2. Výzva OP 3.2 - Finanční část 17. 10. 2011 Ondřej Nauš.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Advertisements

ZPŮSOBILÉ A NEZPŮSOBILÉ VÝDAJE v OP VK
Způsobilé výdaje projektů
1 Způsob žádání o dotaci v rámci OP Lidské zdroje a zaměstnanost Prezentující Mgr. Petr Zavadil.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZPŮSOB FINANCOVÁNÍ A ZPŮSOBILÉ VÝDAJE.
Způsobilé výdaje poskytovatelů sociálních služeb pro Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Pracovní setkání k OPVK 1. Výzva oblast podpory rozpočet.
Sociální ekonomika a účetnictví v sociálních podnicích „Sociální podnikání jako efektivní nástroj snižování nezaměstnanosti“, CZ.1.07/3.2.05/ Vzdělávací.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Phare 2003 RLZ Financování květen 2005 regionální informativní semináře.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část finanční Praha, 15. března 2006 Ing. Kateřina Auerveková
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část obsahová Praha, 15. března 2006 Ing. Jarmila Modrá Národní vzdělávací.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (zpracování rozpočtu grantového projektu)
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecné informace k finanční části seminář pro žadatele – 3. výzva
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu Rozpočet projektu Seminář pro žadatele – 3. výzva oblast podpory
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu Rozpočet projektu Seminář pro žadatele – 5. výzva oblast podpory
Petra Němcová Finanční rámec grantových projektů z OP VK, zaměření na oblast podpory 3.2 ORR, Krajský úřad kraje Vysočina.
Cestovní náhrady kapitola rozpočtu 2 Jiří Haken 1.
PODPORA SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ V RÁMCI OPZ – VÝZVA Č. 03_15_015 Veronika Pokorná, MPSV Praha,
Finanční řízení 6. října Obsah  Financování ex-ante  Způsobilé výdaje  Přímé náklady dle kapitol  Nepřímé náklady  Účetnictví a dokladování.
Seminář pro příjemce finanční podpory z OP VK Způsobilé a nezpůsobilé výdaje Jihomoravský kraj Oddělení evropských dotací Březen 2009.
Specifická pravidla VÝZVA Č. 6 IROP – REŽIJNÍ VÝDAJE MAS Mgr. Helena Kosová , Jince.
Způsob financování GP a způsobilé výdaje. Financování GP  Celková výše dotace: 100 % celkových způsobilých výdajů  Podíl EU: 85 %  Podíl SR: 15 % 
Zařízení kapitola rozpočtu 3 Jiří Haken 1.
Seminář pro žadatele o finanční podporu - Výzva č. 51 Finanční řízení 1.
1 Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Finanční část projektu Operační program Vzdělávání.
1 Finanční část projektu Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (rozpočet grantových projektů) (seminář pro žadatele.
Centrum pro regionální rozvoj ČR Seminář pro žadatele Cíl 3/Ziel 3 na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným státem Sasko
1 Finanční řízení Ing. Jana Literová. Obsah Rozpočet projektu Nepřímé náklady Nezpůsobilé výdaje 2.
Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –
Alena Zítková INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Administrace projektu (finanční část) Pracovní workshop pro příjemce – 2. výzva PO 1, 2. GG
Archivace dokumentace projektu a součinnost při kontrolách.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (zpracování rozpočtu grantových projektů)
1 Finanční řízení Ing. Jana Čandová. Obsah Rozpočet projektu Nepřímé náklady Nezpůsobilé výdaje 2.
1 Seminář pro příjemce 2. výzvy oblasti podpory 3.2 (finanční část) Ing. Petr Franěk Odbor regionálního rozvoje oddělení grantů Tento seminář.
IV. Finanční řízení Rozpočet projektu Nepřímé náklady Nezpůsobilé výdaje Ing. Petra Kalinová 1.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost FINANČNÍ ČÁST PROJEKTU (seminář pro příjemce – 2. výzva)
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (zpracování rozpočtu globálních projektů)
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář k výzvě OP LZZ č. 89 – Finanční část Mgr. Lucie Kučerová, Bc. Karel Ritschel oddělení hodnocení.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Odbor regionálního rozvoje oddělení grantů Jana Patočková 20. června 2012 Tento seminář je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Způsob financování GP a způsobilé výdaje Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK, oblast podpory 3.2 Podpora nabídky dalšího vzdělávání Liberec.
Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (2007 – 2013) Seminář pro žadatele Výzva č. 51 – Mezinárodní spolupráce Praha - Brno 2009.
UNIVERZITNÍ INSTITUT SEMINÁŘ K OP VK VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ DOPORUČENÍ PRO PŘÍPRAVU PROJEKTŮ Zlín, budova VTP, 1. července 2009.
Pracovní setkání středních škol k připravovanému individuálnímu projektu z OP VK Finanční příprava projektu 1.
Informační schůzka k 1.výzvě pro předkládání projektů pro roční program 2012 Evropského uprchlického fondu Praha 11. října 2012 Evropský uprchlický fond.
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Operační program Vzdělávání.
Publicita v projektů financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Přerov Podmínky pro dopracování projektu (problémy, rizika)
Veronika Kamenická Finanční rámec grantových projektů z OP VK pro prioritní osy 1 a 3, oblasti podpory 1.1, 1.3 a 3.2 ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
PŘÍLOHY MONITOROVACÍ ZPRÁVY 6. října OBSAH  Jednotlivé přílohy monitorovací zprávy  Elektronická žádost o platbu.
Jana Kopečková Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OBECNÉ INFORMACE (seminář pro žadatele – 2. výzva, 2. GG PO 1)
Finanční část. Seminář pro žadatele, výzvy Předaplikační výzkum a Předaplikační výzkum pro ITI.
Vyúčtování projektů nestátních neziskových organizací za rok 2016
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-17 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Sál zastupitelstva Královéhradeckého kraje, 23
Seminář pro žadatele Výzvy 2. GG OP VK - Finanční část
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
1.Výzvy 2. GG OP VK - Finanční část
Finanční rámec grantových projektů oblast podpory 3.2 (3. výzva)
Způsobilé výdaje projektu a související
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
Transkript prezentace:

