Téma: Světlo Vypracoval: Bohumil Baroch

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektromagnetické záření. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Advertisements

Světlo je elektromagnetické vlnění různých vlnových délek. Lidské oko vnímá pouze část tohoto spektra. Toto záření nazýváme viditelné. Sousední části.
Vypracoval: Pavel Krajčovič Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
VY_52_INOVACE_04_02_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Ch_055_Fotosyntéza v noci Ch_055_Přírodní látky_Fotosyntéza v noci Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Voda Vypracoval: Martin Popelka Obor: Technické lyceum Třída: 2.L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Nerostné bohatství na Zemi Vypracoval: Tomáš Vávra Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar.
Vypracoval: Veronika Vojáčková Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Fotosyntéza. Fotosyntéza je složitý proces probíhající v několika stupních v zelených částech rostlin. Účinkem světla za přítomnosti zeleného barviva.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_EK02 Název školy Církevní střední odborná škola Bojkovice Husova 537, Bojkovice
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
1 MNOHONÁSOBNÉ ODRAZY 1. Činitel vazby  12 svíticí plochy 1 s osvětlovanou plochou 2 2. Činitel vlastní vazby  11 vnitřního povrchu duté plochy 3. Mnohonásobné.
Další součástky s jedním přechodem PN Autor: Lukáš Polák.
Přírodověda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 16. Elektromagnetické kmitání a vlnění Název sady: Fyzika pro 3.
Elektromagnetické spektrum
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉMy - biodiverzita
Optický kabel (fiber optic cable)
VY_32_INOVACE_07_PŘÍRODOVĚDA 5
PaedDr. Jozef Beňuška
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_36_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - VZDUCH, PŮDA, TEPLO A SVĚTLO Autor: Mgr. Petra Kukuczková Předmět: Prvouka Třída: 3. ročník.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vypracoval: Tomáš Svrčina
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Strach a proč se rádi bojíme
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Delfín Skákavý Vypracoval: Martin Polášek
Elektrické spotřebiče
Vesmír Co uvidíš, zvedneš-li svůj zrak k obloze? mraky, oblohu
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Další součástky s jedním přechodem PN
Fotosyntéza.
Plodiny budoucnosti Vypracovala: Veronika Vojáčková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_52_INOVACE_31_ Slunce ČLOVĚK A JEHO SVĚT 5. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Různé podmínky života na Zemi
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název projektu: Moderní škola
Název: VY_32_INOVACE_F_9A_20H
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
UMĚLÉ OSVĚTLENÍ V INTERIÉRU.
Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VÝZNAM BIOLOGIE_P1-2
Světlo Vypracoval: Lukáš Gibala Obor: Technické lyceum Třída: 2L
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Vodní energie,přehrady
Interference na tenké vrstvě
Abiotické podmínky života.
Země a život, vývoj života
EU_32_sada 2_04_PV_Sluneční soustava_Duch
Atmosféra Země.
Země ve vesmíru.
Světelné jevy -shrnutí
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_20.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Neživá příroda - vzduch
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Podmínky života v přírodě
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Návykové látky Alkohol
12. Skleníkový jev, ozónová vrstva
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Téma: Světlo Vypracoval: Bohumil Baroch Obor: Technické Lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2016/17 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování: 3.12.2015

Sluneční záření Význam: - Základní podmínka k životu na Zemi Slunce: Věčný zdroj energie (10 miliard let) Závisí na: - nadmořské výšce - zeměpisné šířce - denní a roční době - oblačnosti

Sluneční záření je elektromagnetické vlnění o různé vlnové délce Sluneční záření je elektromagnetické vlnění o různé vlnové délce. Vlnová délka určuje charakter záření a jeho druhy: rádiové vlny radarové záření mikrovlny tepelné sálání 46% světlo 45% UV záření 9% x-záření

Vliv slunečního záření na organismy Rádiové vlny – pravděpodobně nepříznivý vliv Radarové záření – negativní vliv na živočichy Mikrovlny – život ohrožující Tepelné sálání – vhodná teplota je podmínkou pro život, vysoká život ničí Světlo – podmínka pro fotosyntézu, pro život UV záření – smrtelně nebezpečné, malý význam X-záření – smrtelně nebezpečné Gama záření – smrtelně nebezpečné

Světelné zdroje: Přírodní Umělé Kosmická tělesa -Primární zdroje – Slunce, hvězdy(Světlo vytváří) Sekundární zdroje – Měsíc (Světlo pouze odráží) Chemické reakce – oheň Biologické zdroje Primární zdroje – luminiscence(světlušky) Sekundární zdroje – odrazy očí viditelné ve tmě Elektrické výboje – elektrický proud v plynech(blesk) Umělé světlo je osvětlení, které vykazuje stálou hodnotu teploty chromatičnosti. Mezi zdroje umělého osvětlení patří např. fotografický blesk, žárovka nebo různé zářivky. Pro určení teploty světelného zdroje se používá kelvinometr a měří se v kelvinech.

Vliv světla na organismus Světlo je nepostradatelný element, který udržuje při životě všechny živé organismy. Je důležitým faktorem pro většinu procesů probíhajících v živých organismech, který disponuje speciálními mechanizmy jeho přijímání a využívání. Většina biochemických a biofyzikálních procesů v organismu probíhá za účasti světla. Světlo má na organismus pozitivní, ale i negativní účinky.

Zdroje: Světelné zdroje Vliv světla na člověka Logo