Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Podstatná jména konkrétní a abstraktní Název sady: Český.
Advertisements

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Český jazyk 9. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_18_Skládání Autor Chňoupková Martina.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Tvarosloví 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_03_ Odchylné tvary některých podstatných.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Tvarosloví 9. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_01_Ohebné slovní druhy Autor Chňoupková Martina.
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 3 – podstatná jména Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník Srpen 2012.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_12_Věta dvojčlenná, jednočlenná, větný ekvivalent.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 8. ročník_Pravopis velkých písmen
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Podstatná jména Bc. K. Matějková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Účetnictví – význam informací
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_INOVACE_02_04_podstatná jména
Volně žijící zvířata – rybník, potok
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Výkon, účinnost VY_32_INOVACE_11_218
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Kmentová Název materiálu:
Publicistický styl VY_32_INOVACE_CJL_3,4_72
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Daně VY_32_INOVACE_41_828 Projekt.
Dostupné z Metodického portálu ISSN
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_22_INOVACE_24.AJ.7 GRAMATICKÉ ČLENY II. (Articles II.) Ročník: 7.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_16 poměr stupňovací
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_06
zpracovaný v rámci projektu
Opakování rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_ INOVACE_O7_ ČESKÝ JAZYK 3
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Autor: Mgr. Eva Kotounová
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Vítáme vás! Název společnosti.
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
Název prezentace (DUMu): Lomená funkce
Směry v poválečné architektuře
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová
TVAROSLOVÍ SLOVNÍ DRUHY – SLOVA OHEBNÁ A NEOHEBNÁ
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Tvarosloví 9. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_03_Podstatná jména - druhy Autor Chňoupková Martina

Podstatná jména – jejich význam a druhy Mgr. Martina Chňoupková Podstatná jména – jejich význam a druhy

Podstatná jména = substantiva Jsou názvy osob, zvířat, věcí, vlastností a dějů, činností a vztahů. Konkrétní názvy osob, zvířat, věcí (chlapec, lev, stůl) Abstraktní názvy vlastností, činností a vztahů (chytrost, plavání, láska) Konkrétní se dále dělí na obecná a vlastní podstatná jména.

Vyhledejte v textu podstatná jména: Zachování biodiverzity na Zemi je důležité i pro budoucnost lidstva. Pod záštitou Úmluvy o světovém dědictví získaly lokality s největší rozmanitostí forem života nejen mezinárodní uznání, ale i technickou a finanční podporu v boji s hrozbami, jako jsou expanze zemědělství, šíření nepůvodních druhů a pytláctví. National Geographic (prosinec 2009) Vysvětlete, co znamenají podstatná jména: biodiverzita a expanze Vyhledejte podstatná jména abstraktní. V první větě vyhledejte vlastní podstatné jméno a pokuste se poté vytvořit větu, kde bude toto substantivum obecné.

Rozlište podstatná jména konkrétní a abstraktní: krutost kůň televize smrt kartáček zívání nápoj chudoba chůze deník ručník kávovar hloupost pes bazén žehlení abstraktní konkrétní

Uveďte, ve kterém případě má podstatné jméno význam konkrétní a ve kterém abstraktní: Ze zdi trčel velký zrezivělý hák. Boxerův pravý hák naháněl všem ostatním strach. Mám velkou žízeň, koupím si pití. Pití horkého čaje je obtížné. Přála bych si nové kolo. Druhé kolo soutěže nebylo už tak zajímavé. Krmení slonů se mi líbilo. Zítra kup krmení pro andulky.

Použitá literatura: GREPL, Miroslav. Příruční mluvnice češtiny. [kolektiv autorů] ; Praha : Lidové noviny, 1996. National Geographic (prosinec 2009)