NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2623 AUTOR: Mgr. Jiří.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Český jazyk (sloh) – 8. ročník
Advertisements

Číslo v digitálním archivu školy
Popis budovy / místnosti
POPIS Popis VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.13.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu prostého, odborného a uměleckého.
SLOH – popis statický líčení
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_11
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_05.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_362_Slohové postupy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.14 Anotace: Prezentace je zaměřena na líčení, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru jsou cvičení, na kterých si žáci mohou procvičit.
POPIS = informuje o výsledcích pozorování objektů neživých i živých, o jejich pohybu a činnosti.
POPIS teorie.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu statického a dynamického. Vzdělávací.
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
POPIS.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Slohový útvar CHARAKTERISTIKA
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_13_20 Název materiáluSloh-Charakteristika.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_09_SLOH_A_KOMUNIKACE.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
MOTIVACE Práce do skupin – ústní cvičení Co jste naposledy vyráběli v pracovních činnostech? Stručně popište. Zhodnoťte. Práce do skupin – ústní cvičení.
Název školy : SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF Autor : Jaroslav Bezděk, 2012 – 12 – 01 Název : VY_32_INOVACE_04_Český jazyk Téma : Popis Číslo.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_2C_08_POPIS_UMELECKEHO_DILA Popis listopadu 2011 Popis – úvod, co vše můžeme popisovat, specifika popisu uměleckého.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková POPIS ? ? ČELIST ? ? LOKET ?
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Daniela Vlčková Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Cj.8.Vc. 25_liceni Datum:
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Subjektivně zabarvený popis - líčení
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Základní škola Bylany, okres Kolín
VY_32_INOVACE_206_Gotika Šablona Identifikátor školy:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Osnova a pracovní texty k procvičení učiva o slohovém postupu popisném
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
7. ročník Michaela Hantková
SUBJEKTIVNĚ ZABARVENÝ POPIS
SUBJEKTIVNĚ ZABARVENÝ POPIS
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
AUTOR: Marcela Kaderová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
VYPRAVOVÁNÍ Mgr. Michal Oblouk.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Autor: Mgr. Lenka Zlámalová Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ JAZYK
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
DUM / VYDMUCHOV / POLIAČÍKOVÁ/ JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE/ 021
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Elektronická učebnice - I
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
AUTOR: Lenka Malčíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_Slovní druhy
VY_12_INOVACE_Rů_I_11 Popis uměleckého díla
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2623 AUTOR: Mgr. Jiří Soška NÁZEV: VY_32_Inovace_Český jazyk_6 ČÍSLO ŠABLONY: Čj_19/6 TÉMA: Popis a jeho funkce ROČNÍK: 6. OBDOBÍ REALIZACE: 12/2012

Anotace: Prezentace je určena pro žáky II.stupně k osvojení nového učiva a jeho procvičení.

POPIS A JEHO FUNKCE

POPIS SLOHOVÝ ÚTVAR, KTERÝM INFORMUJEME: JAK URČITÝ OBJEKT, VĚC NEBO OSOBA VYPADÁ JAKÉ JSOU JEHO ČÁSTI, VLASTNOSTI A FUNKCE

DRUHY POPISU popis prostý popis odborný popis umělecký

POPIS PROSTÝ SROZUMITELNÝ nepotřebujeme žádné odborné znalosti závisí na naší schopnosti vnímat věci

POPIS ODBORNÝ PŘEDPOKLÁDÁ ODBORNÉ ZNALOSTI používáme odborné názvy často ho najdeme u výkladu

POPIS UMĚLECKÝ NAJDEME HO V KRÁSNÉ LITERATUŘE je subjektivně zabarvený říkáme mu líčení

JAZYKOVÉ PROSTŘEDKY POPISU výstižná podstatná a přídavná jména slovesa (neopakujeme být, mít) příslovce (např. místa, času) předložky (např. před, za, pod, nad) přirovnání (např. bílý jako sníh)

POSTUP PŘI POPISU popis začínáme celkovým pohledem potom popisujeme jednotlivosti dodržujeme zvolený postup např.: shora dolů, zdola nahoru, zleva doprava a naopak zpředu dozadu a naopak, od středu směrem k obvodu

ÚKOL POPIS BUDOVY Podívejte se na obrázky, porovnejte je a řekněte čím se liší: nová zvlhlá zanedbaná oprýskaná opravená ……………... …………………. Napište nejméně 10 přídavných jmen, která co nejvýstižněji charakterizují obrázky.

Napište 6 sloves, které použijete při jejich popisu? omítnout zasklít nahodit ……….. Utvořte několik vhodných přirovnání. září jako sluníčko je škaredá jako noc ………………

Zvolte si postup popisu jednoho z obrázků a napište osnovu. ÚVOD kaple ve Zboží 2) STAŤ celkový vzhled jednotlivé části úprava okolí 3) ZÁVĚR celkový dojem

Podle osnovy obrázek ústně popište. Před námi je obrázek kaple ve Zboží. Je nově opravená. Je to poměrně malá stavba, postavená v pseudogotickém slohu. Gotiku nám připomíná lomený oblouk u portálu vchodu a bočních oken. Nad vchodem je malá věžička se zvonkem. Kaple má žlutou omítku a na vrcholu je zdobena kamenným křížkem. Do dálky svítí nově položená červená střecha se stříbrnými žlábky okapů. Jako sluníčko září světle žlutá omítka, která se střechou vytváří barevný kontrast. Nově zasklená okna s natřenými rámy se lesknou jako zrcadlo. Nejbližší okolí kaple je také znovu upraveno. Před vchodem a okolo kaple je nový chodníček. Celá stavba i její nejbližší okolí působí čistě a upraveně.

citace: Český jazyk pro 6.ročník základní školy a primu víceletého gymnázia, Nakladatelství Fraus