Úvodní lekce. Vstup do předmětu Sportovní hry I - basketbalu Charakteristika sportovní hry; Didaktické pojetí učiva sportovní hry jako koncepční rys výuky; Didaktické zásady (integrace utkání a tréninkového procesu, přehlednost učiva, záměrnost, aplikace MOF); Pravidla sportovní hry, interpretace tzv. základních pravidel; Utkání jako diagnostický zdroj při ověřování úrovně herní způsobilosti a jako názorná ukázka rozhodování; Zásady pro rozhodování.
Didaktické pojetí učiva sportovní hry jako koncepční rys výuky Didaktika basketbalu ve školní tělesné výchově, případně v řízených zájmově rekreačních útvarech. Význam utkání (U), význam tréninkového procesu (TP); příklad uspořádání tématického bloku ve školní TV (viz schéma) na příkladu 15 vyučovacích jednotek (VJ). Obdoba aplikace v předmětu Sportovní hry I – basketbal (dvě části VJ – první TP, druhá U)).
Didaktické zásady : Přehlednost učiva sportovní hry (viz příklad); Záměrnost aplikace učiva; Aplikace všech MOF (respektování herních podmínek při učení sportovní hře). Systém osobní obrany Jednoduchý útočný systém Herní kombinace založené na akci „hoď a běž“ obranné činnosti proti ní Herní činnosti jednotlivce se zaměřením na řešení situace 1 - 1 Herní činnosti jednotlivce se zaměřením na řešení situace 2 – 2, 3 - 3 U t k á n í