Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Advertisements

K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis -. Barokní malířství,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice AUTOR: Mgr. Marcela Horká NÁZEV: Barokní malířství TEMA: Baroko ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.1.05/
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_116 Téma hodiny: Jan Otčenášek Doporučeno pro: 9. ročník.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: VZDĚLÁVACÍ OBOR: TÉMATICKÝ OKRUH: TÉMA: DOPORUČENO.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_119 Téma hodiny: Michal Viewegh Doporučeno pro: 9. ročník.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.18
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_BAROKNI_UMENI Název materiálu:
Základní škola Čelákovice
Romantismus.
PRVOUKA ZVÍŘATA A JEJICH MLÁĎATA
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Základní škola a mateřská škola Damníkov
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_19.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
WORD Číslování stránek
Dechové dřevěné nástroje
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Šablona 32 VY_32_INOVACE_14_24_Moliére
„EU peníze středním školám“
Základní škola a mateřská škola Damníkov
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
VY_32_INOVACE_ZE7-10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
IKT Českosaské Švýcarsko
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Základní vlastnosti funkcí – omezenost funkce
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
ZIMNÍ SPORTY VY_32_INOVACE_09_03
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
WORD Vkládání obrázků a klipartů
Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Krčková Název materiálu:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
WORD Tabulky - ohraničení
Baroko Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
PRVOUKA ZIMNÍ SPORTY, BEZPEČNOST
Svitavské památky – sochařství
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Věcné učení Vláda, parlament, politické strany
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Návykové látky Alkohol
IKT Nebezpečí na internetu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/21.2211 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis TÉMATICKÝ OKRUH: Dějiny kultury a umění TÉMA: Barokní sochařství, malířství, divadlo, hudba DOPORUČENO PRO: 8. ročník AUTOR VÝUKOVÉHO MATERIÁLU: Petr Foldyna OBDOBÍ, VE KTERÉM BYL MATERIÁL VYTVOŘEN: prosinec 2012 METODICKÝ LIST: seznámení žáků s uměleckými obory baroka, evropskými barokními umělci a jejich stěžejními díly. Opakovací část prezentace obsahuje opakovací otázky a poznávání uměleckých děl. VY_ 32_ INOVACE_ D8.-9.05_ BAROKNÍ SOCHAŘSTVÍ, MALÍŘSTVÍ, DIVADLO, HUDBA_VÝKLAD A OPAKOVÁNÍ_PPT

Barokní SOCHAŘSTVÍ, MALÍŘSTVÍ, DIVADLO, HUDBA

Barokní sochařství zpodobňováni svatí mučedníci trpící za svoji katolickou víru v Čechách např. Jan Nepomucký ve tvářích soch rozeznatelné duševní rozpoložení (smutek, bolest, láska, vzrušení...)

Gian Lorenzo Bernini barokní sochař a architekt (1598-1680)

Vidění svaté Terezie autor: Giovanni Lorenzo BERNINI

Barokní malířství ŠEROSVIT = kontrast světla a tmy hra světel a stínů v protikladu duševní rozpoložení zpodobňovaných postav portréty krajinomalba obrazy svatých

Klanění tří králů Petr Pavel Rubens (1577-1640)

Tři Grácie Petr Pavel Rubens (1577-1640)

Malířův autoportrét Antonis van Dyck (1599-1641)

Antonis van Dyck – portréty krále Karla I.

Rembrant - malířův autoportrét Harmensz Rembrant van Rijn krátce REMBRANT (1606-1669)

Rembrantův autoportrét Díky nejmodernější rentgenové technologii byl před nedávnem odhalen nedokončený autoportrét. Nacházel se pod olejomalbou znázorňující starce s šedivými vousy.

Rembrandt – Noční hlídka

Hodina anatomie doktora Tulpa Rembrandt (1632)

Václav Hollar Český barokní rytec (1607-1677) pobělohorský emigrant

Václav Hollar – Dobrá kočka, která nemlsá nejpopulárnější Hollarova rytina

Barokní divadlo Jean – Baptiste Moliére (1622 – 1673) dramatik, herec kritika špatných lidských vlastností

Moliérovo dílo Tartuffe neboli Pokrytec Misantrop aneb Zamilovaný mrzout Lakomec Zdravý nemocný

Barokní hudba vznik OPERY orchestrální hudba varhany a housle barokní hudba vyvrcholila v díle německého skladatele Johanna Sebastiana Bacha

Johann Sebastian Bach

Bachův rukopis Houslová sonáta

Bachovo dílo Braniborské koncerty

Opakovací otázky 1) Kdo byl zpodobňován na barokních sochách a malbách ? 2) Co je rozpoznatelné ve tvářích soch? 3) Jaké náměty mělo barokní malířství? 4) Jakého znáš představitele ? a) barokního divadla b) barokní hudby 5) Co je to šerosvit ? 6) Uveď umělce, dílo a obor barokního umění:

Poznej následující umělecká díla a nezapomeň uvést jejich autora

Metodický list Anotace: seznámení žáků s uměleckými obory baroka, evropskými barokními umělci a jejich stěžejními díly. Opakovací část prezentace obsahuje opakovací otázky a poznávání uměleckých děl. Cílová skupina: žáci 8. ročníku základní školy. Klíčová slova: šerosvit, Bernini, Rubens, Rembrandt, Hollar, Moliere, Bach.

SEZNAM LITERATURY: Čapek, Vratislav a kolektiv: Dějepis, novověk I. díl, SPN Praha 1991 Mandelová, Helena a kolektiv: Novověk II., dějepisné atlasy pro víceletá gymnázia Kartografie Praha a.s., 2001 ZDROJE OBRÁZKŮ: Objekty použité k vytvoření sešitu jsou součástí SW Activ Studio (Activ Inspire), resouce packs, nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. 1) Johann Sebastiana Bach - obraz, strany 2,20,22 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bach.jpg 2) Vidění svaté Terezie – fotografie, strany 2,5,24 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ecstasy_St_Theresa_SM_della_Vittoria.jpg 3) Petr Pavel Rubens: Tři Grácie – obraz, strany 2, 7, 24 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Peter_Paul_Rubens_-_The_Adoration_of_the_Mag _WGA20244.jpg 4) Gian Lorenzo Bernini – obraz, strana 4 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Gian_Lorenzo_Bernini,_self-portrait,_c1623.jpg 5) Petr Pavel Rubens: Tři grácie – obraz, strany 8,24 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:The_Three_Graces,_by_Peter_Paul_Rubens,_from_Prado_in_Google_Earth.jpg

6) Anthonis van Dyck – autoportrét, strana 9 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Anthonyvandyckselfportrait.jpeg 7) Anthonis van Dyck – portréty krále Karla I., strana 10, 24 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Karl_I_av_England,_m%C3%A5lning_av_Anthonis_van_Dyck_fr%C3%A5n_1632.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Anthonis_van_Dyck_041.jpg 8) Rembrandt – malířův autoportrét, strany 11,12, 24 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rembrandt_Harmensz._van_Rijn_132.jpg 9) Rembrandt: Noční hlídka – obraz, strany 13,24 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rembrandt_van_Rijn-De_Nachtwacht-1642.jpgm 10) Rembrandt: Hodina anatomie doktora Tulpa – obraz, strana 14 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:The_Anatomy_Lesson.jpg Václav Hollar – portrét malíře, strana 15 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Wenceslas_Hollar_-_Wenceslaus_Hollar_(State_2).jpg 12) Václav Hollar: Dobrá kočka, která nemlsá – obraz, strana 16 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Wenceslas_Hollar_-_Head_of_a_cat_(middle_size).jpg Moliére, francouzský dramatik a herec – obraz, strana 17 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Moli%C3%A8re_-_Nicolas_Mignard_(1658).jpg 14) Rukopis Houslové sonáty J.S.Bacha, strana 21 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:BWV1001-cropped.jpg

AUTOR: Petr Foldyna KONTAKT: Foldyna.Petr@seznam.cz Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a pro vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.