Název školy: Svobodná základní škola,o. p. s

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZEMĚ VE VESMÍRU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Advertisements

Stavba a vznik Země Projevy života
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:

Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_284_SLUNCE _A_ ZEMĚ Téma:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
SLUNCE zdroj světla a tepla pro Zemi (jedna z podmínek života)
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Vesmír.
Informační technologie-prezentace
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Vesmír hvězdy = hvězdná soustava = Galaxie – tvar plochého disku.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – Sluneční soustava autor VM:Ondřej.
VY_32_INOVACE_419, 21. sada, Přírodověda
Riskuj OPAKOVÁNÍ O ZEMI.
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Podmínky života na Zemi
Člověk a jeho svět 4. ročník
OBRÁZEK ZNÁZORŇUJE 1.ERUPCE NA SLUNCI 2.VYZAŘOVÁNÍ SVĚTLA 3.MAGNETICKÉ VÝBOJE.
Sluneční soustava 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Planety sluneční soustavy – Velké planety
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Země a vesmír (9. ročník) Zdroj: Wikimedia. Suitcase icon.jpg [online] [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
* Název školy: Svobodná základní škola, o.p.s. Autor: Radka Nývltová Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_PŘÍRODOVĚDA _ 5.TŘ. Název: TÍSŇOVÁ VOLÁNÍ Číslo.
* Název školy: Svobodná základní škola, o.p.s. Autor: Radka Nývltová Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_PŘÍRODOVĚDA_5.TŘ. Název: První pomoc_KRVÁCENÍ Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Planety sluneční soustavy VY_32_INOVACE_03_planetyslunecnisoustavy Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_01_Přírodopis 7. ročník TÉMA: opakování 6. ročníku I. ČÍSLO.
Vesmír, Slunce a Země Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_12_INOVACE_01_33_Člověk a příroda.
PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA NA ZEMI
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_29_SLUNEČNÍ SOUSTAVA
Svalová soustava VY_32_INOVACE_06-03 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
Opakování pro 5. ročník člověk a neživá příroda, člověk a vesmír
SLUNEČNÍ SOUSTAVA Název : VY_32_inovace_08 - PŘ – SLUNEČNÍ SOUSTAVA
Sluneční soustava.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
ZÁVĚREČNÉ OPAKOVÁNÍ Název : VY_32_inovace_20- PŘ – ZÁVĚREČNÉ OPAKOVÁNÍ
Prezentace – výklad učiva
Název školy: Svobodná základní škola,o. p. s
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
Podmínky života na Zemi
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Název školy: Svobodná základní škola,o. p. s
Jméno autora výukového materiálu Soňa Maruničová
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Název : VY_32_inovace_16 - PŘ – PODNEBNÉ PÁSY – TROPICKÝ PÁS
Název školy: Svobodná základní škola,o. p. s
Název školy: Svobodná základní škola,o. p. s
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENE3OV
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
Název školy: MŠ a ZŠ,Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
ŠKOPKOVÁ HELENA, ZŠ HORNÍ SLAVKOV VY_32_INOVACE_237_VESMÍR
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Jméno autora výukového materiálu Soňa Maruničová
VY_52_INOVACE_35_ Země ČLOVĚK A JEHO SVĚT 5. ročník Ing. Hana Adamcová
A) hvězda B) planeta C) galaxie
Transkript prezentace:

Název školy: Svobodná základní škola,o. p. s Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Radka Nývltová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_PŘÍRODOVĚDA_5.TŘ. Název: CO UŽ UMÍME – RISKUJ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0929 CO UŽ UMÍME - RISKUJ Dostupné na portálu http://dumy.cz/ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radka Nývltová.

Anotace: Materiál je určen pro žáky 5. třídy. Žáci hravou formou zopakují učivo přírodovědy 5.ročníku. Hra je zaměřena na zopakování očekávaných výstupů předmětu přírodověda v 5. ročníku základní školy. Správnost svých odpovědí si mohou hned překontrolovat. Pomůcky: papír a tužka na zapisování bodů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radka Nývltová.

