Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Advertisements

Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje CZ /0.0/0.0/15_002/ Regionální stálá konference 27. dubna 2016.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Porada ředitelů SŠ Čerpání finančních prostředků ve školství z OP na období srpna 2015.
IROP předpokládaná podoba implementace.
Zlín, Jana Vodáková Krajský akční plán rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje Seznámení s výsledky analýzy potřeb ve ZK.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
PROJEKT Podpora krajského akčního plánování P-KAP 1) Časový rámec projektu 2) Vymezení působnosti projektu 3) Finanční náklady projektu 4) Lidské zdroje.
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
Základní údaje p-kap, KAP
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování (Pavla Chocholová) a Krajský akční plán Plzeňského kraje (Petr Duda) Národní ústav pro vzdělávání.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Výzva OP VVV 02_16_034 Implementace krajských akčních plánů I.
Stručné představení projektu
Ing. Kateřina Lichtenberková
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Platformy projektu KAP LK
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Jednání pracovních skupin k tvorbě Ročního akčního plánu (RAP)
Aktuální informace o KAP a MAP
Plánování ve školní tělesné výchově
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Podpora krajského akčního plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Návrh KAP č.1
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE IROP, OP VVV, PA/ŠAP Kristýna Žižková
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Příspěvek na konferenci
Krajské akční plánování
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Klíčová témata projektu
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Kraje Vysočina
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Analýza potřeb v území Ing. Martin Kolář
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Model intenzivní podpory
Dotazníkové šetření II – koncepce a nastavení
Informace k tvorbě školních akčních plánů a plánů aktivit
Klíčové aktivity projektu
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Model intenzivní podpory
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Řídící výbor – , hod. Městský úřad Český Krumlov projekt „MAPII – ORP Český Krumlov“ reg. č. CZ /0.0/0.0/17_047/
Model intenzivní podpory
Transkript prezentace:

Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování Národní ústav pro vzdělávání Podpora krajského akčního plánování www.pkap.cz

Jaké jsou hlavní dokumenty a aktéři a k čemu směřují? Strategie RR Strategie VP 2020 ČR IROP OP VVV Strategické oblasti (oblasti intervencí) Projekty krajů Posílení strategického plánování efektivity systému řízení zaměření na cíle a výsledky Kraj RAP KAP Další aktivity krajů Projekty škol 2 Škola ŠAP, PA Potřeby škol Další aktivity škol

Jaké jsou klíčové oblasti (oblasti intervencí)? Je stanoveno 6 oblastí povinných pro KAP a ŠAP (pro PA možno vybrat jen některé): Rozvoj kariérového poradenství Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Podpora polytechnického vzdělávání Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů Rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání Podpora inkluze Dotazníkové šetření na SŠ zaměřené na stav a cíle v těchto oblastech ukázalo, Že SŠ tyto oblasti v různé míře rozvíjejí a plánují rozvíjet, přestože objektivní podmínky k tomu nejsou vždy příznivé. Začínající programové období ESF by však mělo přispět k zlepšení těchto podmínek. Tvorba ŠAP by měla být klíčovým východiskem v tomto procesu. 3

Jaké jsou hlavní procesy při tvorbě KAP? Analýza potřeb v území Prioritizace potřeb Sestavení KAP Analýza potřeb škol 4

Jaká je obecná struktrura KAP, ŠAP i PA Priority Obecné cíle Konkrétní cíle Kritéria hodnocení Úkoly Úkoly Předpoklady Termíny Zodpovědnost 5

Jaký je rozdí ŠAP a PA? Pro tvorbu PA platí stejná pravidla a postupy jako pro tvorbu ŠAP. Rozdíl mezi ŠAP a PA: ŠAP - pro všechny povinné oblasti (+ příp. další nepovinné i vlastní) PA - jen pro vybranou oblast nebo oblasti (povinné, nepovinné i vlastní) PA podmínkou pro šablony (kromě 2016) ŠAP podmínkou pro IPo. 6

