané země, prezentovat její tradice, uznávané hodnoty.
Základy mediální výchovy
Informační prameny I. část
KULTURNÍ INSTITUCE Mgr. Michal Oblouk.
  Rozdílné tradice analýzy 5. 04/04/11     1.
Vlastnosti souborů Jaroslava Černá.
Obsah a rozsah pojmu Pojem lze vymezit buď definicí, jež určí nutné specifické vlastnosti, anebo výčtem všech předmětů, které pod tento pojem spadají.
Subjekty a objekty veřejných politik
Sociologie pro SPP/SPR
Indexní analýza Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-11
(přednáška k předmětu Základy práva)
Principy inovace.
SOUBOR Souborový systém (anglicky file system) je v informatice označení pro způsob organizace dat ve formě souborů (a většinou i adresářů) tak, aby k.
Příkazy cyklu (1) Umožňují vícekrát (nebo ani jednou) pro-vést určitý příkaz Jazyk C rozlišuje příkaz cyklu: s podmínkou na začátku: obecný tvar: while.
Mediální gramotnost: chiméra, nebo nutnost?
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Masová média jako mediální instituce 2.2

Mediální instituce/organizace (2.2.)   Mediální instituce/organizace (2.2.) 04/04/11     -Instituce jsou ZPŮSOB, jak se provádí určitá činnost. Organizace jsou STRUKTURY LIDÍ, kteří činnost přímo provádějí a také VÝROBNÍ POSTUPY. Mediální organizace mají svou byrokratickou strukturu, hierarchii. Za každým výrobkem stojí komplikovaná organizační struktura různých profesí (grafici, tiskaři, scénáristé, osvětlovači atd.). Mediální organizace je konkrétní jednotkou instituce. 2

Masově mediální instituce(McQuail) 2.2. hlavní činností je produkce a distribuce symbolických obsahů média operují ve veřejné sféře a jsou podle toho regulována zapojení podavatele i příjmce je dobrovolné jejich organizace je svou formou profesionální a byrokratická média jsou svobodná a současně nejsou nadána žádnou mocí  

Klasifikace znaků (Ch.S. Peirce)-symbolický obsah (2.2.) Pierce rozlišuje 3 typy znaků podle jejich vztahů k objektům zn. ikonické » znak se podobá svému objektu (fotografie, filmový záběr, panáček na WC) zn. indexové » přímé spojení či vztah s objektem (kouř » indexem ohně) zn. symbolické »nepodobají se objektu, ani nemají přímé spojení; symbol komunikuje na základě dohody, že bude něco zastupovat (slovo, číslo)

Mediální publikum (počatky)2.2.:   Mediální publikum (počatky)2.2.: 04/04/11   Počatky: Publikum mediální (nejbližší angl. ekvivalent je „audience“, něm. „publikum“ ) = označení institucionalizovaného kolektivního uživatele či příjemce nějakého sdělení. Český nejbližší ekvivalent je obecenstvo (i když pro obecenstvo je typická jednota místa a času (jsou to diváci, kteří se shromáždili)).- řecké divadlo a římské divadlo. -Význam řecko-římského vynálezu spočívá v předznamenání řady rysů současných med. publik: - plánování a organizace sledování a poslechu, veřejný charakter těchto událostí - světský obsah představení - hlavním účelem bylo potěšní, zábava a poučení dobrovolné a individuální akty volby určující, čemu bude jedinec věnovat pozornost. Z tohoto pohledu bylo publikum jako soubor pozorovatelů veřejných události institucionalizováno již před více než dvěma tisíci let.   5

Mediální publikum (současnost)2.2.:   Mediální publikum (současnost)2.2.: 04/04/11   b. Publikum mediální je institucionálním kolektivním uživatelem či příjemcem nějakého sdělení produkovaného médií. technika dnes umožňuje, že obecenstvo nemusí být shromážděno na jednom místě a v určitém čase.   6