2. Výzva OP 3.2 - Finanční část 17. 10. 2011 Ondřej Nauš

Podmínky výzvy Alokace OP 3.2: 250 000 000 Kč Minimální výše podpory: 1 000 000 Kč Maximální výše podpory: 8 000 000 Kč Využití nepřímých nákladů Nevratná finanční pomoc (dotace)

Forma a míra finanční podpory Výše podpory projektu dosahuje 100 % způsobilých výdajů projektu 85 % ze zdrojů Evropského sociálního fondu 15 % ze státního rozpočtu ČR Zálohová platba ve výši 15 % po podpisu smlouvy o realizaci GP Financování formou ex-ante Na základě žádostí o platbu bude proplaceno 90 % alokace projektu Po závěrečném vyúčtování projektu ( po ukončení realizace) bude proplacena skutečná výše čerpání

Veřejná podpora Výše této podpory udělená jednomu subjektu v rozhodném tříletém období nesmí přesáhnout částku 200 000 EUR, kdy tímto tříletým obdobím se rozumí současné účetní období a dvě předcházející účetní období. V případě, že příjemce realizuje projekt s partnery, vztahuje se tento limit na příjemce a každého partnera samostatně.

Rozpočet projektu Je nedílnou součástí každého projektu Je třeba si pořádně promyslet všechny výdaje projektu V průběhu realizace budou možné pouze dílčí změny Při hodnocení projektu může být rozpočet projektu krácen Schválená výše rozpočtu ve Smlouvě o financování je pro příjemce závazná V rozpočtu musí být zahrnuty i výdaje případných partnerů Položky v kapitolách okomentujte přímo v dané KA, případně v Komentáři pod rozpočtem – zamezíte zbytečnému snižování bodů kvůli nejasnosti (nepropojení) výdajů

Věnujte plánování rozpočtu dostatečnou pozornost! Rozpočet projektu Nezapomeňte na plánování čerpání rozpočtu – harmonogram čerpání rozpočtu Častý problém při realizaci – vyčerpání zálohové platby hned v 1.ŽOP a následně nedostatek finančních prostředků na běžné výdaje (mzdy, zařízení apod.) Kontrola MZ, doplnění a zaslání finančních prostředků na účet cca 3 měsíce od odevzdání MZ Věnujte plánování rozpočtu dostatečnou pozornost!

