VY_32_INOVACE_81.19 Jméno autora: Iva Vondrová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OPAKOVÁNÍ VLASTIVĚDY - TEST
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ČESKÉ ZEMĚ V PRAVĚKU.
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektu EU Peníze školám
PRAVĚK.
Dějepis 6. ročník Mgr. Lenka Venclová 2009.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_03_D_I Ročník: I. Vzdělávací oblast: Dějepis Vzdělávací obor:
Pravěk.
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Říjen 2012
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Doba bronzová v Čechách
Eneolit ve světě Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Život člověka v době kamenné
Rozdělení pravěku na jednotlivé etapy
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Vnímání historického času
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_20 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Homo sapiens (člověk rozumný), Homo sapiens sapiens (člověk dnešního.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek Autor: Marcela Ivanenková Číslo šablony: III/2 Datum: Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_Vl.4.r.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Kateřina Poživilová Datum/období: říjen 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY__III/2__ INOVACE__108 Dějepis Pravěk na území Čech a Moravy.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV:Pravěk TÉMATICKÝ CELEK:Nejstarší civilizace,
Dějepis pro 6. ročník.  Název: Dějepis 6.ročníku – Úvod do pravěku  Šablona: III/2  Číslo: 63  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Doba bronzová  Šablona: III/2  Číslo: 69  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se pro život“
VY _12_INOVACE_D.6.05 DĚLENÍ PRAVĚKU – 6. ROČNÍK Autor: Mgr. Renata Koprová Datum: 11. září 2012 Ročník: 6. ročník Vzdělávací oblast: Člověk a společnost.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Městské muzeum.
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_15
Dějepis 6.ročníku Úvod do dějepisu.
Pravěk.
Anotace: Prezentace pro 6. ročník. K výkladu UČEBNÍ LÁTKY DLE ŠVP
Dějepis 6. ročníku Doba Železná.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13-10_ Laténská kultura Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Dějepis 6. ročníku Člověk rozumný.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_14
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
PRAVĚK Starší paeolit Střední paeolit
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ – př.n.l..
Dějepis 6. třídy Datování v dějepise.
Zpracovatelé kovů Uč. str
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Doba bronzová VY_32_INOVACE_D
KELTOVÉ na našem území.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
(PRAVĚK) Mgr. Iveta Šlahařová
Neolit Neolit nebo také mladší doba kamenná je pravěké období, ve kterém se namísto dosavadního lovu a sběru stává hlavním zdrojem obživy zemědělství.
Test - umění pravěku Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Pravěk v českých zemích Mgr. Iveta Vališková
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
O nejstarších dějinách Čech
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Mnichovická 62, Kolín V,
Dějepis 6. ročníku Člověk vzpřímený.
Anotace: Seznámení se s životem v pravěku.
České země v pravěku Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s nejstaršími dějinami ČR – s pravěkem.
PRAVĚK U NÁS významná naleziště.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Úvod do učiva dějepisu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 7. ročník
Lovci mamutů. Lovci mamutů Obsah Období lovců mamutů – doba kamenná Archeologická naleziště v ČR Zdroje.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha
VY_32_INOVACE_01_PR_VÝVOJ ČLOVĚKA
Transkript prezentace:

         VY_32_INOVACE_81.19 Jméno autora: Iva Vondrová Datum (období) tvorby: září 2013 Ročník, pro který je materiál určen: šestý Vzdělávací oblast (obor, tematický okruh): Dějepis Opakování učiva - Pravěk                                                                         Anotace: Materiál je určen k opakování učiva šestého ročníku – Pravěk. Žáci se na základě svých dosavadních znalostí aktivně zapojují do opakování učiva. Konkrétní návod k práci s daným materiálem je uveden v jeho poznámkách. V materiálu je použito obrázků z Microsoft Office Cliparts.

