Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1.Výzvy 2. GG OP VK - Finanční část

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1.Výzvy 2. GG OP VK - Finanční část"— Transkript prezentace:

1 1.Výzvy 2. GG OP VK - Finanční část
Ondřej Nauš

2 Podmínky výzvy Alokace OP 1.1: 115 000 000 Kč
Minimální výše podpory: Kč Maximální výše podpory OP 1.1 – Kč OP 1.2 – Kč OP 1.3 – Kč Využití nepřímých nákladů

3 Forma a míra finanční podpory
Nevratná finanční pomoc (dotace) Výše podpory projektu dosahuje 100 % způsobilých výdajů projektu 85 % ze zdrojů Evropského sociálního fondu 15 % ze státního rozpočtu ČR Zálohová platba ve výši 20% po podpisu smlouvy o realizaci GP Financování formou ex-ante Na základě žádostí o platbu bude proplaceno 90% alokace projektu Po závěrečném vyúčtování projektu ( po ukončení realizace) bude proplacena skutečná výše čerpání

4 Rozpočet projektu Je nedílnou součástí každého projektu
Je třeba si pořádně promyslet všechny výdaje projektu V průběhu realizace budou možné pouze dílčí změny Při hodnocení projektu může být rozpočet projektu krácen Schválená výše rozpočtu ve Smlouvě o financování je pro příjemce závazná V rozpočtu musí být zahrnuty i výdaje případných partnerů Položky v kapitolách okomentujte přímo v dané KA, případně v Komentáři pod rozpočtem – zamezíte zbytečnému snižování bodů kvůli nejasnosti (nepropojení) výdajů

5 Věnujte plánování rozpočtu dostatečnou pozornost!
Rozpočet projektu Nezapomeňte na plánování čerpání rozpočtu – harmonogram čerpání rozpočtu Častý problém při realizaci – vyčerpání zálohové platby hned v 1.ŽOP a následně nedostatek finančních prostředků na běžné výdaje (mzdy, zařízení apod.) Kontrola MZ, doplnění a zaslání finančních prostředků na účet cca 3 měsíce od odevzdání MZ Věnujte plánování rozpočtu dostatečnou pozornost!

6 Způsobilé výdaje Budou financovány pouze způsobilé výdaje!
Výdaje musí být: Přiměřené Hospodárné Účelné Efektivní Prokazatelné Vzniklé v průběhu realizace projektu (dle dat uvedených ve Smlouvě o financování GP)

7 Přímé výdaje Přímé výdaje – jsou přiřaditelné k určité konkrétní aktivitě projektu Jsou zařazeny do konkrétní kapitoly rozpočtu Budou vykazovány dle standardních postupů způsobilosti Budou muset být doloženy všemi potřebnými doklady

8 Nepřímé náklady Náklady, které nejsou nebo nemohou být spojeny s konkrétní aktivitou projektu Zejména náklady s administrací projektu Nebudou prokazovány jednotlivými doklady Výše nepřímých nákladů je stanovena výzvou dle výše rozpočtu projektu Výčet nepřímých nákladů v Příručce pro žadatele, verze 7, str. 39

9 Nepřímé náklady stanovené výzvou
Výše nepřímých nákladů je stanovena výzvou dle výše rozpočtu projektu Objem přímých nákladů (bez nákladů spadajících do křížového financování) Nepřímé náklady ≤ 4 mil. Kč 18 % > 4 mil. Kč ≤ 6 mil. Kč 16 % > 6 mil. Kč ≤ 10 mil. Kč 14 % > 10 mil. Kč ≤ 15 mil. Kč 12 %

10 Kapitola 1 – Osobní náklady
Přímé výdaje Osobní výdaje pracovníků (smlouvy, DPČ i DPP) Finanční manažer Projektový manažer Metodici apod. FKSP Mzdové výdaje v místě , oboru a čase obvyklé viz. Metodický dopis 4.2 Nepřímé výdaje Administrativní zajištění projektu Asistentka Vedení účetnictví Personalistika Ostraha Správa sítě (IT pracovník) Apod.

11 Kapitola 2 – Cestovné Nepřímé náklady
Veškeré cestovní náhrady spojené s vnitrostátními cestami Přímé náklady Výdaje na pracovní cesty osob zapojených do realizace projektu (jízdní výdaje, výdaje na ubytování, stravné a nutné vedlejší výdaje) v případě zahraničních cest Navyšování položek rozpočtu zahraničních cest není možné Při vyúčtování zahraničních cest se postupuje podle Vyhlášky Ministerstva financí o základních sazbách stravného v cizí měně platné pro daný rok Ubytování v zahraničí může být zajištěno za ceny v místě a čase obvyklé, zpravidla v kategorii *** Způsobilým nákladem je i kapesné

12 Kapitola 3 – Zařízení Limit kapitoly 25% včetně Křížového financování (položka 3.8) pro OP 1.2 a 1.3 OP 1.1 je limit 40 % Výdaje na nákup zařízení, software, případně údržbu zařízení, které je nezbytné pro realizaci projektu Nepřímé náklady – odpisy zařízení/vybavení sloužící k administraci projektu (není využíváno cílovou skupinou)

