Anotace – Žáby Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností a doplnění chybějících slov.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přizpůsobení živočichů k prostředí
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
Lesní obratlovci – savci
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Třída: Obojživelníci znaky:
Obojživelníci Zástupci.
OBOJŽIVELNÍCI
PLAZI, OBOJŽIVELNÍCI, RYBY, BEZOBRATLÍ
Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Obojživelníci Ocasatí Bezocasí.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
stavba těla, rozmnožování
OBOJŽIVELNÍCI Bezocasí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
NAŠI OBOJŽIVELNÍCI Obr.1.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s určitým druhem žab Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání přírodního druhu, stavba.
Anotace – Motýli Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností, odpovědi na doplňující otázky,
Anotace - Pracovní list k procvičení slovní zásoby Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština, angličtina Očekávaný výstup - Plynulé čtení anglických.
Anotace Finanční gramotnost –Kvíz Hospodaření s penězi na svačinu AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Hospodaření s kapesným na svačinu.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Lidské aktivity a životní prostředí Zdroje energie III. Alternativní zdroje 2/2 Anotace: Prezentace slouží jako.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Obratlovci obojživelníci.
AnotacePrezentace k procvičení čtení s porozuměním a k rozvoji přírodovědných vědomostí o vodních plochách a zvířatech žijících u nich. AutorMgr. Zdeňka.
Anotace – Lichokopytníci - nosorožec, slon Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností,
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení se s bezhotovostním platebním stykem AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Vyjasnění.
Anotace - Ryby Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností, schopnosti rozlišit mořské.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Anotace – Zápor Anotace - Pracovní list k procvičení způsobu tvoření záporných vět, překlad vět Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština, angličtina.
Anotace – Ulity, lastury Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností a odpovědí na doplňující.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Anotace – Předložky místa on, in, under Anotace - Pracovní list k procvičení slovní zásoby předložek místa, tvoření vět s předložkami, překlad vět a spojení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Anotace – Přídavná jména Anotace - Pracovní list k procvičení slovní zásoby přídavných jmen, opozita, doplňování do věty, písmenkové přesmyčky Autor -
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Anotace Výklad, procvičení plynulého čtení s porozuměním, vlastní reprodukce textu a schopnost ukázat jednotlivé části na modelu. Autor Dagmar Kaisrová.
OBOJŽIVELNÍCI 7. ročník ZŠ Londýnská. OBOJŽIVELNÍCI.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Lidské aktivity a životní prostředí Zdroje energie II. Alternativní zdroje 1/2 Anotace: Prezentace slouží jako.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých bankovek a s ochrannými znaky bankovek Autor Čekalová Sylva ( Autor ) Jazyk.
Anotace – Kočkovité šelmy Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností na základě odpovědí.
Anotace – Včely   Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností, schopnosti shrnout důležité.
Pracovní list k procvičení znalostí o jednoduchých strojích Autor
Anotace – Food and drinks
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých mincí Autor Čekalová Sylva Jazyk Čeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Přírodní vědy DUM 11 Vztahy ve společenstvu organismů
ŽIVOT VČEL Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN.
Anotace Sčítání bankovek - kvíz Autor Holomková Lenka Jazyk Čeština
Anotace – Sudokopytníci
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
Anotace – Želvy Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností, ověření při odpovídání na.
Přírodní vědy DUM 21 Základní podmínky života PŮDA I.
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
PŮDA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Anotace – Hadi Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností, schopnosti dedukce na základě.
