Základní pojmy z počítačové grafiky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika.
Advertisements

ZÁKLADY GRAFIKY Ing. Tomáš Kostka UNIV 2 – KRAJE; TWS_02.
Počítačová grafika.
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Počítačová grafika Základní pojmy.
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
18. Počítačová grafika, prezentace
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Grafika na PC základy.
Počítačová grafika.
Počítačová grafika, prezentace
Rastrová grafika Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf09 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Počítačová grafika – rastrová grafika
Bitmapová (rastrová) grafika
bitmapová (rastrová) grafika, vektorová grafika, výhody a nevýhody
Základní pojmy grafiky
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
Počítačová grafika.
Bitmapová a Vektorová grafika
Počítačová grafika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
POZNÁMKY PRO VÝUKU Předmět:GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE Téma:ÚVOD DO BITMAPOVÉ A VEKTOROVÉ GRAFIKY Školení v rámci SIPVZ:UČITELÉ Mezipředmětové vztahy:
Počítačové zobrazování. Vektor Křivky Malá velikost souboru Při zvětšení zůstává kvalita.
Počítačová grafika.
GRAFIKA.
Základy počítačové grafiky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_128_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Aplikační programové vybavení
Počítačová grafika a prezentace
Rastrová grafika Výpočetní technika.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Počítačová grafika.
Základní pojmy Grafiky
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Úvod do počítačové grafiky
Úvod do počítačové grafiky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Zpracování grafické a zvukové informace Jan Přichystal.
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Poznámky k testu Z uvedených otázek je vždy jedna odpověď správná.
Bitmapová (rastrová) grafika
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Počítačová grafika.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Inkoustová tiskárna
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Laserová tiskárna Číslo DUM: III/2/VT/2/1/14 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Počítačová grafika Vektorový a grafický editor Zoner Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Počítačová grafika základní pojmy. Počítačová grafika základní pojmy.
Barevné modely Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
GRAFIKA.
Převod objektů mezi formáty
Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Rastrová grafika O. Kánský 2012.
SVG vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Základní pojmy z počítačové grafiky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Kříž. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz ; ISSN 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Pixel Pixel = obrazový bod základní jednotka rastrového obrázku Každý pixel v obrázku má svou barvu. Pixel jako jednotka má značku px.

DPI DPI = Dots per Inch – počet bodů (pixelů) na jeden palec Palec = inch = 1 in = 1“ = 2,54 cm Význam DPI: kolik bodů se vejde na jednotku délky (na jeden palec) např. 300 DPI znamená, že na jeden palec se vejde 300 bodů (pixelů)

Rozlišení (1) Používá se u: monitorů tiskáren skenerů rastrových obrázků …

Rozlišení (2) Má jednotku DPI Čím vyšší rozlišení, tím větší hustota bodů U monitorů: 72 DPI U tiskáren: 300 DPI – 1800 DPI

Typy obrázků počítačové obrázky dělíme na: rastrové (bitmapové) vektorové.

Rastrový obrázek (1) je složený z bodů (pixelů) body jsou uspořádány do mřížky (rastru) každý pixel má svou barvu změnou velikosti obrázku dojde ke snížení jeho kvality upravuje se v rastrovém grafickém editoru.

Rastrový obrázek (2) typické formáty: bmp jpg png gif …

Rastrový obrázek (3) výhody nevýhody snadné vytvoření změnou velikosti dojde ke snížení kvality často velká datová velikost souboru

Vektorový obrázek (1) je složený z jednotlivých objektů (úsečka, kružnice, mnohoúhelník, …) každý objekt má svoje vlastnosti tvar velikost barvu orientaci tloušťku čáry …

Vektorový obrázek (2) typické formáty eps svg cdr …

Vektorový obrázek (3) výhody změna velikosti nemá vliv na kvalitu lze upravovat jednotlivé objekty nezávisle menší datová velikost souboru

Barevná hloubka maximální možný počet barev v obrázku dána počtem bitů nebo počtem barev n bitů  2n barev 8 b  256 barev 16 b  65536 barev

Barevný model popisuje barvy použité v obrázku způsob, jakým získat ostatní barvy z barev základních nejpoužívanější: RGB a CMYK další: HSV, HSB, HSL

Barevný model RGB základní barvy R, red, červená G, green, zelená B, blue, modrá adititivní (součtový) model, barvy se sčítají použití: monitor

Barevný model CMYK základní barvy C, cyan, azurová M, magenta, purpurová Y, yellow, žlutá K, black, černá substraktivní (rozdílový) model, barvy se odečítají použití: tiskárna