13 Kapitola 3 – Křížové financování
uplatnění pouze v případě, že příjemce/partner majetek daňově neodepisuje v případě, že příjemce/partner daňově odepisuje, nemá možnost využít křížové financování, odpisy budou uplatněny v rámci položky 3.6 Odpisy Bližší postup v Příručce pro příjemce, verze 4, str.48 Limit křížového financování OP % OP 1.2 – 9 % OP 1.3 – 5 %

14 Kapitola 3 – Křížové financování
Neinvestiční část (položka 3.8.1) Nábytek (stoly, židle, vestavěné skříně, police) v pořizovací ceně do Kč Investiční část (položka 3.8.2) Nábytek a vybavení v pořizovací ceně nad Kč Vybavení i nábytek musí být používán cílovou skupinou V případě pořízení interaktivní tabule je veškeré pořízené zařízení sloužící k funkčnosti interaktivní tabule (např. vizualizér, dataprojektor, držák apod.) považováno za součást souboru movitých věcí

15 Kapitola 4 – Místní kancelář
V režimu nepřímých nákladů se tato kapitola nevyplňuje – náklady (spotřební materiál, nájem, energie, vodné,s točné, telefony, internet apod.) jsou nepřímými náklady Spotřební či kancelářský materiál určený pro cílovou skupinu (mimo papírů, psacích potřeb, kancelářských sponek, šanonů, CD, DVD apod.) je rozpočtován v kapitole 3. Zařízení

16 Kapitola 5 – Nákup služeb
Limit kapitoly max. 49 % Dodávky služeb musí být v souladu s cíli projektu a musí bezprostředně souviset s realizací projektu Vždy je nutné dodržet pravidla pro zadávání veřejných zakázek stanovených v Příručce pro příjemce, verze 4, str.90

17 Kapitola 5 – Nákup služeb
Přímé náklady Školící materiály (nově vytvořené) Studie, výzkum, odborné služby Pronájem prostor pro práci s CS Výdaje na kurzy Nepřímé náklady Náklady na realizaci zadávacích řízení Náklady na daňové a právní poradenství Vedení účetnictví (služba) Kopírování Správa počítačové sítě a internetových stránek

18 Kapitola 6 – Stavební úpravy související s realizací projektu
Drobné stavební úpravy do Kč Stavební úpravy v rámci křížového financování Rekonstrukce nebo modernizace prostor za účelem usnadnění přístupu a pohybu osobám zdravotně postiženým nebo úpravy výukových, vzdělávacích a pracovních prostor pro realizaci aktivit s cílovou skupinou

19 Kapitola 7 – Přímá podpora
Limit kapitoly max. 20% Výdaje týkající se přímo cílové skupiny projektu Jednorázové ubytování, stravné, vstupy cílové skupiny Ubytování v ČR max Kč/noc, občerstvení v ČR max. 300Kč/den

20 Kapitola 8 – Výdaje vyplývající ze smlouvy
Přímý náklad Audit (rozpočet vyšší než Kč) Nepřímé náklady Poplatky spojené s vedením projektového účtu Zajištění publicity (inzerce, zajištění tiskové konference, výroba propagačních předmětů, letáků apod.)

21 Konečná výše rozpočtu Procentuální vyjádření nepřímých nákladů se vypočítá z celkové výše přímých nákladů (bez křížového financování). Pokud nebude akceptováno dané procento nepřímých nákladů dle výzvy bude Vaše žádost vyřazena z dalšího hodnocení.

22 Nezpůsobilé výdaje Sankční poplatky, penále
Náklady na audit v případě projektů s nižším rozpočtem než Kč Nákup nemovitostí a pozemků Mzdové náklady zaměstnanců, kteří se nepodílejí na realizaci projektu Výdaje vzniklé mimo časový rámec způsobilosti výdajů Peněžitá pomoc v mateřství Výdaje spojené s přípravou a řízením projektu (služba) Náklady převyšující nabídkovou cenu Ceny, medaile, odměny pro účastníky soutěží A další viz. Příručka pro žadatele, verze 7, str. 41

23 Hodnocení Výše konečného rozpočtu musí být v souladu se stanoveným rozmezím min. a max. výše finanční podpory Dodržení finančních limitů kapitol Rozpočet nesmí obsahovat nezpůsobilé výdaje Nedodržení procentuální sazby nepřímých nákladů vzhledem k výši rozpočtu Ke každé klíčové aktivitě uvádět konkrétní položky z rozpočtu, které se dané aktivity týkají (nejasné položky můžou zapříčinit snížení počtu bodů od hodnotitelů)

24 Poznámky - realizace Partnerství s finančním příspěvkem – dobře zvážit – náročná administrace Pro realizaci projektu nutné zřídit samostatný projektový účet (podklad k podpisu smlouvy) Úroky z účtu budou odčítány z žádostí o platbu (příjmy projektu) V účetnictví zavedení zvláštního střediska pro přímé a nepřímé náklady

25 Kontaktní tým Bc. Iva Saibtová, pověřená vedením oddělení,
tel , Bc. Pavla Doležalová tel. 257 280 505, Mgr. Ondřej Nauš tel. 257 280 543, Mgr. Andrea Balažková, tel. 257 280 264, Ing. Květa Dyrhonová, tel ,


Stáhnout ppt "1.Výzvy 2. GG OP VK - Finanční část"

Podobné prezentace


Reklamy Google