ZLOMKY II. – opakování pojmů a postupů při početních operacích

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice postup na konkrétním příkladu.
Advertisements

Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY (dělení) Přiřaď početní úlohy k početním.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_06_Matematika pro 7.ročník_Opakování na čtvrtletní práci - 2.čtvrtletí Téma: Opakování na čtvrtletní.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Kolik zbyde?
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Dělení desetinných čísel beze zbytku
Výukový materiál pro 8.ročník
VÝRAZY Matematické zápisy obsahující čísla (konstanty), písmena (proměnné) a početní operace ČÍSELNÉ S PROMĚNNOU √25 2.(4-7.8) 3x+7 4a3- 2a.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Poměr.
Lomené algebraické výrazy
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Věra Oupická
Početní operace v oboru přirozených čísel
Lineární rovnice a nerovnice I.
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
ZLOMKY I. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
Mocniny s přirozeným mocnitelem pravidla pro počítání s nimi
Zlomky Složené zlomky..
Poměr v základním tvaru.
Násobení výrazů – 2 (odstranění závorky)
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Násobení lomených výrazů
Rovnice a nerovnice Lineární nerovnice Mgr. Jakub Němec
Násobení desetinných čísel
Zlomky Čísla smíšená..
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
* Složené zlomky Matematika – 7. ročník *
Komplexní čísla - 5 Číslo opačné Číslo komplexně sdružené
Lomené algebraické výrazy
Zlomky a desetinná čísla
Rovnice základní pojmy.
8 SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ.
11 DĚLENÍ ZLOMKŮ.
Zlomky Násobení zlomků..
Zlomky Sčítání zlomků..
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Algebraické výrazy: lomené výrazy
* Násobení celých čísel Matematika – 7. ročník *
Lomené výrazy (2) Podmínky řešitelnost
Lomené výrazy (8) Dělení
Početní výkony s celými čísly: násobení
Poměr v základním tvaru.
34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
Lomené algebraické výrazy
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
MATEMATIKA Desetinná čísla.
Matematika + opakování a upevňování učiva
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Sčítání a odčítání racionálních čísel
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Mocniny Násobení a dělení mocnin se stejnými základy
Lomené výrazy (9) Složené lomené výrazy
Početní výkony s celými čísly: dělení
Rovnice opakování Výukový materiál pro 9.ročník
Dělitelnost přirozených čísel
20 MNOHOČLENY.
Mocniny Druhá mocnina.
Mocniny Rozvinutý zápis čísla
VY_32_INOVACE_Pel_I_08 Výrazy lomené – podmínky2
5 DRUHÁ ODMOCNINA.
Lomené algebraické výrazy
Dělení racionálních čísel
Transkript prezentace:

ZLOMKY II. – opakování pojmů a postupů při početních operacích

Jak násobíme zlomky? Při násobení zlomků vynásobíme navzájem čitatele zlomků a navzájem jmenovatele zlomků. Při násobení můžeme zlomky krátit tzv. ve sloupci nebo do kříže. NE! v řádcích!

Vynásob zlomky: a) b)

c) d) e)

Jak dělíme zlomky? Při dělení zlomků vždy první zlomek opíšeme, místo znaménka „děleno“ napíšeme „krát“ a druhý zlomek převrátíme (zaměníme čitatele a jmenovatele). Pak zlomky násobíme. ! V zápisu dělení nelze krátit!

Vyděl zlomky: a) b)

Jak upravujeme složený zlomek? Složený zlomek je naznačené dělení zlomků (případně zlomku a přirozeného čísla) – zlomek (přirozené číslo) v čitateli složeného zlomku opíšeme, napíšeme znaménko „děleno“ a opíšeme zlomek (přirozené číslo) ve jmenovateli. Dále postupujeme stejně jako při dělení zlomků.

Vypočítej: a) b) c)

Co je smíšené číslo a jak čteme jeho zápis?  

Přečti zápisy smíšených čísel ; ;

Jak upravujeme smíšené číslo na zlomek? Smíšené číslo upravujeme na zlomek tak, že jmenovatele zlomku vynásobíme přirozeným číslem a k výsledku přičteme čitatele zlomku. Výsledné číslo zapíšeme do čitatele zlomku a jmenovatele opíšeme.

Uprav smíšená čísla na zlomky: a) Postup: b) Postup: c) Postup:

Jak poznáme zlomek, který lze vyjádřit jako smíšené číslo? Takový zlomek má v čitateli větší číslo než ve jmenovateli.

Urči, který ze zlomků lze vyjádřit jako smíšené číslo: ; ; ; ; ; ;

Jak upravujeme zlomek na smíšené číslo? Zlomek upravujeme na smíšené číslo tak, že čitatele vydělíme jmenovatelem. Výsledek (podíl) zapíšeme jako přirozené číslo před zlomek a zbytek zapíšeme do čitatele zlomku, jehož jmenovatel je stejný jako jmenovatel původního zlomku.

Vyjádři zlomky jako smíšená čísla: a) Postup: b) Postup: c) Postup: d) Postup:

Zdroje: archiv autora