Pokyny: Hra je sestavena na principu hry „RISKUJ“. Žáci si volí otázky podle barev a počtu bodu (100 bodů nejlehčí otázka, 500 bodů nejtěžší). Barvy nehrají roli, mají pouze rozlišovací funkci. Žák si vybere otázku, učitel klikne na políčko a tím se dostane na příslušnou otázku. Úkolem žáků je správně zodpovědět zadanou otázku. Obrázky v prezentaci mají návodný charakter. Pokud je jejich odpověď správná, získávají příslušný počet bodů, pokud je jejich odpověď špatná, o body přicházejí. Následným kliknutím se objeví správná odpověď. Na úvodní tabulku se dostane pomocí ikony domečku. . Již zodpovězené otázky poznají žáci podle chybějícího políčka. Vítězí žáci s nejvyšším počtem bodů. Hru můžou hrát žáci ve skupině i jako jednotlivci. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radka Nývltová.

RISKUJ 100 200 300 400 500 Člověk a neživá příroda Člověk a živá Člověk a vesmír Člověk a lidské výtvory 100 200 300 400 500 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radka Nývltová.

Člověk a neživá příroda 100 Vyjmenuj podmínky nezbytné pro život na Zemi. Obr.1 SPRÁVNÁ ODPOVĚĎ: Světlo a teplo pocházející ze Slunce, voda, vzduch a živiny. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radka Nývltová.

Člověk a neživá příroda 200 Vyber, co není součástí neživé přírody. Nerosty a horniny, půda, vzduch, obratlovci, voda. SPRÁVNÁ ODPOVĚĎ: Obratlovci ( jsou živočichové) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radka Nývltová.

Člověk a neživá příroda 300 Vyjmenujte neobnovitelné zdroje energie. Obr. 2 SPRÁVNÁ ODPOVĚĎ: Uhlí (hnědé a černé), ropa, a zemní plyn Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radka Nývltová.

Člověk a neživá příroda 400 Které elektrárny využívají při výrobě elektrické energie obnovitelných zdrojů? Obr.3 SPRÁVNÁ ODPOVĚĎ: Vodní, sluneční a větrné elektrárny. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radka Nývltová.

Člověk a neživá příroda 500 Popiš, jak vzniká půda a jaký je její význam. Obr.4 Obr.5 MOŽNÁ SPRÁVNÁ ODPOVĚĎ: Vznik: Půda vzniká zvětráváním a rozpadem nerostů a hornin za působení půdních organismů. Význam půdy: Je životně důležitá pro rostliny a mnohé živočichy, včetně člověka, který půdu obdělává a pěstuje si hospodářské rostliny. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radka Nývltová.

Člověk a živá příroda 100 Rostliny jednoleté, dvouleté a vytrvalé. Do kterých skupin se dělí rostliny podle délky života? Obr. 6 Obr.7 SPRÁVNÁ ODPOVĚĎ: Rostliny jednoleté, dvouleté a vytrvalé. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radka Nývltová.

Člověk a živá příroda 200 Hlava, krk, horní končetiny, Vyjmenuj základní části lidského těla. SPRÁVNÁ ODPOVĚD: Hlava, krk, horní končetiny, trup, dolní končetiny. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radka Nývltová.

Člověk a živá příroda 300 Zdravotnická záchranná služba – 155 Vyjmenuj všechny tísňové linky a telefonní čísla, na které voláš v případě potřeby. SPRÁVNÁ ODPOVĚĎ: Zdravotnická záchranná služba – 155 Hasičský záchranný sbor – 150 Policie ČR – 158 Integrovaný záchranný systém - 112 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radka Nývltová.

Člověk a živá příroda 400 Vyjmenuj všechny podnebné pásy na planetě Zemi. Obr. 8 polární pás SPRÁVNÁ ODPOVĚĎ: Polární pás, mírný pás, subtropický pás, tropický pás na severní i jižní polokouli. Obr.9 subtropický pás Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radka Nývltová.

