Lesy a jejich vliv na srážkoodtokové parametry

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STROMY Prvouka - 2. třída. STROMY JEHLIČNATÉ Smrk ztepilý.
Advertisements

Východní Evropa. Rusko Bělorusko Ukrajina Moldavsko Estonsko Lotyšsko Litva Moskva Minsk Kyjev Kišiněv Tallinn Riga Vilnius.
pokrývá tělo dospělý – 1,2 až 1,85 m 2  12% hmotnosti těla (4 - 4,5 kg) tloušťka - 0,5 - 4 mm barva kůže – velmi variabilní Kůže.
Publikace klasifikace zdravotního stavu lesa na bázi TM Landsat pomocí webových služeb jako součást OPRL Ústav pro hospodářskou úpravu lesů Brandýs nad.
Vzdělávací program v oboru dětské lékařství MUDr. Jana Mathonová, prim. dětského oddělení Kroměřížské nemocnice a.s.
1 Obhajoba diplomové práce Sluneční záření a atmosféra Autor: Tomáš Miléř Vedoucí: Doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. Oponent: RNDr. Jan Hollan BRNO 2007Katedra.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.2.8 Rostliny a živočichové Evropy Téma: Česká republika jako součást.
Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Popularizace technických oborů a řemesel prostřednictvím interaktivní výuky žáků OP vzdělávání.
Hodnocení finanční situace obce MKR SURO Finanční analýza Rozbor minulého hospodaření  odhalení pozitivních a negativních faktorů, které hospodaření.
POLOLETNÍ PÍSEMNÉ OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Vypracoval: Jaroslav Sýkora Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Protierozní ochrana 2. cvičení Téma: Analýza území - morfologie terénu, odtokové dráhy 143YPEO ZS 2016/ ; z,zk.
Lesy mírného pásu.
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Savci biomů světa 8. ročník.
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
VY_32_INOVACE_ Podnebí mírného pásma Autor
ŠTOKY - LES.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
Základní společenstva - lesy
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Ekologická fyziologie či fyziologická ekologie fotosyntézy
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_14_III.Vu_STROMY,
VY_32_INOVACE_07_PR_KOŽNÍ SOUSTAVA
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Lesy mírného pásu TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Základní škola Lednice Břeclavská 510
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_22_MÍRNÝ PODNEBNÝ PÁS
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Biomy.
AUTOR: Mgr. Bc. Alena Machulková
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_113_PR4 Předmět: Přírodověda.
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Ochrana lesa Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Rozbor některých konkrétních ekosystémů
KRAJINA VYSOKÝCH HOR. KRAJINA VYSOKÝCH HOR Ve vysokých horách mrzne a sníh zde padá po celý rok. Sněžná čára je hranice, nad níž v horách již sníh.
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8.ročník 04_Přírodní oblasti světa – II.
Rostliny a živočichové Evropy VY_32_Inovace_08KR-3
Nahosemenné rostliny II
Uhlík v půdě a kyselá depozice
Fyzika 7.ročník ZŠ Tření, Třecí síla Creation IP&RK.
Na procházce v lese.
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Lesní patra.
Pedosféra = půdní obal země.
Stromy Borovice lesní - stálezelený jehličnatý strom - má kulovitý hluboký kořen - šišky jsou malé a dřevnaté - jehlice dlouhé, vyrůstají po dvou.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Smíšené a listnaté lesy
Tvoří pedosféru, studuje ji pedologie
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ,Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková org.
Les Porost dřevin v němž je vyvinuto stromové patro a stromy dosahují výšky alespoň 5 m a zápoj korun je 25 % Složitý ekosystém tvořený: Fytocenózou =
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
JEHLIČNATÉ STROMY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_01_Ekosystémy
Učíme obrazem III/2 Společenstva lesů - jehličnaté lesy
Podzim čaruje … VY_32_INOVACE_02_03
Stepi název step vznikl v ruštině pro travnaté
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_14_Les - shrnutí
Pedologie = půdoznalství
ATMOSFÉRA - vzdušný obal Země.
Vztahy organismů a prostředí
Požadavky na digitální data pro GIS SPÚ
Transkript prezentace:

Lesy a jejich vliv na srážkoodtokové parametry Autor: Jiří Souček

Úvod

Základní faktory srážkoodtokových procesů Srážky Intercepce Lesní půda Evapotranspirace Lidská činnost

Srážky Celkový úhrn Intenzita Vertikální x Horizontální

Intercepce Hlavní roli hraje listová plocha –LAI Rozdíl mezi opadavými a neopadavými lesy

Lesní půda Nejpodstatnější faktor Vysoká RVK- běžně 50 mm Vysoká infiltrační schopnost Převod vody na podpovrchový odtok

Evapotranspirace Záleží na intercepci a na zásobě vody v půdě V jehličnatých (zejména smrkových) 25-41% ročních srážek V bukových 8 až 22%

Lidská činnost Vliv skladby lesních ekosystémů Vliv odlesnění Vliv lesních komunikací

Vliv skladby lesních ekosystémů Dříve 1/3 plochy lesů jehličnany a 2/3 plochy listnáče, dnes obráceně Zvyšují smrkové porosty odtoky?

Vliv odlesnění Velmi variabilní vliv

Vliv lesních komunikací Zhutnění podpovrchových vrstev těžkou mechanizací Rozrušení povrchu

Závěr Změny klimatu – intenzivnější srážky, déletrvající sucha, tzn. ještě lépe zadržovat vodu Často lesy brány jen jako produkční prvek Vyčíslení mimoprodukčních hodnot lesa (http://fld.czu.cz/vyzkum/sefos/Metodicky_postup_vyjadrovani_fun kci_lesa.pdf)

DĚKUJI ZA POZORNOST