Volba povolání postřehy, postupy, doporučení… IPS informační a poradenské středisko pro volbu a změnu povolání Žďár nad Sázavou Volba povolání postřehy, postupy, doporučení…
Vytvořené soubory důvod a podstata jejich sdělení Den v IPS Práce pro rodiče, práce s rodiči Poselství z IPS Volba povolání v obrazech (Synková) ------------ Volba povolání v týmu (Hábová) Jednotlivé techniky zaměřené především na propojení spolupráce rodičů, žáka, školy (Musilová, Kobylková, Dvořáková) Co propojuje všechny soubory? Dostat do AKTIVITY RODIČE, ŽÁKA, ŠKOLU
Soubor „Poselství z IPS“ Začátek IPS – 1995 Heslo: Ano, toto mě zajímá. První zlom – cca rok 2002 Heslo: Nikdo mě neslyší, potřebuji sdělit názor. Druhý zlom – cca rok 2010 Heslo: V tomto světě nemám prostor. Nevím, co po mně chcete a proč. Třetí zlom – cca rok 2013 Heslo: Potřebuji vysvětlení. Toto se mě opravdu týká? Ale raději NERUŠIT!
Co bylo typické pro jednotlivé etapy? Začátek IPS 1995 Hledání rovnováhy mezi mnou a povoláním 5 základních bodů Pracovní činnosti Pracovní prostředky Vlivy pracovního prostředí Zdravotní omezení Osobnostní předpoklady
1. zlom – 2002 Nikdo mě neslyší, potřebuji sdělit názor. Potřeba sdělování obav, pocitů, názorů ……
Cíl: Startujeme MOTIVACI !!! 2. zlom 2010 V tomto světě nemám prostor. Nevím, co po mně chcete a proč. 75-31-M/01 Předškolní a mimoškolní pedagogika 75-41-M/01 Sociální činnost Sledovat, zda žák informacím rozumí, zda přijmul, že daná informace má pro něj význam! Cíl: Startujeme MOTIVACI !!!
3. zlom 2013 Potřebuji vysvětlení. Toto se mně opravdu týká 3. zlom 2013 Potřebuji vysvětlení. Toto se mně opravdu týká? Ale raději nerušit! Co žáky uvede do pozornosti Důraz na realitu: Realita se jich týká již dnes! Příběhy budoucích absolventů (např. skupinka cukrářů, kuchařů). Příběhy nezaměstnaných. Samostatné práce: Např. Hledání v informacích, orientace v informacích. Úvahy nad zadanou otázkou. Statistiky, práce s čísly….. aj.
Téma „Rodiče“ objevuje se téměř ve všech souborech Proč? Rodiče na IPS - „Práce pro rodiče, práce s rodiči“ „Volba povolání v týmu“ Hábová Samostatné techniky - Musilová, Kobylková, Dvořáková Poselství z IPS Cíl: propojit do spolupráce rodiče, žáka, školu
Volba povolání kreativně Soubor „Den v IPS“ Návrat hodnot Volba povolání kreativně Vznik malé IPS na každé ZŠ
Další vykročení IPS vůči ZŠ 5 center Další vykročení IPS vůči ZŠ Co je rozpracované! - Výběr ZŠ v regionu (v regionu 1 centrum) Předání tištěných infor. souborů o povoláních na vybrané ZŠ (povolání dle pracoviště) Plán na setkání zástupců 5ti center na podzim tohoto roku Nabídka akredit. vzděl. programu pro vyučující ZŠ - „Vedeme žáka k volbě povolání“
V I Z E Rozšíření základního materiálu na všechny ZŠ Doplňování základního materiálu skrze vlastní tvorbu žáků Dosažení cíle: Volba povolání kreativně Děkuji! Jaroslava Synková - IPS Žďár n/S