IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 8 – Mocniny s celočíselným exponentem – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY (dělení) Přiřaď početní úlohy k početním.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Výukový materiál pro 6.ročník
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_04 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Šimotová Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
Výukový materiál pro 8.ročník
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
VY_32_INOVACE_
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
MATEMATIKA Čísla celá základní pojmy.
zpracovaný v rámci projektu
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY 58,326 …..zaokrouhli na desetiny
Celá čísla VY_32_INOVACE_2.14.M.7 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
DESETINNÁ ČÍSLA.
Název DUM: VY_32_INOVACE_V_2_16_Desetinná čísla 1
Základní zapojení zesilovačů
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TEMA:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
Projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT:
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
VY_32_INOVACE_Roz_II_01 Čtení a zápis čísel v oboru do
Závěrečné opakování VY_32_Inovace_20TK-1 Mgr
VY_32_INOVACE_62.
Desetinná čísla Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Jednotky délky VY_32_Inovace_16 TK-1 Mgr
Aritmetické operace s binárními čísly
MATEMATIKA Desetinná čísla.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Matematika – přirozená čísla
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
MŮJ DOMOV ANOTACE Pracovní listy, které shrnou znalosti o obci a jejím okolí. DATUM AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP Samostatné.
Zlomky – opakování učiva 5. ročníku
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
Desetinná čísla 6. ročník ZŠ.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_10_31_ Barvy.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
11. Vlastnosti funkcí – extrémy funkce
Dělení racionálních čísel
AUTOR: Petra kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ
Transkript prezentace:

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 04 - 01 Anotace Prezentace, která se zabývá porovnáváním desetinných čísel. Autor Pavel Pavlas Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci porovnají dvě a více desetinných čísel. Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Desetinné číslo. Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity Výklad Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina 12-13 let Celková velikost 352 kB

Desetinná čísla - opakování 4 326,517 tisíce tisíciny stovky setiny desítky jednotky desetiny desetinná čárka

Desetinná čísla - opakování Do pracovního sešitu napište následující čísla: osm celých, tři desetiny sto jedenáct celých, padesát dva setin žádná celá, osm set sedmdesát šest tisícin tři sta devadesát čtyři celých, čtyři setiny devět tisíc šestnáct celých, sedm desetin třicet celých, šest setin řešení: 8,3 111,52 0,876 394,7 9016,7 30,06

Porovnávání desetinných čísel Pomocí číselné osy: Na číselné ose leží menší číslo vždy vlevo od čísla většího. Nakresli si do sešitu níže uvedenou číselnou osu a zakresli do ní tato čísla: 1,6 ; 3,3 ; 0,5 ; 2,7 ; 3,8 ; 1,2 ; 2,1 ; 0,9 0,5 0,9 1,2 1,6 2,1 2,7 3,3 3,8 Výše uvedená čísla napište za sebou od nejmenšího po nejvyšší. řešení: 0,5 ; 0,9 ; 1,2 ; 1,6 ; 2,1 ; 2,7 ; 3,3 ; 3,8

Pomocí zápisu: Postup: Číslo, které má před desetinnou čárkou větší počet číslic, je větší. Pokud mají čísla stejný počet číslic, porovnáváme postupně číslice od nejvyšších řádů k nižším. O tom, zda je číslo menší nebo větší, rozhoduje nejvyšší řád, ve kterém se čísla od sebe liší. Příklad: 2829,289 > 829,378 829,378 > 829,289 Jestliže k desetinnému číslu připíšeme za desetinnou čárku libovolný počet nul, číslo se nezmění!!! Příklad: 829,378 = 829,3780000

Příklady: Čísla v následujících cvičeních seřaďte vzestupně: 2,4 ; 4,80 ; 13,83 ; 6,03 ; 5,7 ; 7,9 ; 3,77 3,90 ; 4,02 ; 2,99 ; 3,91 ; 3,01 ; 4 ; 3,99 324,9 ; 325,87 ; 326,01 ; 326,57 ; 326,10 ; 325 ; 325,1 0,267 ; 0,259 ; 0,271 ; 0,260 ; 0,269 ; 0,227 ; 0,270 Výsledky: 2,4 ; 3,77 ; 4,80 ; 5,7 ; 6,03 ; 7,9 ; 13,83 2,99 ; 3,01 ; 3,90 ; 3,91 ; 3,99 ; 4 ; 4,02 324,9 ; 325 ; 325,1 ; 325,87 ; 326,01 ; 326,10 ; 326,57 0,227 ; 0,259 ; 0,260 ; 0,267 ; 0,269 ; 0,270 ; 0,271

Čerpáno COUFALOVÁ, J. a kol. Matematika pro šestý ročník základní školy. Praha: Fortuna,1998. 215 s. ISBN 80-7168-588-7.