Téma č. 7. SVĚT KOLEM NÁS.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Světové jazyky. Na světě dnes existuje kolem jazyků Pouze maximálně 7000 je považováno za samostatné U většiny je obtížné určit hranici mezi jazykem.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.2.7 Povrch Evropy Téma: Česká republika jako součást Evropy Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Obyvatelstvo Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
Náboženství. Nejrozšířenější náboženství ▪ křesťanství ▪ židovství (judaismus) ▪ islám ▪ budhismus ▪ hinduismus.
Poušť Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_07_Ekosystémy Vzdělávací oblast:
Krajinné sféry Země. Vnější vlivy nazýváme jako: EXOGENNÍ ENDOGENNÍ.
Tropický deštný prales je zalesněný biom s trvale teplým a vlhkým podnebím. Tento biom nalezneme zejména v rovníkových oblastech Země. Nejrozsáhlejší.
Poledníky rovnoběžky.
Přírodověda 5. ročník Mgr. Dana Svobodová
INDICKÝ OCEÁN. Mezi oceány je na …….. místě. Rozloha: 74 mil km 2 3. Rozkládá se mezi 4 kontinenty: Afrika, Asie, A……………… a A………………… ustrálie ntarktida.
HYDROSFÉRA VY_32_Inovace_11 TR-1 Mgr.Ivana Trčková ZŠ a MŠ Nedašov.
Sféry Země ZŠ Hejnice 2010 Mgr.Jan Kašpar. Sféra = vrstva, „obal“ Země Atmosféra – plynný obal Biosféra – živá hmota na Zemi Hydrosféra – vodní vrstva.
ANOTACE Materiál je určen k získání informací o tom, kde a jak žijí lidé na Zemi. V úvodní výkladové části se žáci seznámí s rozložením obyvatelstva na.
18. AFRIKA POLOHA, ROZLOHA, ČLENITOST VY_32_INOVACE_12_Z5 ZŠ a MŠ HEJNICE 2011 Martina Holoušová.
EVROPA.
Nový Zéland.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Eva Ježková Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_ZEMEPIS_09.
SEVERNÍ LEDOVÝ OCEÁN.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dostálová Název: EU_32_DOS_PR45_011 Téma: Přírodověda 4. a.
ČESKÁ REPUBLIKA a státy světa.
Extrémní oblasti na naší Zemi
Prezentace pro výuku zeměpisu 6. ročník dokončeno
POLOHA, ROZLOHA, ČLENITOST
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
TRAVNATÉ OBLASTI MÍRNÉHO PÁSU
VY_32_INOVACE_Fi_I_16 Název Asie – přírodní podmínky
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Polární oblasti Materiál byl vytvořen v rámci projektu
VY_32_INOVACE_Fi_II_13 Název Evropa – poloha a rozloha
Země ve vesmíru Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se vznikem a stavbou Země a jejím postavením ve Sluneční.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
AUSTRÁLIE. AUSTRÁLIE Povrch Austrálie tvoří pouště a polopouště, ale také savany (buš) a tropické deštné lesy. Malá část má mírné podnebí. Velký.
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Po čem šlapeme AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Světadíly a oceány
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_PŘEHLED SVĚTADÍLŮ
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Přírodní katastrofy AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
ZEMĚPIS 6. ROČNÍK VY_32_INOVACE_03_05_sluneční soustava.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_158_Planety
Neživá příroda vzduch a voda.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV: VY_32_INOVACE_23_07_Z7_Skála TÉMA: Tichý oceán
SVĚTOVÝ OCEÁN, KONTINENTY a OSTROVY
SLUNEČNÍ SOUSTAVA Karel Jahodík
PLANETA ZEMĚ.
Evropa – jeden ze světadílů
Česká republika jako součást Evropy
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Svetadiely, kontinenty, oceány
HYDROSFÉRA vodní obal Země.
EVROPA JEDEN ZE SVĚTADÍLŮ
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Ruský obrázkový slovník XL Kontinenty a oceány – Континенты и океаны
VY_32_INOVACE_06_05_zeměpisná šířka a délka
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT III/2 EU OP VK 01/11
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZOOPARK GLOWACKÉHO Klára Kovaříková, Alžběta Mikulíková, Eliška Havelková, Tereza Bláhová.
Název školy: Speciální základní škola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_17_IV_Z9_Světová_nej…
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_11_Z7_Skála TÉMA: Atlantský oceán
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
DUM II. / 15. Světadíly Bc. Zdeněk Klíma.
Transkript prezentace:

Téma č. 7. SVĚT KOLEM NÁS

Svět kolem nás Svět kolem nás si představuji všechno živé i uhynulé, zvířata či rostliny ,lidi i buňky..

Celkový povrch Země je 510 065 284,702 km2, ale větší část povrchu (70,8 %) je pokryta Světovým oceánem kapalné vody, což představuje 361 126 221,569 km2. Oproti tomu souš zabírá 29,2 %, což odpovídá 148 939 063,133 km2. Oceány a pevnina nejsou na světě rozmístěny rovnoměrně, ale většina souše připadá na severní polokouli. Jižní polokoule je pak tvořena převážně oceány. Souš je na zemském povrchu rozdělena nepravidelně do šesti velkých oblastí nazývaných kontinenty. Jsou jimi Asie, Amerika, Afrika, Antarktida, Evropa a Austrálie. Jádra kontinentů jsou tvořeny stabilními platformami (štíty), které jsou zpravidla staré několik miliard let.