Stanovení kapacity úseku Chomutovky v km 17,2-18

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Poměrní ukazatelé Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Advertisements

Mapování potřeb regionů ve vztahu k činnosti středisek výchovné péče a zařízení ústavní a ochranné výchovy POHLEDEM PRACOVNÍKŮ ORGÁNŮ SOCIÁLNĚ PRÁVNÍ OCHRANY.
Zdeňka Kučerová, Online marketing manager, REAL-CITY Principy vyhledávání nemovitostí.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Č íslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
2.3 ROZKLAD VÝRAZŮ NA SOUČIN Mgr. Petra Toboříková.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Anotace: Žáci se v prezentaci seznámí s pojmem aritmetický průměr a jeho výpočtem. Procvičují si výpočty u tabule nebo na pracovním listě. Snímek 5 je.
ANOTACE Materiál je určen k získání informací o tom, kde a jak žijí lidé na Zemi. V úvodní výkladové části se žáci seznámí s rozložením obyvatelstva na.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Proč je dobré požádat o prostředky ze šablon. Je to jednoduché Není to souboj o peníze – vyjdou na každou školu Žádost o podporu i zprávy o realizaci.
Univerzitní informační systém III., Lednice 2004 Vývoj a koncepce nového univerzitního webu Ondřej Kudlík
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Ekonomika Metody sestavování rozpočtů 3. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.3_1_07.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-15
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Návrh logistického zabezpečení evakuace správních budov NP Šumava
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Správa sociálního zabezpečení
Interpolace funkčních závislostí
Téma 11: Finanční plánování
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Odbor školství mládeže a sportu Oddělení školské ekonomiky
Základy zpracování geologických dat testování statistických hypotéz
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2015 Liberec.
Financování přímých NIV
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Teplota – souhrnná cvičení II.
Název: Práce s tabulátory Autor: Hokr Jan
Vytvoření databázového dotazu z více tabulek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Poměr v základním tvaru.
Základy statistické indukce
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
Procenta v „autařské“ praxi
Vnímání, poznávací schopnosti
Digitální učební materiál
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
zpracovaný v rámci projektu
Autor: PaedDr. Jana Čechová
PSY252 Statistická analýza dat v psychologii II
Jak postupovat při měření?
Slovní úlohy o pohybu Pohyby stejným směrem..
Optimální pořadí násobení matic
Zvláštní odborná způsobilost
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
Jiří Vyskočil, Marko Genyg-Berezovskyj 2010
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti   Vzdělávací materiál: Prezentace.
PŘÍMÁ ÚMĚRNOST - TROJČLENKA
Kde najdu informaci o teplotě tání a varu různých látek?
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Krajský metodický kabinet MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Poměr v základním tvaru.
Modely popisu hydraulicko-morfologického chování toku
Intenzita elektrického pole
Modely obnovy stárnoucího zařízení
NEJMENŠÍ SPOLEČNÝ NÁSOBEK
Splátkový kalendář s využitím MS Excel
Slovní úlohy o společné práci − 3
Diagnostika dítěte předškolního věku
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova
Transkript prezentace:

Stanovení kapacity úseku Chomutovky v km 17,2-18

Kapacita koryta Chomutovky Dolní mostek (mezi profily 18 a 19) je kapacitně omezující a bude odstraněn z důvodu nevyhovujícího stavu. Kde jinde je v tomto úseku kapacita koryta nevyhovující (dolní mostek viz výše je odstraněn)? Jako kapacitu úseku koryta uvažujeme průtok, který se začne v nejméně kapacitním profilu vylévat mimo koryto – je třeba pečlivě posoudit úroveň obou břehů!!

2 potřebné kroky Stanovení odporových charakteristik koryta – např. n dle Manninga (ze zaměřených hladin) Předpoklady: - máme jedinou průměrnou odporovou charakteristiku (n) pro celý úsek koryta - hodnota n se nemění pro různé průtoky Stanovení hodnoty průtoku, pro nějž se odpovídající hladina právě dotkne zdola průběhu břehových hran (hledaná kapacita současného koryta) .

Kapacita koryta Q v podélném profilu 1 místo prvního vylití z koryta 17 16 18 Q pro tuto hladinu hladina pro průtok Q hrana pravého břehu průběh dna koryta hrana levého břehu

1. Stanovení odporových charakteristik koryta pro zamřené hladiny Je třeba určit průtok Q´ aktuální v době zaměření Snažíme se jej určit z předpokladu rovnoměrného proudění např. dle Manninga 𝑄´= 𝑆 𝑅 2/3 𝑖 1/2 𝑛 S, R určit pro výchozí zaměřenou hladinu v dolním profilu, sklon i = sklonová tendence, n – odhad z tabulek pro koryto (např. 0,03) Pro tento průtok Q´ spočítat průběh hladin a kontrolovat, zda se hladina co nejvíce přimyká k zaměřeným hladinám v dalších profilech

Stanovení Q´a n pro zaměřené hladiny Zde se vypočtená hladina přimyká k zaměřeným hladinám a její sklonová tendence je shodná (n bylo zvoleno správně) → ponechat n 1 17 16 18 hladina pro průtok Q hrana pravého břehu průběh dna koryta hrana levého břehu

Úprava volby n Zde se vypočtená hladina vzdaluje od zaměřených hladin a její sklonová tendence je větší (n bylo nadhodnoceno) → snížit hodnotu n 1 17 16 18 vypočtená hladina pro průtok Q zaměřená hladina

Úprava volby n Zde se vypočtená hladina vzdaluje od zaměřených hladin a její sklonová tendence je menší (n bylo podhodnoceno) → zvýšit hodnotu n 1 17 16 18 vypočtená hladina pro průtok Q zaměřená hladina

Hledání kapacity koryta Q v podélném profilu Výpočet průběhu hladiny proveden pro několik Q, jako kapacitu koryta Qkapacitní = Q vybereme ten z průtoků, pro nějž se hladina prvně dotkne břehových hran zdola . 1 místo prvního vylití z koryta 17 16 18 Q pro tuto hladinu je Q kapacitní hladina pro průtok Q hrana pravého břehu hlad. pro Qkapacitní hrana levého břehu

Stanovení kapacity koryta Chomutovky Uvedený postup je účelné provést v některém z programových prostředků pro výpočet nerovnoměrného proudění, např. HEC-RAS. Volně dostupný software na stránkách http://www.hec.usace.army.mil/ (postačí verze HEC-RAS 4.0)