V VY_32_INOVACE_16_MATEMATIKA_2_SLOVNÍ ÚLOHY Dětský domov, Základní škola a Střední škola, Duchcov, Školní 1, příspěvková organizace Registrační číslo:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co mám udělat, aby byl příklad po formální stránce správně?
Advertisements

Co mám udělat, aby byl příklad po formální stránce správně?
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_08 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Elektronická učebnice - I
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Řešení každé slovní úlohy se skládá z několika částí.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_151_Násobíme,dělíme 7- slovní úlohy AUTOR: Jana Dzubáková.
Elektronická učebnice - I
SČÍTÁNÍ DO 100 S PŘECHODEM DESÍTKY
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Hravá matematika. Seřaď čísla od nejmenšího k největšímu 99, 15, 100, 58, 85, 56, 44, 31, 2, 94, 26, 5 23, 0, 55, 89, 77, 14, 65, 50, 41, 69, 17, 8 55,
Obvody a obsahy rovinných obrazců
VARIACE S OPAKOVÁNÍM Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Přímá úměrnost Slovní úlohy.
37.1 Písemné odčítání v oboru do 1000
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_562_PÍSEMNÉ_SČÍTÁNÍ Téma: OPAKOVÁNÍ – PÍSEMNÉ.
Slovní úlohy řešené pomocí rovnic Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
72.1 Odčítání desetinných čísel
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Matematika 7.ročník ZŠ P r o c e n t a % IV. Základ Creation IP&RK.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
P r o c e n t a % II. Procentová část Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK.
Matematika nám jde L I O A E K V C =
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
VY_32_INOVACE_ _DOSTALOVA Molární koncentrace Anotace Prezentace má za cíl seznámit žáky s molární koncentrace roztoku a jejím výpočtem. Obsahuje.
Metody sociálního výzkumu 4. blok Denní studium LS 2008/2009.
Slovní úlohy s procenty VY_42_INOVACE_18_01. Opakování - procenta Doplň: Základ je % % %
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Čísla a početní operace, Složené.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová SLOVNÍ ÚLOHY.
VY_32_INOVACE_18_MATEMATIKA_2_POČÍTÁME DO 7 Dětský domov, Základní škola a Střední škola, Duchcov, Školní 1, příspěvková organizace Registrační číslo:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Hustota a její měření.
Číslo v digitálním archivu školy
Slovní úlohy – řešení soustavou – 1
VY_32_INOVACE_17_MATEMATIKA_2_ČÍSLA A POHÁDKY Dětský domov, Základní škola a Střední škola, Duchcov, Školní 1, příspěvková organizace Registrační.
Jméno autora výukového materiálu
Poznávej zlomky.
ANOTACE Materiál je určen pro žáky 4. ročníku, je určen k procvičování učiva. Materiál obsahuje prezentaci s učivem o zlomcích. Doplněno řešením. Žáci.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Úlohy na výpočet obvodu a obsahu obdélníku a čtverce
1 Podstatná jména Rod VY_32_INOVACE_3_ČESKÝ JAZYK_1_PODSTATNÁ JMÉNA-ROD Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola, Školní jídelna a Školní.
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_03
Autor: Ing. Jitka Michálková
Materiál je připraven pro práci s interaktivní tabulí.
VY_32_INOVACE_02_MALÁ_ NÁSOBILKA 4
VY_32_INOVACE_13_MATEMATIKA_2_NUMERACE OD 0 DO 6 (+) Dětský domov, Základní škola a Střední škola, Duchcov, Školní 1, příspěvková organizace Registrační.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_26
VY_32_INOVACE_04_MALÁ_ NÁSOBILKA 5
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Školník Kulda je jednička
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
Základní škola Čelákovice
Podstatná jména Pád VY_32_INOVACE_1_ČESKÝ JAZYK_1_PODSTATNÁ JMÉNA-PÁD
Transkript prezentace:

v VY_32_INOVACE_16_MATEMATIKA_2_SLOVNÍ ÚLOHY Dětský domov, Základní škola a Střední škola, Duchcov, Školní 1, příspěvková organizace Registrační číslo: cz.1.07/1.4.00/21.0559 Mgr. Jitka Lukášová

Slovní úlohy Jsou to příklady, které obsahují jak text, tak i čísla Cílem slovní úlohy je vždy vypočítat výsledek (odpovědět, na co se nás v úloze ptají, kde je otazník ?) 2

Zásady řešení slovních úloh jsou: Důkladně si ji přečíst Napsat jednoduchý zápis Vždy najít to, co máme vypočítat To, co máme vypočítat, obvykle značíme malými písmeny abecedy – např. x, y, z… Je vhodné si udělat úlohu graficky (namalovat si podstatné objekty) Důležité je dále řešit slovní úlohu výpočtem

Nikdy nesmíme zapomenout na odpověď Toto jsou tedy zásady pro každou slovní úlohu, abychom dospěli ke zdárnému výsledku!!!!!!

Úloha 1 Děti měly na lavicích knihu. Některé je měly otevřené a někdo ještě zavřenou. (viz obrázek) Kolik bylo na lavicích knih celkem?

Řešení: Zápis: Otevřené knihy ………….. 5 Zavřené knihy ………….. 1 Celkem knih ………….. X Výpočet: x = 5 + 1 x = 6 knih Na lavicích bylo celkem 6 knih.

Úloha 2 Péťa má narozeniny. Dostal dort se svíčkami. Některé mu na dortu hoří, některé ne. Co jeden rok, to jedna svíčka. Kolik let je tedy Péťovi?

Řešení: Zápis: Hořící svíčky ……………… 4 Nezapálené svíčky ………. 2 Celkem svíček (let) ………. X Výpočet: x = 4 + 2 x = 6 svíček (let)

Odpověď: Péťa má na dortu 6 svíček a je mu tedy 6 let.

Úloha 3 V lese roste 5 starých smrků. Dřevorubci se rozhodli 2 pokácet. Kolik stromů ještě zbude v lese?

Řešení Zápis: Celkem stromů ………… 5 Pokácené ………………. 2 Zbyly ……………… x Výpočet: x = 5 – 2 x = 3 stromy

Odpověď: V lese ještě zbyly 3 stromy. Nyní s paní učitelkou vytvořte úlohu na počet objektů 4 a 1

Závěr Vždy dodržuj zásady řešení úloh (viz na začátku) Úlohy řešíme proto, abychom v praxi byli přesní, důslední…

Zdroje: Zdroj: vlastní dílo Autor: Jitka Lukášová