Způsobilé výdaje Budou financovány pouze způsobilé výdaje! Výdaje musí být: Přiměřené Hospodárné Účelné Efektivní Prokazatelné Vzniklé v průběhu realizace projektu (dle dat uvedených ve Smlouvě o financování GP)

Přímé výdaje Přímé výdaje – jsou přiřaditelné k určité konkrétní aktivitě projektu Jsou zařazeny do konkrétní kapitoly rozpočtu Budou vykazovány dle standardních postupů způsobilosti Budou muset být doloženy všemi potřebnými doklady

Nepřímé náklady Náklady, které nejsou nebo nemohou být spojeny s konkrétní aktivitou projektu Zejména náklady s administrací projektu Nebudou prokazovány jednotlivými doklady Výše nepřímých nákladů je stanovena výzvou dle výše rozpočtu projektu Výčet nepřímých nákladů v Příručce pro žadatele, verze 7, str. 39

Nepřímé náklady stanovené výzvou Výše nepřímých nákladů je stanovena výzvou dle výše rozpočtu projektu Objem přímých nákladů (bez nákladů spadajících do křížového financování) Nepřímé náklady ≤ 4 mil. Kč 18 % > 4 mil. Kč ≤ 6 mil. Kč 16 % > 6 mil. Kč ≤ 10 mil. Kč 14 %

Kapitola 1 – Osobní náklady Přímé výdaje Osobní výdaje pracovníků (smlouvy, DPČ i DPP) Finanční manažer Projektový manažer Metodici apod. FKSP Mzdové výdaje v místě , oboru a čase obvyklé viz. Metodický dopis 4.3 Nepřímé výdaje Administrativní zajištění projektu Asistentka Vedení účetnictví Personalistika Ostraha Správa sítě (IT pracovník) Apod.

Kapitola 2 – Cestovné Nepřímé náklady Veškeré cestovní náhrady spojené s vnitrostátními cestami Přímé náklady Výdaje na pracovní cesty osob zapojených do realizace projektu (jízdní výdaje, výdaje na ubytování, stravné a nutné vedlejší výdaje) v případě zahraničních cest Navyšování položek rozpočtu zahraničních cest není možné Při vyúčtování zahraničních cest se postupuje podle Vyhlášky Ministerstva financí o základních sazbách stravného v cizí měně platné pro daný rok Ubytování v zahraničí může být zajištěno za ceny v místě a čase obvyklé, zpravidla v kategorii *** Způsobilým nákladem je i kapesné

Kapitola 3 – Zařízení Limit kapitoly 25 % včetně Křížového financování (položka 3.8) Výdaje na nákup zařízení, software, případně údržbu zařízení, které je nezbytné pro realizaci projektu Nepřímé náklady – odpisy zařízení/vybavení sloužící k administraci projektu (není využíváno cílovou skupinou)

Kapitola 3 – Křížové financování uplatnění pouze v případě, že příjemce/partner majetek daňově neodepisuje v případě, že příjemce/partner daňově odepisuje, nemá možnost využít křížové financování, odpisy budou uplatněny v rámci položky 3.6 Odpisy Bližší postup v Příručce pro příjemce, verze 5, str.49 Limit křížového financování OP 3.2 – 9 %

Kapitola 3 – Křížové financování Neinvestiční část (položka 3.8.1) Nábytek (stoly, židle, vestavěné skříně, police) v pořizovací ceně do 40 000Kč Investiční část (položka 3.8.2) Nábytek a vybavení v pořizovací ceně nad 40 000Kč Vybavení i nábytek musí být používán cílovou skupinou V případě pořízení interaktivní tabule je veškeré pořízené zařízení sloužící k funkčnosti interaktivní tabule (např. vizualizér, dataprojektor, držák apod.) považováno za součást souboru movitých věcí