Člověk a živá příroda 500 Kosterní soustava, svalová soustava, Vyjmenuj alespoň šest tělesných soustav v lidském těle. MOŽNÁ SPRÁVNÁ ODPOVĚĎ: Kosterní soustava, svalová soustava, oběhová s., dýchací s. rozmnožovací s., trávící s., vylučovací s., smyslové soustavy. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radka Nývltová.

Člověk a vesmír 100 Slunce poskytuje světlo a teplo, což jsou Jaký je význam Slunce pro život na Zemi? SPRÁVNÁ ODPOVĚĎ: Slunce poskytuje světlo a teplo, což jsou podmínky nezbytné pro život na Zemi. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radka Nývltová.

Člověk a vesmír 200 Merkur, Venuše, Země, Mars, Vyjmenuj planety Sluneční soustavy. Obr. 10 SPRÁVNÁ ODPOVĚĎ: Merkur, Venuše, Země, Mars, Jupiter, Saturn, Uran, Neptun Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radka Nývltová.

Člověk a vesmír 300 Co způsobuje střídání dne a noci na Zemi a co způsobuje střídání ročních období na Zemi? SPRÁVNÁ ODPOVĚĎ: Střídáni dne a noci způsobuje otáčení planety kolem zemské osy. Střídání ročních období způsobuje obíhání Země kolem Slunce. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radka Nývltová.

Člověk a vesmír 400 1 – Nov, 3 - První čtvrť, 5 - Úplněk, Jak se jmenuje 1-3-5-7 fáze Měsíce? Obr.11 SPRÁVNÁ ODPOVĚĎ: 1 – Nov, 3 - První čtvrť, 5 - Úplněk, 7 - Poslední čtvrť Měsíc dorůstá (zvětšuje se) do ÚPLŇKU a potom couvá (zmenšuje se) do NOVU. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radka Nývltová.

Člověk a vesmír 500 Vysvětli pojmy: PLANETA, SLUNCE, MĚSÍC, GALAXIE SPRÁVNÁ ODPOVĚĎ: PLANETA – obíhá kolem Slunce, jsou kamenné, plynné. SLUNCE – je hvězda (tvořená plazmou - žhavými plyny) MĚSÍC – obíhá kolem svojí planety GALAXIE – velké hvězdné skupiny Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radka Nývltová.

Člověk a lidské výtvory 100 Co jsou to kulturní rostliny? Obr.13 Obr.12 MOŽNÁ SPRÁVNÁ ODPOVĚĎ: Jsou to rostliny, které člověk pěstuje záměrně, protože mu přinášejí nějaký užitek. (obiloviny, luskoviny, ovoce, zelenina, okrasné rostliny) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radka Nývltová.

Člověk a lidské výtvory 200 Vyjmenuj alespoň dva jednoduché stroje a zařízení. MOŽNÁ SPRÁVNÁ ODPOVĚĎ: Kladka, páka, nakloněná rovina, kolo. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radka Nývltová.

Člověk a lidské výtvory 300 Vysvětli, co znamená pojem recyklace odpadů. Obr.12 SPRÁVNÁ ODPOVĚĎ ve smyslu: Recyklace znamená další využití odpadu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radka Nývltová.

Člověk a lidské výtvory 400 Vyjmenuj alespoň šest druhů odpadu, které se mohou recyklovat. Obr.13 MOŽNÁ SPRÁVNÁ ODPOVĚĎ: Sklo, plasty, PET lahve, kovy, papír, elektrospotřebiče, TETRApack, bioodpad, baterie. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radka Nývltová.

Člověk a lidské výtvory 500 Obr.14 Člověk a lidské výtvory 500 Jaký má význam ochrana přírody pro celou planetu Zemi? Vyjmenuj alespoň tři způsoby, jak lidé přírodu chrání. Obr.15 MOŽNÁ SPRÁVNÁ ODPOVĚĎ: Recyklací odpadů, správným nakládáním s nebezpečnými odpady (jako chemické látky, baterie…) čistírnami odpadních vod, dodržováním řádů v chráněných krajinných oblastech, nevyhazováním odpadu na černé skládky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radka Nývltová.

