Numerické myšlení Kontrola úloh z pracovního listu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Využití v praxi Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Slovní úlohy Procenta těžšíjednodušší
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R12_ Měřítko TEMA: Matematika 7. ročník.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nela Šulcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ CAJS.4.A.04_mapy Název: Mapy – 2. část Číslo operačního programu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_06 Magnetické.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_10 Název materiáluZákladní.
Užití složeného úrokování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_13  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná Název: VY_32_INOVACE_28_HLEDANI CISEL Téma: Hledání čísel Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace:
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICEMI.
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Složené úrokování Tematická oblast
Užití goniometrických funkcí
ČAS.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Poměr.
Opakování na 3. písemnou práci
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
Opakování na 4.písmenou práci 6.ročník
Autotest.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Obvody a obsahy rovinných obrazců 3.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_M9_Hanak TÉMA: Finanční matematika
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Opakování na 4. písemnou práci
MATEMATIKA Procenta II.
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Základní jednorozměrné geometrické útvary
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Procvičení a upevnění učiva
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Poměr v základním tvaru.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-01
Procenta - úvod Název : VY_32_inovace_01 Matematika – procenta úvod
Autor: Ing. Jitka Michálková
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
7 PYTHAGOROVA VĚTA.
Opakujeme čísla do 20 2 Druháci a matematika 1 a < 13
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
MATEMATIKA První písemná práce a její analýza.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Poměr v základním tvaru.
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Slovní úlohy na dělitelnost
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Opakování 2. písemná práce
Užití mocnin a odmocnin ve slovních úlohách II.
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Poměr a trojčlenka - opakování
POMĚR VE SLOVNÍCH ÚLOHÁCH
Rovnice.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Transkript prezentace:

Numerické myšlení Kontrola úloh z pracovního listu Autor: Jana Buršová

Úloha 1 Aritmetický průměr tří čísel je 8. Jejich součet je: Správná odpověď: d

Úloha 2 Jestliže byla 1. září středa, který den připadá na 30. říjen téhož roku? V září: St 1., …, 29. V říjnu: Pá 1., …, 29. 30.10. je sobota. Správná odpověď: e

Úloha 3 Při vyvolávání filmu získávám po čtyřech zaplacených zakázkách jednu zdarma. Jaké maximální úspory mohu využitím této nabídky dosáhnout? Jedna z pěti zakázek tvoří 20 %. Správná odpověď: a

Úloha 4 Cena bot vzrostla 1. měsíc o 20 %. Druhý měsíc se zvýšila o dalších 20 % z navýšené ceny. Ve třetím měsíci klesla celková cena 50 %. Jaký byl celkový cenový vývoj v uvedených měsících? Označme cenu na začátku c. Ta se měnila: 𝑐+20 % 𝑧 𝑐=1,2𝑐+20=𝑧 1,2𝑐=1,44𝑐−50 % 𝑧 1,44𝑐= 0,72𝑐, tzn. pokles o 28 %. Správná odpověď: a

Úloha 5 Zahrada je ve tvaru obdélníka. Víme, že kratší strana je dlouhá 7m a plocha zahrady je 63 𝑚 2 . O kolik se zvětší obvod zahrady, prodloužíme-li delší stranu o polovinu? Původní delší strana zahrady je 63 : 7 = 9 m. Původní obvod byl 32 m. Delší strana zahrady se změnila na 13,5 m. Nový obvod 41 m. Obvod se zvětšil o 9 m. Správná odpověď: d

Úloha 6 Zemědělci sklidili pětinu své úrody a z prodeje získali 23 000 Kč. Přišlo krupobití, které jim zničilo polovinu nesklizené úrody. Jaký celkový výnos mohou zemědělci z prodeje celé úrody získat? Předpokládejte, že prodejní ceny se nemění. Zisk z 1 5 úrody: 23 000Kč. Zbyly 4 5 úrody, z toho krupobití zničilo 2 5 , mohli tedy sklidit ještě 2 5 úrody, tedy celkem mohli sklidit 3 5 úrody se ziskem 69 000 Kč. Správná odpověď: e

Úloha 7 Při stavební spoření stát poskytuje stádní podporu ve výši 25 % z částky uložené účastníkem, maximálně však 4 500 Kč ročně. Při jaké výši pravidelné měsíční úložky dostane účastník od státu za rok těchto 4 500 Kč? 4 500 Kč je 25 %, tedy celek je 18 000 Kč, tj. za měsíc 18 000 : 12 = 1 500 Kč. Správná odpověď: c

Úloha 8 Účastník telefonní sítě si může vybrat mezi dvěma tarify. V tarifu A platí měsíčně 100 Kč a dále 2 Kč za každou provolanou minutu, v tarifu B platí měsíčně 300 Kč, ale za provolanou minutu jen 1,50 Kč. Při nejméně kolika provolaných minutách měsíčně se již vyplatí tarif B? Měsíční platba:Za provolanou minutu: Za x minut: Celkem: A 100 Kč 2 Kč 2x 100 + 2x B 300 Kč 1,50 Kč 1,50x 300 + 1,50x Má-li být B<A, tedy 300 + 1,50x < 100 + 2x, musí být x > 400. Správná odpověď: d

Úloha 9 Aritmetický průměr pěti po sobě jdoucích přirozených čísel je 12. Kolik jej podíl čtvrtého a prvního čísla? Po sobě jdoucí přirozená čísla označme: x, x+1, x+2, x+3, x+4 Jejich aritmetický průměr je: 𝑥+𝑥+1+𝑥+2+𝑥+3+𝑥+4 5 = 12. z toho x = 10 Čtvrté číslo je 13, první 10, jejich podíl 1,3. Správná odpověď: b

Úloha 10 29. březen 2003 připadá na sobotu. Na který den připadá 20. červen 2003? Po sobě jdoucí přirozená čísla označme: x, x+1, x+2, x+3, x+4 Jejich aritmetický průměr je: 𝑥+𝑥+1+𝑥+2+𝑥+3+𝑥+4 5 = 12. z toho x = 10 Čtvrté číslo je 13, první 10, jejich podíl 1,3. Správná odpověď: b

Úloha 11 Autoatlas má měřítko 1:200 000. Skutečná vzdálenost 750 km je na mapě vyjádřena vzdáleností: Měřítko 1 : 200 000 znamená, 1 cm na mapě odpovídá 2 km ve skutečnosti. Tedy 750 km ve skutečnosti odpovídá 375 cm na mapě. Správná odpověď: e

Úloha 12 Do kruhu o poloměru 1 je vepsán čtverec. O kolik % (zaokrouhleno na celá %) má kruh větší obsah než čtverec? a – strana čtverce, 2 – průměr kruhu Podle Pythagorovy věty 𝑎 2 + 𝑎 2 = 4, 𝑎 = 2 Platí tedy: 𝑆 𝑘𝑟𝑢ℎ𝑢 𝑆 č𝑡𝑣𝑒𝑟𝑐𝑒 = 𝜋 2 =1,57, A tzn., že obsah kruhu je o 57 % větší než obsah čtverce. Správná odpověď: d

Seznam použitých zdrojů Použitá literatura: