Mraveniště Práce s přírodninou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ANOTACE Šablona:ICT AJ Zájmena Přivlastňovací a osobní zájmena Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk Tematický.
Advertisements

ICT VL Naše okolí 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
ICT M 5.R. Zlomky Anotace: Prezentace obsahuje práci s pomůckou k pochopení učiva o zlomcích. Prezentace je prezentována interaktivně na tabuli.
Tajga, smíšené a listnaté lesy
AnotaceMateriál tvoří prezentace. Používání barev v kontextu. AutorMgr. Olga Medunová JazykFrancouzština Očekávaný výstup Naučit se používat barvy ve větách.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
ANOTACE ANOTACE Šablona: ICT Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Colour a picture Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
ICT VL Naše okolí 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
Lípa srdčitá Rozmanitost přírody. Lípa srdčitá Rozmanitost přírody.
Jak živočichové rostou a vyvíjejí se- kočka domácí
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Stavba těla živočichů Savci
ANOTACE Šablona: ICT PRV ČAJZ Silnice Anotace: zásady bezpečného chování na silnici Autor: Mgr. Kateřina Brandejsová Jazyk :Čeština Očekávaný výstup:
ICT – 2 – 3 – 5 Hudební výchova - hudební rytmus
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
ICT HV – Realizace písně ve 3/4 taktu
Škola.
: „Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pištová. VY_32_INOVACE_PR Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s určitými.
Anotace :Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová Jazyk : Čeština Očekávaný výstup : Poznávání přírodních podmínek Speciální vzdělávací.
K ARLOVARSKÝ KRAJ – LÁZNĚ, KTERÉ ZNÁ CELÝ SVĚT VY_32_I NOVACE _11KR-7 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY VY_32_Inovace_20VA-2 Vypracovala : Mgr. Alena Vaňková ZŠ a MŠ Nedašov, příspěvková organizace.
LITOSFÉRA VY_32_Inovace_05 TR-1 Mgr.Ivana Trčková ZŠ a MŠ Nedašov.
Čertík Bertík Mgr. Romana Vítková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_11VR-2.
Dagmar Matúšů ZŠ a MŠ Nedašov. Anotace tento výukový materiál obsahuje pracovní postup výroby krabičky na pastelky formou prezentace Autor Dagmar Matúšů.
S l u n í č k o Autor : Mgr. Romana Vítková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_15VR-2.
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová Jazyk : Čeština Očekávaný výstup : Poznávání přírodních.
Barevný ptáček VY_32_Inovace_14VR-2 Autor : Mgr. Romana Vítková
Anotace :Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Narcis Práce s textilem.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Přírodní vědy DUM 11 Vztahy ve společenstvu organismů
ZŠ a MŠ Nedašov, příspěvková organizace
Parní stroj VY_32_Inovace_09KR-3
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
VY__III/2__INOVACE__198 Pracovní činnosti Ubrousková technika 1.
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
MISKA NA SLADKOSTI vy_32_Inovace_07MD-2
Práce s papírem a barvami
Přírodní vědy DUM 21 Základní podmínky života PŮDA I.
Jan Amos Komenský VY_32_Inovace_07KR-3
Práce s papírem a drobným materiálem
Práce s papírem a barvami
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
ZŠ a MŠ Nedašov, příspěvková organizace
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
ZŠ a MŠ Nedašov, příspěvková organizace
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Ochrana krajiny a přírody ČR VY_32_Inovace_20KR-1
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Osídlení VY_32_Inovace_18KR-1
Budík VY_32_Inovace_13VR-2 Autor : Mgr. Romana Vítková ZŠ a MŠ Nedašov.
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Nad mapou Evropy VY_32_Inovace_05KR-3
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Velikonoční ovečka VY_32_Inovace_04MD-2
Zvířata v lese – mravenec lesní
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Obvod obdélníku VY_32_Inovace_09KJ-1
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
ZAJÍMAVOSTI OBCE ANOTACE
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
LIDSKÉ TĚLO ANOTACE DATUM AUTOR JAZYK OČEKÁVANÝ VÝSTUP
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Obyvatelstvo ČR VY_32_Inovace_08KR-7
Transkript prezentace:

Mraveniště Práce s přírodninou

Mraveniště Práce s přírodninou VY_32_Inovace_20MJ-2 PaedDr.Jitka Mužíková ZŠ a MŠ Nedašov

