Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu VY_32_INOVACE_OdP_S1_16 Popis výukového materiálu Název: Management a marketing destinací Organizace cestovního ruchu, Autor: Bc. Pavel Lang Datum: 29.12.2013 Obor: a) 65-41-L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) 65-41-L/01 Gastronomie c) 65-51-H/01 Kuchař/kuchařka, Číšník/servírka Ročník: a) - 1. ročník, b) - 4. ročník , c) 3. ročník Předmět: a) Cestovní ruch, b) Hotelový provoz, c) OdO Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Cestovní ruch, Hotelový provoz a Odbyt a obsluha a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnice Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost – D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004 Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor
Management a marketing destinací Organizace cestovního ruchu, znaky společnosti destinací Bc. Pavel Lang
Organizace CR Je nutné vytvořit takovou organizaci CR, která bude efektivně koordinovat činnosti všech zainteresovaných subjektů působících v destinaci a bude schopna přizpůsobit se změnám na trhu. Její odpovědnost za dosažené výsledky by měla být v souladu s jejími možností tyto výsledky ovlivnit Měly by zde být zastoupeny podnikatelské subjekty, občanské a kulturní organizace, orgány státní správy, orgány místních samospráv a obyvatelé destinace Je jednou z podmínek nekonfliktního rozvoje CR v destinaci je koordinace zájmů všech zainteresovaných stran
Kdo tvoří organizaci CR Destinace CR by měl vytvořit kvazi podnik – organizace CR, kterou může být například strategická aliance, případně sdružení CR Na úrovni státu jako destinace CR je možné, aby tuto funkci zastával národní úřad pro CR, v České republice Czechtourism
Hlavní úkoly organizace CR v destinaci Formulování koncepce a strategie rozvoje cestovního ruchu Podpora rozvoje nabídky CR v souladu se změnami podmínek na trhu Marketingové aktivity
Trh s destinacemi
Typické znaky pro společnosti destinací 1/2 Zaměření a rozvoj klíčových služeb. Pružné, operativní a nebyrokratické organizační struktury, přičemž některými úkoly jsou pověřeni externí partneři. Za realizaci konečného produktu jsou však odpovědny společnosti pro management destinací. Sféra působení, která nevyžaduje zastupování zájmů ve společnosti, je přenechána tradičním organizacím cestovního ruchu.
Typické znaky pro společnosti destinací 2/2 Společnosti pro management destinací jsou plnohodnotné organizace, které se zabývají prodejem produktů. Trh je pro ně závazný, vycházejí z přání zákazníků. Používání sankcí chrání před prosazováním zájmů jednoho člena na úkor společného cíle. Financování provádí nejvýznamnější a nejsilnější partneři v regionu. Management spravující destinace má srovnatelné pracovní podmínky jako ostatní ekonomické oblasti.
Děkuji za pozornost! - Bc. Pavel Lang Výstupy TEST Odpovězte vlastními slovy a uveďte ukázku jednotlivých problematik 1. Kdo tvoří organizaci CR ? 2. Jaké jsou hlavní úkoly destinace v organizaci cestovního ruchu? 3. Popište typické znaky pro společnosti destinací Děkuji za pozornost! - Bc. Pavel Lang