x x x x x x O O O O O O x x x x x x O O O O O O x x x x x x O O O O O Piškvorky x x x x x x O O O O O O x x x x x x O O O O O O x x x x x x O O O O O O x x x x x x O O O O O O Třída se rozdělí na dva týmy – kolečko x křížek. Kliknutím na herní pole se zobrazí otázka. Správnost odpovědi si ověříš kliknutím na „fajfku“. Zpátky na herní pole se vrátíš kliknutím na domeček. Při správné odpovědi umísti svůj symbol kliknutím na herní pole (kolečko – 1x ; křížek – 2x). Při nesprávné odpovědi dané pole připadá soupeři. Vyhrává tým, který propojí 4 symboly všemi směry. x x x x x x O O O O O O x x x x x x O O O O O O

PRAVĚK Kdy začala mladší doba kamenná? asi před 10 000 lety Otázka: Obr.1 PRAVĚK Obr.2 Obr.4 Obr.3 Otázka: Kdy začala mladší doba kamenná? Odpověď: asi před 10 000 lety Obr.5 Obr.6 Obr.7

ve způsobu obživy, SDK – sběr a lov, MDK - zemědělství PRAVĚK Otázka: Jaký je základní rozdíl mezi SDK a MDK? Odpověď: ve způsobu obživy, SDK – sběr a lov, MDK - zemědělství

PRAVĚK Jak se říká vypalování porostů pro přípravu pole? žďáření Otázka: Jak se říká vypalování porostů pro přípravu pole? Odpověď: žďáření

PRAVĚK Jak nazýváme výrobky z vypálené hlíny? keramika Otázka: Odpověď: keramika

PRAVĚK Jaké techniky se používaly v MDK k opracování kamene? Otázka: Jaké techniky se používaly v MDK k opracování kamene? Odpověď: řezání, broušení, vrtání

Přední východ, Dálný východ, PRAVĚK Otázka: Kde se na Zemi nejdříve využívalo výrobní hospodářství? Odpověď: Přední východ, Dálný východ, Střední Amerika

PRAVĚK Otázka: Jak se jinak říká mladší době kamenné? Odpověď: neolit

měď, bronz, železo, zlato, stříbro PRAVĚK Otázka: Které kovy lidé používali v pravěku? Odpověď: měď, bronz, železo, zlato, stříbro

PRAVĚK Která nová řemesla se objevila s nástupem bronzu? Otázka: Která nová řemesla se objevila s nástupem bronzu? Odpověď: kovotepectví, kovolijectví

PRAVĚK Otázka: Co bylo důsledkem rozvoje hospodářství a nerovnoměrného vývoje společnosti /její rozvrstvení/? Odpověď: vznik nejstarších států, nástup starověku

PRAVĚK V jakých společenstvích žili u nás lidé v době bronzové? Otázka: V jakých společenstvích žili u nás lidé v době bronzové? Odpověď: kmeny a kmenové svazy

z Předního východu a egejské oblasti PRAVĚK Otázka: Kdy a odkud se do střední Evropy šířila znalost bronzu? Odpověď: 2. tisíciletí př. Kr., z Předního východu a egejské oblasti

PRAVĚK Otázka: Jak se získával bronz? Odpověď: sléváním mědi a cínu

únětická kultura, mohylová kultura, lid popelnicových polí PRAVĚK Otázka: Vyjmenuj alespoň dvě kultury na našem území z doby bronzové. Odpověď: únětická kultura, mohylová kultura, lid popelnicových polí

PRAVĚK Jak se nazývalo rozsáhlé keltské hradiště? oppidum Otázka: Odpověď: oppidum

PRAVĚK Název oboru, který se zabýval tavbou železné rudy. hutnictví Otázka: Název oboru, který se zabýval tavbou železné rudy. Odpověď: hutnictví

PRAVĚK Jak se nazýval keltský kmen sídlící v Čechách? Bójové Otázka: Odpověď: Bójové

PRAVĚK Jaký lidový název se používal pro keltské mince na našem území? Otázka: Jaký lidový název se používal pro keltské mince na našem území? Odpověď: duhovky

PRAVĚK ŽOLÍK Obr.8

PRAVĚK Otázka: Platidlo v době bronzové. Odpověď: hřivna

PRAVĚK lid popelnicových polí Otázka: Název kultury na našem území z doby bronzové, kde lidé spalovali své mrtvé a popel ukládali do země v nádobách. Odpověď: lid popelnicových polí

PRAVĚK Otázka: Nástroj pro výrobu keramiky. Odpověď: hrnčířský kruh

PRAVĚK ŽOLÍK

PRAVĚK Název nového způsobu zemědělství v pozdní době kamenné. Otázka: Název nového způsobu zemědělství v pozdní době kamenné. Odpověď: závlahové zemědělství

PRAVĚK Vynález pozdní doby kamenné využívaný k dopravě. Otázka: Vynález pozdní doby kamenné využívaný k dopravě. Odpověď: kolo, kolový vůz

PRAVĚK Otázka: Místo k uchování písemných památek. Odpověď: archiv

PRAVĚK Otázka: Osa pro záznam letopočtů. Odpověď: časová přímka

PRAVĚK Co znamená společenská dělba práce? Otázka: Co znamená společenská dělba práce? Odpověď: oddělení řemesla od zemědělství

PRAVĚK Otázka: Latinský název pro rod – člověk. Odpověď: homo

PRAVĚK Vyjmenuj alespoň tři zbraně a tři nástroje z doby kamenné. Otázka: Vyjmenuj alespoň tři zbraně a tři nástroje z doby kamenné. Odpověď: pěstní klín, škrabadlo, rydlo, dláto, jehla, motyka, srp, kamenný mlýnek, kyj, oštěp, luk a šíp, nůž

PRAVĚK   Znáš v ČR některá naleziště kosterních pozůstatků člověka rozumného? Otázka: Odpověď: jeskyně Kůlna, Šipka

PRAVĚK Čemu se říká přirozená dělba práce? Otázka: Čemu se říká přirozená dělba práce? Odpověď: dělba práce mezi mužem a ženou

PRAVĚK Co je to dějepis /historie/? Otázka: Co je to dějepis /historie/? Odpověď: věda, která zkoumá a popisuje dějiny lidstva

PRAVĚK Jak dělíme historické prameny? písemné a hmotné Otázka: Odpověď: písemné a hmotné

PRAVĚK Jak se nazývá nejstarší a nejdelší období v dějinách lidstva? Otázka:  Jak se nazývá nejstarší a nejdelší období v dějinách lidstva? Odpověď: pravěk

Dolní Věstonice, Pavlov, jeskyně Kůlna, Pekárna, Předmostí PRAVĚK Otázka: Vyjmenuj alespoň dvě místa spojená u nás s osídlením lovců mamutů. Odpověď: Dolní Věstonice, Pavlov, jeskyně Kůlna, Pekárna, Předmostí

Citace Obr. 1 HTO: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/51/Altamira%2C_bison%2C_museum_02.JPG Obr. 2 che: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6e/Lovci_mamutu_mammoth.jpg Obr. 3 che: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b8/Vestonicka_venuse_edit.jpg Obr. 4 HTO: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8f/Altamira%2C_doe.JPG Obr. 5 José-Manuel Benito: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d7/Mal%27ta_%28mamut%29.gif Obr.6 – tlačítko - Microsoft Cliparts Obr.7 – tlačítko - Microsoft Cliparts Obr. 8 - Žolík – Microsoft Cliparts

Zdroje KUNSTOVÁ, Eliška, Helena MANDELOVÁ a Ilona PAŘÍZKOVÁ. Dějiny pravěku a starověku: dějepis pro 6. ročník základní školy a primu osmiletého gymnázia. Vyd. 1. Ilustrace Jan Tichý. Liberec: Dialog, 2001, 179 s. ISBN 80-862-1857-0. KOUCKÁ, Ivana. Dějepis 6 Pravěk Starověk Vyd. 1. Ilustrace Jindřich Kania. Prodos, 1997, 135 s. ISBN 978-80-85806-95-9