Anotace Anotace: práce ve dvojicích, vytvoření mraveniště z přírodních materiálů Autor: PaedDr. Jitka Mužíková Datum zhotovení: červen 2012 Jazyk: český Očekávaný výstup: rozvíjení spolupráce, tvořivosti, poznávání života v mraveništi a jeho okolí Speciální vzdělávací potřeby: žádné Klíčová slova: mraveniště, mravenci, les, život v mraveništi, spolupráce, pracovitost Druh učebního materiálu: prezentace Druh interaktivity: spolupráce ve dvojicích Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – 1.stupeň Typická věková skupina: 5.ročník Celková velikost: 2,9 MB

Mraveniště… slouží jako hnízdo mravencům a k výchově jejich potomstva je to umělá stavba, kterou mravenci soustavnou prací budují může být obydleno až několik desítek let je to útočiště před útočníky a přírodními vlivy mravenci jej staví z jehličí, hlíny, listí, v zemi, dutinách stromů, v rostlinách atd. uvnitř se nacházejí zásobárny s potravou, propojovací chodby a chodbičky

Kdo žije v mraveništi? Královna – sedí v mraveništi a klade vajíčka Chůvičky – starají se o malé larvy a přenáší malé bílé kukly Strážci – hlídají u vchodů, aby nepřítel nevlezl do mraveniště Stavitelé – opravují a přestavují mraveniště Lovci – hledají v okolí mraveniště potravu a nosí ji do mraveniště

Vy si dnes ve dvojicích vyzkoušíte, jak takové jednoduché mraveniště vytvořit. Co si k tomu připravíte? bílé výkresy A3 a A4 křídové pastely, pastelky, fixy lepidlo Herkules přírodniny (jehličí, kousky větviček a kůr, mech, seno, šišky a podobné přírodniny z lesa) předlohy (podle kterých si mravence nakreslíte) nůžky

Postup: Připravte si pracovní místo a pomůcky. Na papír formátu A3 si křídovým pastelem načrtněte tvar mraveniště.

3. Křídovým pastelem (naplocho) vyplňte vnitřek mraveniště a prstem rozetřete.

4. Postupně nanášejte malou vrstvu lepidla Herkules a lepte připravené přírodniny podle vlastní fantazie. rozdělte si ve dvojicích pracovní úkoly tak, abyste měli oba stejný podíl na vašem výtvoru je možné pracovat i ve větších skupinách – v tom případě zvolte větší formát papíru (A2)

5. Pokud už jste se svým mraveništěm spokojení, podle předlohy si nakreslete několik mravenců a umístěte je na výkres. mravence si nakreslete černým fixem na výkres (velikost přizpůsobte svému mraveništi) vystřihněte je a přilepte do mraveniště a jeho okolí

Předloha mravence

Mraveniště je hotové 

Až půjdete o prázdninách na procházku do lesa, všímejte si mravenců a jejich usilovné práce na mraveništích. Nezapomeňte také, jak se máte v lese chovat, protože příroda je naše největší bohatství a musíme ji chránit.

Zdroje AUTOR NEUVEDEN. Mraveniště [online]. [cit. 12.8.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Mraveni%C5%A1t%C4%9B AUTOR NEUVEDEN. genca.rajce.idnes.cz [online]. [cit. 12.8.2013]. Dostupný na WWW: http://img2.rajce.idnes.cz/d0203/4/4421/4421465_0768f37399580c86cff492b72c3b396c/images/mravenec_lesni.jpg AUTOR NEUVEDEN. www.insect-foto.com [online]. [cit. 12.8.2013]. Dostupný na WWW: http://www.insect-foto.com/photos/mravenec-zrnojed-messor-structor-2071.jpg AUTOR NEUVEDEN. sawyerpestmanagement.com [online]. [cit. 12.8.2013]. Dostupný na WWW: http://sawyerpestmanagement.com/news/wp-content/uploads/2011/03/Fotolia_11029598_Subscription_XXL.jpg AUTOR NEUVEDEN. wallpaper-pictures.ru [online]. [cit. 12.8.2013]. Dostupný na WWW: http://hq-oboi.ru/photo/dymka_v_hvoynom_lesu_1920x1200.jpg BUREŠ, Jiří a kol. Ekologická výchova v mateřských a základních školách. Pardubice: Ekocentrum PALETA, 2004. Vlastní fotografie