Matematika – 4. ročník. Pracujeme s diagramy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).
Pracujeme s diagramy Žáci si do sešitu překreslí tabulku a samostatně ji doplní. Po doplnění tabulky si vymění sešity. Vyučující společně s žáky doplní na interaktivní tabuli správné hodnoty. Žáci porovnají správné hodnoty s hodnotami v tabulce spolužáka. Za každý správný výsledek je jeden bod. Práci spolužáka podle tabulky ohodnotí známkou. Třída 6. 7. 8. 9. Počet chlapců Počet dívek Celkem žáků
Z diagramu zjistěte, kolik chlapců a kolik děvčat se učí v jednotlivých třídách. 16 14 chlapci 12 Počet žáků ve třídě dívky 1 0 8 6 4 2 Třída 6. 7. 8. 9. Třída 6. 7. 8. 9. Počet chlapců Počet dívek Celkem žáků
Z diagramu zjistěte, kolik chlapců a kolik děvčat se učí v jednotlivých třídách. 16 14 chlapci 12 Počet žáků ve třídě dívky 1 0 8 6 4 2 Třída 6. 7. 8. 9. Třída 6. 7. 8. 9. Počet chlapců 14 13 11 16 Počet dívek 12 14 11 9 26 27 22 25 Celkem žáků Klikni zde a dozvíš se správné výsledky!
Spočítejte správné výsledky a za každý správný výsledek dejte 1 bod. Podle tabulky spolužáka oznámkujte. 12–11 bodů známka 1 10–9 bodů známka 2 8–5 bodů známka 3 4–3 body známka 4 0–2 body známka 5
Z diagramu můžeme zjistit další údaje: Celkový počet chlapců na 2. stupni ZŠ Chlapců je: 54 (14 + 13 + 11 + 16) = 54 Celkový počet dívek na 2. stupni ZŠ Dívek je: 46 (12 + 14 + 11 + 9) = 46 Celkový počet žáků na 2. stupni ZŠ Celkový počet žáků na 2. stupni je: 100 (26 + 27 + 22 +25) = 100 Sloupcového diagramu se používá při různých průzkumech, nedávno při zjišťování výsledků prezidentských voleb.