Citace: Obr.1HENRYKUS. http://commons.wikimedia.org [online]. 22.6. 2008 [cit. 30.3.2012]. Dostupný pod licencí volné dílo na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/05/Struttura_Sole_it.png?uselang=cs>. Obr.2 Obr.11POWERHAUER. http://commons.wikimedia.org [online]. 30.1.2007 [cit. 28.3.2012]. Dostupný pod licencí Tento soubor podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Zachovejte licenci 3.0 Unported na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Handvoll_Gold.jpg?uselang=cs>. Obr.3 ANGELOLEITHOLD. http://commons.wikimedia.org [online]. 19.6.2005 [cit. 30.3.2012]. Dostupný pod licencí This file is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported na Obr.4 BÖHRINGER, Friedrich. http://commons.wikimedia.org [online]. 23.5.2008 [cit. 30.3.2012]. Dostupný pod licencí Tento soubor podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Zachovejte licenci 3.0 Unported na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:SchwarzesSchaf.JPG?uselang=cs>. Obr5. ROLETSCHEK, Ralf. http://commons.wikimedia.org [online]. 12.4.2004 [cit. 30.3.2012]. WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Farmer_plowing_in_Fahrenwalde,_Mecklenburg-Vorpommern,_Germany.jpg>. Obr.6 HEMPEL, Jörg. http://commons.wikimedia.org [online]. 29.5.2007 [cit. 28.3.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Papaver_rhoeas_LC0050.jpg>. Obr.7 AUTOR NEZNÁMÝ. http://commons.wikimedia.org [online]. 29.10.2004 [cit. 30.3.2012]. Dostupný pod licencí volné dílo na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Illustration_Convallaria_majalis0.jpg>. Obr.8 AUTOR NEZNÁMÝ. http://cs.wikipedia.org [online]. 31.3.2006 [cit. 30.3.2012]. Dostupný pod licencí volné dílo na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:LocationPolarRegions.png>. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radka Nývltová.

Obr.9 MAPHOBBYIST. http://cs.wikipedia.org [online]. 6.3.2010 [cit. 30.3.2012]. Dostupný pod licencí podle podmínek Svobodné licence GNU pro dokumenty verze 1.2 nebo libovolné vyšší verze publikované nadací Free Software Foundation. na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Subtropical.png>. Obr.10 LUNAR AND PLANETARY LABORATORY. http://commons.wikimedia.org [online]. 17.1.2005 [cit. 30.3.2012]. Dostupný pod licencí volné dílo na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Solar_system_scale.jpg?uselang=cs>. Obr.11 P AMPLELUNE. http://commons.wikimedia.org [online]. 3.6.2008 [cit. 30.3.2012]. Dostupný pod licencí This file is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mond_Phasen.svg>. Obr.12 Vlastní foto Obr.13 SILFVERBERG (MIIKAS) FROM VANTAA, FINLAND, Miika. http://cs.wikipedia.org [online]. 22.10.2006 [cit. 29.3.2012]. Dostupný pod licencí cc-by-sa-2.0 na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bubble_wrap_play.jpg>. Obr. 14 DEZIDOR. http://commons.wikimedia.org [online]. 10.11.2008 [cit. 31.3.2012]. Dostupný pod licencí Tento soubor podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Unported na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hromada_odpadk%C5%AF.jpg?uselang=cs>. Obr.15 BIN IM GARTEN. http://commons.wikimedia.org [online]. 10.6.2010 [cit. 31.3.2012]. WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Flug_Leer_nach_Emden_2010_11.JPG?uselang=cs>. Zdroje: 1.KOORDINÁTOR Mgr. BRYCZOVÁ VASKOVÁ, Karolína. ŠVP ZV Svobodná základní škola,o.p.s.. Jablonec nad Nisou: -, 2007, ISBN -. 2. Doc. RNDr. MATYÁŠEK, Jiří, CSc,; Mgr. , ŠTIKOVÁ, Věra; Doc. RNDr.TRNA, Josef. CSc,. Přírodověda 5. Brno: Nová škola, 2004, ISBN 80-7289-063-8. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radka Nývltová.