Jaký je obecný princip metodické podpory projektu P-KAP? Tvorba ŠAP a PA Tvorba KAP Odborní garanti v krajích intervencí Analytické a metodické zázemí

Jaké jsou/budou platformy podpory KAP? Odborní garanti v krajích Komunikace s RT KAP Semináře - Uplatňování intervencí - Výměna zkušeností při přípravě a realizaci KAP - Témata dle poptávky krajů - Příprava KAP II (až 2018) PS Vzdělávání Analytické a metodické zázemí Odborní garanti intervencí Workshopy s řediteli škol Minitýmy intervencí

Jaké budou platformy podpory ŠAP a PA? Odborní garanti v krajích Workshopy s řediteli škol Osobní návštěvy škol Analytické a metodické zázemí Semináře - Příprava ŠAP a PA - Uplatňování intervencí - Realizace ŠAP - Výměna zkušeností Odborní garanti intervencí

Jak budou vypadat semináře pro školy? 2016 - 17 Osobní motivační a vysvětlovací návštěvy odborných garantů P-KAP u ředitelů škol, spojené s předáním Metodiky tvorby ŠAP a odkazu na videometodiku a s nabídkou účasti při promítání videometodiky pro školní tým určený pro tvorbu ŠAP. 2017 (po uzavření výběrového řízení, předpoklad od března 2017) 1. série seminářů Zaměřeno na přípravu ŠAP a PA Bude nabídnuto všem školám, počty seminářů podle počtů škol v krajích. 2. série seminářů Zaměřeno na jednotlivé oblasti intervencí podle zájmu škol. 2018 Zaměřeno na výměnu zkušeností, na tematické oblasti intervencí při naplňování ŠAP a PA na přípravu ŠAP II.

Jaké byly vytvořeny analytické výstupy? Zpracování výsledků dotazníkového šetření První vlna šetření proběhla v období 25.11.2015 – 19.1.2016, v období 9.5.2016 – 30.6.2016 realizován dosběr – celková návratnost činí 98 %. Pro každý kraj byl vytvořen detailní report s výsledky dotazníkového šetření v úplné a zkrácené podobě, vždy pro příslušný kraj. Momentálně jsou připravovány podklady pro celorepublikovou analýzu a následně komparační analýzu výsledků. Zpracování regionálně specifických dat Pro každý kraj byly zpracovány výstupy obsahující informace o struktuře pracovní síly, vývoji vzdělanostní struktury a nezaměstnanosti. Výstupy obsahují časové řady, které budou dále aktualizovány.

Jaké metodické materiály byly vytvořeny na podporu tvorby KAP? Metodické listy pro jednotlivé fáze tvorby KAP ML 01 – Analýza potřeb v území ML 02 – Rámec pro investice do infrastruktury (+ ML 06 k jeho aktualizaci) ML 03 – Analýza potřeb škol ML 04 – Prioritizace potřeb ML 05 – Sestavení krajského akčního plánu ML 07 – Dokumentace krajského akčního plánu

Jaké metodické materiály byly vytvořeny pro podporu tvorby ŠAP a PA? Základní metodika Metodika tvorby školního akčního plánu Příloha 1 k metodice - příklady částí ŠAP pro všechny povinné oblasti intervencí Příloha 2 k metodice - šablona ŠAP Příloha 3 k metodice - specifika PA oproti ŠAP Příloha 4 k metodice - šablona PA Školicí/metodické prezentace Prezentace pro využití na workshopech s řediteli škol – kratší verze Prezentace pro využití na workshopech s řediteli škol – delší verze Videometodika „Proč a jak tvořit ŠAP a PA“ Jsou připraveny školicí prezentace pro prvé kolo seminářů k tvorbě ŠAP a PA

Děkuji Vám za pozornost. Petr Pagáč, odborný garant P-KAP Národní ústav pro vzdělávání Podpora krajského akčního plánování www.pkap.cz

Proejekt Podpora krajského akčního plánování (P-KAP) zajišťuje metodickou podporu při využívání akčního plánování na úrovni kraje a středních a vyšších odborných škol