Effective School Management Comenius Regio Postřehy z pracovní cesty do Tampere 2. – 5. 10. 2012
Upper Secondary Education in Tampere Tampere College Po skončení základní školy žák může volit všeobecné vzdělávání nebo vzdělávání odborné, žák si vybírá v nabídce různých vzdělávacích kurzů a vytváří si vlastní studijní plán, některé kurzy jsou povinné, další kurzy si žák vybírá podle svého zájmu tak, aby získal potřebný počet kreditů, žák si volí učitele, u kterého má zájem kurz absolvovat, je zajištěna prostupnost mezi Upper Secondary Education a Vocational education and training, žáci mají více svobody, ale také více odpovědnosti za vlastní vzdělávání.
Návštěva Sampo Upper Secondary School
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v Tampere College 9,6 % žáků v Tampere College má speciální vzdělávací potřeby, se žáky školy pracuje tým speciálních pedagogů a asistentů, který spolupracuje se sociálními pracovníky, lékařem a zdravotní sestrou, žák, který nezvládá učivo, může dočasně přejít do studijního centra OPPISOPPI, kde pracuje individuálně s tutorem, v rámci projektu vzniklo středisko KONESOPPI pro odborné vzdělávání problémových žáků metalurgických oborů, konzultanti pomáhají žáků s problémy ve vzdělávání i v běžném životě, počet žáků, kteří opouštějí školu bez certifikace, je zanedbatelný.
Tampere College Tampere College nabízí široké spektrum programů odborného vzdělávání, dílny pro praktické vyučování jsou velmi dobře vybaveny.
Tampere College Produkty žáků gastronomických oborů jsou nabízeny ve školních bufetech a jídelnách, škola provozuje restauraci.
V čem bychom se mohli inspirovat? Široká nabídka vzdělávacích kurzů, prostupnost vzdělávání, svoboda a nezávislost žáků ve spojení s vysokou mírou jejich odpovědnosti za vlastní vzdělávání, podpora indisponovaných žáků, svědomití učitelé, kteří umožňují žákům zažívat respekt a úspěch, pozitivní školní klima.
Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Děkuji za pozornost. Ing. Marie Mrázová Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod