Didaktická příručka z chemie pro střední školu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Advertisements

Jištění kvality technologických procesů
Environmentální výchova pro základní školu
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.07/
PISA 2012 – oblast řešení problémů
Environmentální výchova v zemědělských a zahradnických školách CZ.1.07/1.1.00/ Učebnice Ekologie a ochrana životního prostředí.
Didaktická média v dějepisném vyučování
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
Hodnocení e-learninkových opor Inovace kombinované formy studia bakalářského a magisterského studijního programu „Tělesná výchova a sport“ a jeho učitelských.
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Sociologický výzkum.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Strategie řízení informačních a komunikačních služeb ve škole PROČ ?
Evaluační strategie a evaluační plán Prabir Ganguly EURO SERVICE GROUP, s.r.o. Seminář “Sebehodnocení projektu v rámci CIP EQUAL“, 27.
 obsah vyučování nebo vzdělávání  Tento obsah potom můžeme rozdělit do tří základních skupin:  vědomosti,  dovednosti,  hodnotová orientace žáka.
ICT ve výuce chemie pro posluchače Studia k výkonu specializovaných činností (ICV) Mgr. Martin Dojiva.
ICT ve výuce fyziky pro posluchače Studia k výkonu specializovaných činností (ICV) Mgr. Martin Dojiva.
Moderní učitel.
E-LEARNINGOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ TVŮRCŮ A UŽIVATELŮ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_58.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_14_M7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Zlomky Základní škola Libina, příspěvková organizace,
Environmentální výchova v zemědělských a zahradnických školách CZ.1.07/1.1.00/ Učebnice Ekologie a ochrana životního prostředí.
Vzdělávací moduly  systém prakticky zaměřeného vzdělávání  postihuje široké spektrum dovedností potřebných k úspěšnému předkládání a řízení projektů.
Vzdělávací technologie aplikace Jaromír Reger (L07155)
VY_32_INOVACE_21-15 Statistika 1 Základní pojmy.
Projekt Inkluzívní škola. Kurikulární reforma Možnosti Motivace učitelů Dovednosti Tradice.
Nonverbální úlohy Jiří Tesař. Výuka fyziky na ZŠ - zamyšlení  Fenclová, J.: Didaktické myšlení a jednání učitele fyziky: „Jeden učitel položí v jedné.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Výukový software - přehled, komparace Jiří Tesař.
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
Projekt TRAWI Vyhodnocení dotazníkového šetření v ČR.
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti
Výuka českého jazyka pro cizince na Vysoké škole hotelové v Praze 8
Tvorba a využití výukových animací pro praktikum z genetiky RNDr. Pavel Lízal, Ph.D. Oddělení genetiky a molekulární biologie Ústav experimentální biologie.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 4 Vzdělávací technologie ve Fy
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
DIDAKTIKA FYZIKY I. 7 Fyzikální učebnice
ABSOLVENTSKÁ PRÁCE Název absolventské práce
DIDAKTIKA FYZIKY I. 8 ICT ve Fy Josef Trna PdF MU©2009.
GEOGRAFICKÉ PROJEKTY SE ZAMĚŘENÍM „GEOGRAFIE PRO PRAKTICKÝ ŽIVOT I JINÉ ŠKOLNÍ PŘEDMĚTY“ MARIE NOVOTNÁ ZČU V Plzni
Vzdělávací portál eKabinet.cz a digitální obsah pro střední školy Ing. Richard Valenta
STRUKTURA METODIKY STRUKTURA METODICKÉHO LISTU PRACOVNÍ LIST PROJEKTOVÝ DEN A PREZENTAČNÍ DEN PROGRAM SEMINÁŘE CHEMIE 1 Projekt TROJLÍSTEK, Seminář chemie,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_15 Název materiáluObsah, rozdělení.
Základy pedagogické metodologie Kateřina Vlčková Katedra pedagogiky PdF MU PS 2015.
Chemický experiment. Školní a vědecký experiment Školní experiment: Dříve řešený problém Známý výsledek pro experimentátora Vyvození výsledku na základě.
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
elektrotechnických měření
Jištění kvality technologických procesů
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Didaktika přírodopisu 2 Pracovní list a jeho tvorba
CO DĚLÁ TRUHLÁŘ?.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
VÝZNAM DEMONSTRAČNÍHO POKUSU VE VÝUCE CHEMIE
Kurikulum: obsah školní edukace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Co se přírodě nelíbí.
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Školní vědecký projekt
Jak se upravit do divadla
VY_32_INOVACE_C8-001 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
POSTUP PŘI ČIŠTĚNÍ ZUBŮ
Transkript prezentace:

Didaktická příručka z chemie pro střední školu Tomáš Hudec

Cíle Cílem byla tvorba souboru úloh zaměřených na procvičování pěti základních dovedností, které žáci potřebují pro úspěšné zvládnutí oboru chemie i dalších přírodovědných předmětů: identifikace a správné používání pojmů kvalitativní a kvantitativní popis objektů, systémů, jevů a jejich klasifikace vysvětlování a předvídání jevů a kauzálních souvislostí aplikace poznatků pozorování, experimentování a měření

Pro každou dovednost je připraveno 10 úloh, které jsou sestaveny podle rostoucí náročnosti. Na začátku každé kapitoly je vyřešena vzorová úloha. Didaktický materiál vychází z rámcových vzdělávacích plánů pro různé typy středních škol a navazuje na Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Všech pět částí směřuje svým obsahem k rozvoji dané dovednosti, která je v úvodu každé kapitoly podrobně popsána. U každé úlohy je tabulka s procentuálním zastoupením dovedností, které jsou potřebné k řešení úlohy.

Pozorování, experimentování, měření Experiment je jedním ze základních prostředků ve výuce chemie. I jednoduchý experiment, který žák skutečně realizuje v chemické laboratoři, je mnohem účinnější, než jakékoliv přiblížení pomocí animací, videoklipů, fotografií apod. Současná legislativa, která v podstatě jakoukoliv látku ( snad kromě vody) považuje za potenciálně nebezpečnou,vyhání děti i učitele z laboratoří. Jednou z alternativ ( ne náhradou) je tvorba interaktivních učebnic, kterou realizuje tým prof.Jana Čipery z UK v Praze, se kterým jsem také na tvorbě úloh pro tuto dovednost spolupracoval.

Děkuji za pozornost