VOLBY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
PŘEDVOLEBNÍ KAMPAŇ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU – SLOŽKY STÁTNÍ MOCI
Přírodopis DUM 11 Vztahy ve společenstvu organismů
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Obojživelníci VY_52_INOVACE_26 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
PTÁCI – LETCI (ŠPLHAVCI)
Transkript prezentace:

Anotace – Žáby Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností a doplnění chybějících slov do vět, puzzle s textem Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština Očekávaný výstup - Plynulé čtení s porozuměním nahlas i potichu, zvládnutí učiva o žabách Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova - Žáby – rosnička, ropucha, skokan zelený, ochrana před nepřáteli, kvákání, vývoj jedince Druh učebního materiálu - Pracovní list Druh interaktivity - Aktivita Cílová skupina - Žák Stupeň a typ vzdělávání - základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina - 10 - 14 let Celková velikost - 2 680 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Žáby Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Žáby žijí tam, kde jsou vodní plochy Žáby žijí tam, kde jsou vodní plochy. Díky plovacím blánám mezi prsty mohou velice rychle plavat. Rosnička má na konci prstů přísavky, pomocí kterých může lézt i po stromech. Ropucha zašpičatělými prsty snadno hloubí díry do země. rosnička Žáby se živí hlavně hmyzem, který loví dlouhým lepkavým jazykem. Některé požírají i drobné hlodavce nebo žížaly. Když spolknou potravu, zavřou oči a zatlačí je do ústní dutiny, čímž stlačí potravu do žaludku. Žáby nemají na spodní čelisti žádné zuby, proto polykají potravu celou. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Na předchozím listu bylo plno informací Na předchozím listu bylo plno informací. Dokážeš po přečtení doplnit věty? Rosnička má na konci prstů _________. Žáby se živí hlavně ____________, který loví dlouhým _________________. Žáby nemají žádné zuby, proto polykají potravu __________. Rosnička má na konci prstů přísavky. Žáby se živí hlavně hmyzem, který loví dlouhým lepkavým jazykem. Žáby nemají žádné zuby, proto polykají potravu celou. Trocha pozornosti…. Víš, kdo byl na obrázku na předchozí stránce? Rosnička Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Jak se žáby chrání před nepřáteli? Některé ropuchy se zahrabávají do země, jiné mají ochranné zbarvení, že vypadají jako listy nebo kameny a některé vylučují kůží jed, kterým útočníka zabijí nebo znehybní. To jsou převážně pestře zbarvené žáby, které žijí v Jižní Americe. Domorodí obyvatelé jimi namáčejí svoje šípy pro lov zvěře. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Zpívají nebo kvákají pouze samci. Nafukují přitom hrdelní vaky. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Vývoj žab Ve vodě se vyvíjejí jak vajíčka, tak z nich vylíhlí pulci, kteří dýchají ve vodě pomocí žaber. Z pulců se postupně vyvinou dospělé žáby, které dýchají vzduch. Přesto však nejsou ani dospělé žáby dokonale přizpůsobené životu na souši, neboť mají pouze slabě vyvinuté plíce a dýchání probíhá částečně prostřednictvím kůže, která kvůli tomu musí být tenká a vlhká, a proto musí být prostředí, v němž žáby žijí vlhké. Co z těchto informací jsi už někdy slyšel(a) a co je pro tebe úplně nové? Můžeš to shrnout vlastními slovy? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Základní druhy žab: skokan zelený ropucha Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Následující text doporučuji vytisknout a rozstříhat tak, aby žáci sestavovali jakési informační puzzle. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Ropucha Tento živočich se vyznačuje převážně noční aktivitou. Pouze v době páření, zjara, občas též za deštivého počasí je aktivní i přes den. Na zimu zalézá do zemních děr, pod pařezy, pod listí či do nor krtků nebo hlodavců. Putují k vodě, aby se mohly spářit. Nejsou schopné vidět na větší vzdálenost. Živí se různými suchozemskými živočichy přiměřené velikosti - měkkýši, žížalami, pavouky, mravenci, brouky aj. Velcí jedinci (staré samice) dokáží spolknout i mládě myši. Svou kořist zpozoruje teprve zblízka při jejím pohybu. Útočí pouze na živou, pohybující se kořist. Zmocní se jí rychlým vymrštěním jazyka. Okamžitě ji také polkne. Větší kořist (např. velký hmyz, drobné obratlovce) loví přímo čelistmi. Při jejich polykání si pomáhá pohybem předních končetin Je užitečná, protože zkonzumuje značné množství škodlivých živočichů. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Seznam použitých obrázků: http://www.savethefrogs.com/gallery/d/4611-3/glidingtreefrog1sm.jpg http://3.bp.blogspot.com/-JETvV3DxzTk/TicF1-AutFI/AAAAAAAAC_A/pSp07IbVAGs/s320/Poison%2BDart%2BFrog_13.jpg http://2.bp.blogspot.com/-YdAEytec1jw/TicF1WRTOUI/AAAAAAAAC-o/Bf8QdSxOdXc/s320/Poison%2BDart%2BFrog_1.jpg http://4.bp.blogspot.com/-3j0M0tQUOdQ/TicF2LeG80I/AAAAAAAAC_I/wLn8K8SE0i4/s320/Poison%2BDart%2BFrog_14.jpg http://www.itsnature.org/Trees/images/article-images/American-Green-Tree-Frog.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6f/HylaArborea-CallingMale.jpg/120px-HylaArborea-CallingMale.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b6/Rana_esculenta_Gaulsheim.jpg/772px-Rana_esculenta_Gaulsheim.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cd/Young_Bufo_marinus.jpg/683px-Young_Bufo_marinus.jpg Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).