Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zapojení a činnosti ledky, schematická značka ledky a obrázky.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ: září 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Fyzika_6.ročníku.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková Název prezentace (DUMu): 7. Kinematika – rozlišování pohybů a jejich skládání v prakt. úlohách.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k naučení nového učiva. Žák pochopí, že se kolem nás vyskytují i jiné síly než gravitační.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Práce a výkon Název školy:
Anotace : Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k rozšíření učiva o síle jako odvozené fyzikální veličině. Žák si připomene a prohloubí.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Prohloubení již probraného učiva polovodičů typu N a P a polovodičové.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vedení elektrického proudu v plynech Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis principu elektromotoru, princip činnosti elektromotoru s komutátorem,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.33_Prumerna_rychlost_graficke_znazorneni.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žáci navazují na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubují. Žák zná základní typy čoček, umí je.
Slovní úlohy o pohybu Lineární rovnice Matematika 8.ročník ZŠ
Průměrná rychlost Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Pohyb těles Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_90_M8
NEROVNOMĚRNÝ POHYB 2 Název školy
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Vznik střídavého proudu
Změny skupenství látky
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Elektromotor a jeho využití
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_11 Elektrická práce Šablona číslo: IX
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Fyzika, Pohyby těles ve Sluneční soustavě Autor: Kamil.
Pohyb těles-fyzika hrou
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Souhrnné otázky, Světelné jevy
Barva světla, šíření světla a stín
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
Další součástky s jedním přechodem PN
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohybová (kinetická) energie tělesa
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_FYZIKA
Hustota-výpočet objemu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Teplota – souhrnná cvičení II.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_07_FYZIKA
Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Tření-souhrnná cvičení
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_12 Pohyb a klid tělesa -test
Těžiště a stabilita těles
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Souhrnné opakování-VESMÍR
Hustota-výpočet objemu
Světlo a světelné zdroje
Název vzdělávacího materiálu Tělesa a jejich rychlosti
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_02_F7_Hanak TÉMA: Pohyb tělesa
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Fyzika, Zábavné úlohy - rychlost Autor: Kamil Bujárek,
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika Datum: 10/2012 Název materiálu: VY_32_INOVACE_FY.7.A.10_vypocet_rychlosti Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Výpočet rychlosti Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák zná jednotky rychlosti. Žák umí použít vzorec pro výpočet rychlosti.

Jaká je hlavní jednotka rychlosti? Vyberte správnou odpověď: kilometr za minutu km/min kilometr za hodinu km/h metr za sekundu m/s kilometr za sekundu km/s

Odpovězte na otázku: Jaké další jednotky rychlosti se používají v praxi?

Vyjádřete v m/s: 2 km/h 5 km/h 10 km/h 150 km/h Řešení: Přibližně: 2 km/h = 0,55 m/s 5 km/h = 1,39 m/s 10 km/h = 2,77 m/s 150 km/h = 41,55m/s

Vyjádřete v km/h: Řešení: 3 m/s = 10,8 km/h 10 m/s = 36 km/h 3 m/s 10 m/s 18 m/s 50 m/s

Vyřešte úlohu: Chlapec uběhl vzdálenost 60 m za 9 sekund Vyřešte úlohu: Chlapec uběhl vzdálenost 60 m za 9 sekund. Jakou rychlostí se pohyboval? Rychlost vyjádřete také v km/h. Stačili byste mu na kole? Řešení

Řešení úlohy: Rychlost běžce je 6,7 m/s = 24 km/h Na kole bychom mu stačili.

Vyřešte úlohu: Sprinteři uběhnou dráhu 100 m přibližně za 10 sekund Vyřešte úlohu: Sprinteři uběhnou dráhu 100 m přibližně za 10 sekund. Jakou průměrnou rychlostí se pohybují? Vyberte správné odpovědi: 100 m/s 36 km/h 24 km/h 10 m/s 5 m/s

Vyhledejte nejrychlejší a nejpomalejší zvíře:

Vzorec pro výpočet rychlosti: v=s/t rychlost=dráha/čas

Vypočítejte: Jakou rychlostí se pohybuje plavec, jestliže dráhu 100 m urazí za 2 minuty? Řešení: s=100 m v=s/t t=2 min = 120 s v=100/120 v=? [m/s] v=0,83m/s Plavec se pohybuje rychlostí 0,83 m/s.

Vypočítejte: Jakou rychlostí se pohybuje hlemýžď, jestliže dráhu 3 cm urazí za 4 minuty? Řešení: s=3 cm=0,03m v=s/t t=4 min = 240 s v=0,03/240 v=? [m/s] v=0,000 125 m/s v=0,125 mm/s

Použité zdroje: doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk, Fyzika pro 7. ročník základní školy, nakladatelství Prometheus, 2004, ISBN 80-7196-265-1. Tesař J., Jáchim F., Fyzika 1 pro ZŠ, Fyzikální veličiny a jejich měření, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN 2007. Tesař J., Jáchim F., Fyzika 2 pro ZŠ, Síla a její účinky-Pohyb těles, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN 2008. Rauner K., Havel V., a kol., Fyzika 7 pro ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus 2005 galerie office http://www.efg.cz/images/content/pictures/IPR10-vase_rychlost_big.jpg [cit:2012-10-12] http://racingsports.mfstatic.cz/assets/images/news_gp/2011_05/Max%20rychlost%20Estoril.jpg [cit:2012-10-12] http://mozektevidi.net/up/rychlost.jpg [cit:2012-10-12] http://files.skolakov.webnode.cz/200000514-9cb139dab4/rychlost%201.gif [cit:2012-10-12] http://i.idnes.cz/12/073/cl6/BMA44ce70_profimedia_0035305001.jpg [cit:2012-10-12] http://i.mimibazar.cz/h/bc/6/080921/20/f1335253.jpg [cit:2012-10-12] http://mtbs.cz/media/clanky/26120/titulka/1_alltraining-rychlost-mtbs-pv.jpg [cit:2012-10-12] http://www.zlatatretra.cz/images/illos/powell-gs2005_l.jpg [cit:2012-10-12] http://nd04.jxs.cz/127/574/195cb270bb_68307457_o2.jpg [cit:2012-10-12] http://nd01.jxs.cz/516/668/b2ecd7eaa5_34467481_o2.jpg [cit:2012-10-12] http://nd01.jxs.cz/375/488/c681b1110b_35560743_o2.jpg [cit:2012-10-12] http://i.lidovky.cz/10/113/lngal/TSH3750ce_peregrine_falcon.jpg [cit:2012-10-12]

Metodika prezentace: Prezentace slouží k naučení nového učiva. Žák využije znalostí ze šestého ročníku a ovládá převod jednotek délkových a jednotek času. Opakování jednotek rychlosti. Žák vybere hlavní jednotku rychlosti. Žák zná další jednotky rychlosti a zná jejich použití. Žák umí převádět jednotky rychlosti. Žák řeší úlohy na výpočet rychlosti. Žák vyhledá nejrychlejší a nejpomalejší zvíře. Žák zná vzorec pro výpočet rychlosti. Žák použije vzorec pro výpočet rychlosti.