Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Prostě sdělovací styl – styl běžné každodenní komunikace Název sady:Funkční.
Advertisements

VY_32_INOVACE_Mil_II_12 Obvod obdélníku Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Komunikace Že si nerozumíme, je normální. Že si porozumíme, je zázrak. neznámý autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Luk_II_04 Alternativní výživa Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_01 Český jazyk 1.třída – nácvik čtení slabik Autor: Veronika Biskupova, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada43 AnotaceKomunikace.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Senzory pro EZS.
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_32_INOVACE_Fi_I_17 Název Oblasti Asie
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Pel_I_05 Výrazy – vzorce 2
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06-01
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_32_INOVACE_Lul_II_09 Malá pevnost- Vnitřní pracovní komanda
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
WORD Číslování stránek
Psaní bě/bje, vě/vje, mě/mně, pě Název projektu: OP VK
VY_32_INOVACE_29_Deleni_se_zbytkem Matematika - 3. ročník
Dělení se zbytkem VY_32_INOVACE_54_Deleni_se_zbytkem
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_Fi_III_21 Název Svět - soutěž
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/1.4.00/
Název materiálu: Zájmena
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_02_SLOVESNE_CASY Název materiálu:
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Roz_II_01 Čtení a zápis čísel v oboru do
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
VY_32_INOVACE_Fi_III_32 Název Kulturní krajina Název projektu: OP VK
VY_32_INOVACE_Pel_II_17 Soustavy rovnic – slovní úlohy5
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
VY_32_INOVACE_Mat_III_01 Párové souhlásky
VY_32_INOVACE_35_Nacvik_deleni Matematika - 2. ročník
Adresa – Český jazyk, 3.ročník
VY_32_INOVACE_Šev_II_01 SLABIKÁŘ 1 – S, L, M, P
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Světelné jevy -shrnutí
VY_32_INOVACE_Fi_I_13 Název Amerika -opakování
VY_32_INOVACE_Fi_III_28 Název Státní znaky sousedních zemí
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Vybrané kapitoly ze sociologie 4
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_12_INOVACE_Pel_III_13 Funkce – kvadratická funkce
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2952 VY_32_INOVACE_Luk_I_11 Komunikace Název projektu: OP VK 1.4.72038519 Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2952 OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Autor materiálu: Karolína Lukešová

Rodina Komunikace

Komunikace Komunikace – předání informací mezi lidmi. Komunikaci dělíme na verbální neboli slovní a neverbální neboli mimoslovní. ?? Kterou komunikací získáváme více informací?? 7% informací o člověku nám poskytují slova a 55% nám řekne řeč těla.

Verbální komunikace Slovní komunikace – je komunikace při níž používáme slova. Ta můžeme říci nebo napsat. užívá artikulovanou řeč,tvořenou hláskami, slovy a větami je vázána na určitý jazyk jeho slova jsou symboly s více méně stálým a určitým významem, který není zcela závislý na souvislosti a situaci proto může vyjadřovat i témata a obsahy nepřítomné, například minulé, vzdálené nebo budoucí případně i neskutečné a fantazijní, například v literatuře nebo mýtu.

Neverbální komunikace Neverbální, čili mimoslovní komunikaci, tvoří především různé signály, pohyby tváře (mimika), pohyby rukou a těla celkově (gestikulace, kinezika), dotyky (haptika), vzdálenost mezi komunikujícími (proxemika), polohy těla (posturologie) a doprovodné fenomény verbální komunikace (paralingvistika). Významnou roli hraje zajisté i zraková komunikace

Mimika Přiměřený oční kontakt je znamením zájmu o druhého, soustředěnost na to, co povídá. Odvrácení pohledu, dlouhé dívání se ”mimo”, by mohlo být naopak pochopeno jako projev nezájmu nebo nejistoty. , který se pořád mračí, nebo naopak směje-se kterým budete chtít být kamarád/ka??

Proxemika Vzdálenost v rozmezí 15 až 30 cm s možností dotyku je nazývána intimní zóna Je vyhrazena vztahům v rodině. Vzdálenost kolem 60 cm představuje tzv. osobní zóna, kterou zpřístupníme lidem nám osobně blízkým. Okruh do dvou metrů je tzv. sociální zóna, v niž se uskutečňují běžné sociální kontakty. Víc jak dva metry je už jen zóna veřejná pro lidi, které neznáme.

Posturologie a paralingvistika Posturologie - vzpřímené držení těla ukazuje na sebedůvěru a jistotu, schoulení naopak na jakousi poddanost. Paralingvistika - zahrnujeme do ní hlasitost řeči, rychlost, dobu trvání, tón, ale třeba i barvu hlasu a celkově citové podbarvení slov.

Použité zdroje Michal Ripper Merhaut: Neverbální komunikace. seminární práce z psychologie. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích

Anotace Datum vytvoření: 5.11.2011 Předmět: Výchova ke zdraví Ročník: sedmý Anotace: po ověření prezentace budou žáci znát druhy komunikace, rozdíly mezi nimi.