Kapitola 4 – Místní kancelář V režimu nepřímých nákladů se tato kapitola nevyplňuje – náklady (spotřební materiál, nájem, energie, vodné,s točné, telefony, internet apod.) jsou nepřímými náklady Spotřební či kancelářský materiál určený pro cílovou skupinu (mimo papírů, psacích potřeb, kancelářských sponek, šanonů, CD, DVD apod.) je rozpočtován v kapitole 3. Zařízení

Kapitola 5 – Nákup služeb Limit kapitoly max. 49 % Dodávky služeb musí být v souladu s cíli projektu a musí bezprostředně souviset s realizací projektu Vždy je nutné dodržet pravidla pro zadávání veřejných zakázek stanovených v Příručce pro příjemce, verze 5, str.90

Kapitola 5 – Nákup služeb Přímé náklady Školící materiály (nově vytvořené) Studie, výzkum, odborné služby Pronájem prostor pro práci s CS Výdaje na kurzy Nepřímé náklady Náklady na realizaci zadávacích řízení Náklady na daňové a právní poradenství Vedení účetnictví (služba) Kopírování Správa počítačové sítě a internetových stránek

Kapitola 6 – Stavební úpravy související s realizací projektu Drobné stavební úpravy do 40 000 Kč Stavební úpravy v rámci křížového financování Rekonstrukce nebo modernizace prostor za účelem usnadnění přístupu a pohybu osobám zdravotně postiženým nebo úpravy výukových, vzdělávacích a pracovních prostor pro realizaci aktivit s cílovou skupinou

Kapitola 7 – Přímá podpora Limit kapitoly max. 20% Výdaje týkající se přímo cílové skupiny projektu Jednorázové ubytování, stravné, vstupy cílové skupiny Ubytování v ČR max. 1500Kč/noc, občerstvení v ČR max. 300Kč/den

Kapitola 8 – Výdaje vyplývající ze smlouvy Přímý náklad Audit (rozpočet vyšší než 10 000 000Kč, tj. nikoliv pro 2. výzvu 3.2) Nepřímé náklady Poplatky spojené s vedením projektového účtu Zajištění publicity (inzerce, zajištění tiskové konference, výroba propagačních předmětů, letáků apod.)

Konečná výše rozpočtu Procentuální vyjádření nepřímých nákladů se vypočítá z celkové výše přímých nákladů (bez křížového financování). Pokud nebude akceptováno dané procento nepřímých nákladů dle výzvy bude Vaše žádost vyřazena z dalšího hodnocení.

Nezpůsobilé výdaje Sankční poplatky, penále Náklady na audit v případě projektů s nižším rozpočtem než 3 000 000 Kč (při hodnocení přijatelnosti) Nákup nemovitostí a pozemků Mzdové náklady zaměstnanců, kteří se nepodílejí na realizaci projektu Výdaje vzniklé mimo časový rámec způsobilosti výdajů Peněžitá pomoc v mateřství Výdaje spojené s přípravou a řízením projektu (služba) Náklady převyšující nabídkovou cenu Ceny, medaile, odměny pro účastníky soutěží A další viz. Příručka pro žadatele, verze 7, str. 41

Hodnocení Výše konečného rozpočtu musí být v souladu se stanoveným rozmezím min. a max. výše finanční podpory Dodržení finančních limitů kapitol Rozpočet nesmí obsahovat nezpůsobilé výdaje Nedodržení procentuální sazby nepřímých nákladů vzhledem k výši rozpočtu Ke každé klíčové aktivitě uvádět konkrétní položky z rozpočtu, které se dané aktivity týkají (nejasné položky můžou zapříčinit snížení počtu bodů od hodnotitelů)

Poznámky - realizace Partnerství s finančním příspěvkem – dobře zvážit – náročná administrace Pro realizaci projektu nutné zřídit samostatný projektový účet (podklad k podpisu smlouvy) Úroky z účtu budou odčítány z žádostí o platbu (příjmy projektu) V účetnictví zavedení zvláštního střediska pro přímé a nepřímé náklady