konstrukce, měření velikosti osa úhlu, operace s úhly

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úhly v kružnici.
Advertisements

Měření úhlů Stupňová míra (devadesátinná, nonagesimální) je zavedena tak, že pravý úhel je rozdělen na 90 dílů, které se nazývají (úhlové) stupně, značí.
Úhel Úhel je část roviny
Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Osová souměrnost Najdeš rozdíly mezi těmito obrázky? B A
Kružnice opsaná trojúhelníku
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
Konstrukce trojúhelníku ze tří stran
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
Sčítání a odčítání úhlů
Konstrukce eliptického oblouku e(tA, tB, C). Příklad 2. Konstrukce eliptického oblouku e (t A, t B, C). A  3,4 B  1,2 C  5 F l  6 II I III a - tečna.
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – KRUŽNICE A KRUH
Sčítání, odčítání, násobení a dělení úhlů (grafické)
Obecně můžeme řešit takto:
Matematika Konstrukce úhlů 60°, 120°, 30°.
VY_32_INOVACE_26 Osa úhlu Matematika a její aplikace pro 6. třídu – Geometrie v rovině a prostoru – Úhly Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. únor 2011 ZŠ a MŠ.
Téma: Shodnosti a souměrnosti
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Téma: Trojúhelník 6. a 7. ročník Kružnice opsaná trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku s využitím vět o shodnosti
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
20..
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Trojúhelník,kružnice trojúhelníku opsaná
* Měření úhlů Matematika – 6. ročník *
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
MIROSLAV PYTLÍK KATEŘINA KŘIVÁNKOVÁ PETRA SOCHŮRKOVÁ TEREZA VYHNALOVÁ
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Herní plán Obecné vlastnosti příčky
Konstrukce trojúhelníku 4. ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Digitalizace výuky Příjemce
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
* Úhel Matematika – 6. ročník *.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VY_42_INOVACE_115_STŘEDOVÁ, OSOVÁ SOUMĚRNOST
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
22..
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Parabola.
27..
19..
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Základní geometrické rovinné útvary 3 - úhly.
ÚHLY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Dvourozměrné geometrické útvary
Dvourozměrné geometrické útvary
Základní konstrukce Osa úhlu.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Konstrukce trojúhelníků (sus)
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Základní konstrukce Kolmice.
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
Grafické násobení a sčítání úhlů
Dvourozměrné geometrické útvary
Základní konstrukce Osa úhlu.
Příklady s lineární funkcí
Úhly Názvosloví Rozdělení úhlů Jednotky velikosti Dvojice úhlů
Čtverec (známe-li délku jeho strany)
Kružnice trojúhelníku vepsaná
Transkript prezentace:

konstrukce, měření velikosti osa úhlu, operace s úhly

Co má každý slušný úhel? rameno vrchol K L M ∢LKM jméno

Jak sestrojím úhel o velikosti 34°? libovolnou přímku na přímce vrchol přiložím úhloměr

Jak sestrojím úhel o velikosti 34°? rozhodnu se, kde bude rameno libovolnou přímku na přímce vrchol přiložím úhloměr na správné stupnici najdu 34° a označím odložím úhloměr

Jak sestrojím úhel o velikosti 34°? rozhodnu se, kde bude rameno libovolnou přímku na přímce vrchol přiložím úhloměr na správné stupnici najdu 34° a označím odložím úhloměr doplním rameno a oblouček

Jak se měří velikost úhlu?

34° Jak se měří velikost úhlu? Toto rameno prochází nulou … … počítám od této nuly

Jak se měří velikost úhlu? 60° Toto rameno prochází nulou, počítám od této nuly

Jak se měří velikost úhlu? Toto rameno prochází nulou, počítám od této nuly 130°

Jak sestrojím osu úhlu?

Sestrojím oblouk, který má střed ve vrcholu úhlu, poloměr je libovolný Vyznačím průsečíky oblouku s rameny úhlu (body 1 a 2)

Vyznačím průsečík obou oblouků (bod 3) Sestrojím dva oblouky (se stejným poloměrem) s vrcholy ve vyznačených průsečících Vyznačím průsečík obou oblouků (bod 3)

Osa (čerchovanou čarou) prochází průsečíkem oblouků a vrcholem úhlu

Jak se počítá s úhly? Úplně normálně! 25° 36` + 17° 18` = Zapíšeme „pod sebe“ a sečteme minuty a stupně zvlášť. Minut je více než 60, převedeme je na stupně a minuty, stupeň přidáme k ostatním stupňům 104° 42` + 74° 35` = 25° 36` 17° 18` 104° 42` 74° 35` Minut je méně než 60, toto je výsledek 42° 54` 178° 77` 179° 17`

Zapíšeme „pod sebe“ a odečteme minuty a stupně zvlášť. Jak se počítá s úhly? Úplně normálně! 25° 36` - 17° 18` = Zapíšeme „pod sebe“ a odečteme minuty a stupně zvlášť. 104° 22` - 74° 35` = 25° 36` -17° 18` 104° 22` - 74° 35` 103° 82` -74° 35` 8° 18` 29° 47` „Půjčím si“ jeden stupeň, převedu ho na 60 minut a přidám je z zbývajícím minutám

a) 143°31` - 33°11` = b) 25°10` + 143°50` = c) 141°45` - 113°26` = d) 89°14` + 85°42` = e) 170°5` - 71°51` = f) 33°58` + 113°43` = g) 170°30` - 73°33` = h) 54°19` + 146°46` = i) 80°45` - 16°42` = j) 163°39` + 109°42` = 110°20` 168°60` = 169° 28°19` 174°56` 169°65` - 71°51` = 98°14` 146°101` = 147°41` 169°90` - 73°33` = 96°57` 200°65` = 201°5` 80°45` - 16°42` = 64°3` 272°81` = 273°21`