Značkovací jazyk HTML Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba WWW stránek ÚVOD
Advertisements

ZÁKLADY HTML Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_11 Autor: Mgr. Ivana Matyášková Datum vytvoření: duben 2013 Ročník: tercie Vzdělávací obor: informační technologie.
VY_32_INOVACE_4.3.IV1.02/Ku Html dokument a jeho struktura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavla Kubínková CZ.1.07/1.5.00/
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Úvod do HTML. Co je HTML  zkratka pro HyperText Markup Language  značkovací jazyk pro hypertext  umožňuje publikaci dokumentů na internetu.
TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.10 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. HTML - tagy Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
XHTML Tvorba webových stránek. Vývoj značkovacích jazyků HTML – HyperText Markup Language  Značkovací jazyk pro vytváření www stránek. Pomocí značek.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Tvorba WWW stránek HTML - XHTML Každá Internetová stránka (WWW stránka) je vytvořena pomocí programovacího jazyka HTML (Hypertext Markup Language). Každá.
Maturitní okruh 22: Úvod do HTML. Značkovací a klasické jazyky Klasické: převládá strukturovaný text (programovací kód), skripty jsou prováděny na straně.
HTML jazyk Označovaný zkratkou HTML, je značkovací jazyk pro hypertext. Je jedním z jazyků pro vytváření stránek v systému World Wide Web, který umožňuje.
XHTML – odkazy Mgr. Lenka Švancarová Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Švancarová. Dostupné z Metodického portálu.
XHTML – obrázky Mgr. Lenka Švancarová Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Švancarová. Dostupné z Metodického portálu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Základní pojmy (1) Nejpoužívanější internetové prohlížeče: Google Chrome (32.0.x), Mozilla Firefox (27.0), Internet Explorer (11.0.2), Opera (19.0.x),
Tvorba efektních www stránek pro každého Od historie až po současnost… Úvod Porovnání Validace Prohlížeče Závěr.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
FUNKCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Karel Bílek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Kaskádové styly Cascading Style Sheets. Využití CSS jde o jazyk pro popis způsobu zobrazení stránek napsaných v jazycích HTML, XHTML nebo XML umožňuje.
PHP Programy pro tvorbu WWW stránek - 01
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
Porovnáváme povrch a objem válce a kuželu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zbyněk Tůma. Dostupné z Metodického portálu.
TROJÚHELNÍKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Španělské anagramy (1) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Křížová. Dostupné z Metodického portálu ;
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS Word Číslo DUM: III/2/VT/2/2/30 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Software.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS PowerPoint Číslo DUM: III/2/VT/2/2/32 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Software.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové prohlížeče Číslo DUM: III/2/VT/2/2/26 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Hybridní mobilní aplikace pro Android Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu.
Jak fungují webové stránky Úvod do HTML (1). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Tvorba WWW stránek. Hyperlink Odkaz, bývá označený jinou barvou a podtržený Odkaz, bývá označený jinou barvou a podtržený Reaguje na událost myši – Reaguje.
Tvorba www stránek – (01) úvod Autor: Mgr. Josef Motl Datum: , ročník: 7. ročník ZŠ Vzdělávací oblast: Informační technologie Anotace: Prezentace.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martin Jiřiště NÁZEV:VY_32_INOVACE_08C_17_uvod_do_html TEMA:Multimédia a grafika.
HTML HyperText Markup Language Je to značkovací jazyk používaný na tvorbu webových stránek, které jsou propojeny hypertextovými odkazy. Je hlavním z.
Komprese obrázků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
WWW a HTML Základní pojmy Ivo Peterka.
QR kódy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých mincí Autor Čekalová Sylva Jazyk Čeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Programovací jazyk JavaScript
Kaskádové styly CSS Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Obrazový materiál pro pracovní list – Kanály
WWW a HTML Základní pojmy Ivo Peterka.
Barevné modely Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Programovací jazyk JavaScript
POČASÍ KALENDÁŘ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Programovací jazyk C Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
POČASÍ GRAFOMOTORIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Hybridní mobilní aplikace pro Android
Obrazový materiál pro pracovní list – Kanály
Osmisměrka č. 3 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Kříž. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Javascriptový framework VueJS
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Soubor interaktivních her z matematiky I.
HTML Vojtěch novotný 9.a.
Webové aplikace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
Pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Samohlásky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Doporučuji snímky, které obsahují vyšší počet, z počátku skrýt.
SVG vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
POČÍTÁME DO 5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Mudrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Zaokrouhlování na desítky a stovky
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých čísel.
Transkript prezentace:

Značkovací jazyk HTML Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Značkovací jazyk (obecně) není to programovací jazyk; slouží k přidání dodatečné informace (struktura, význam, …); používá značky (tagy) párové nepárové typické značkovací jazyky: XML HTML

Značkovací jazyk HTML (1) HTML = HyperText Markup Language (hypertextový značkovací jazyk) používá se pro psaní webových stránek; současná verze: 5.x reflektuje vývoj internetu; přidává podporu audio a video souborů; spolupracuje s kaskádovými styly CSS 3.

Značkovací jazyk HTML (2) zápis webové stránky pomocí tagů (značek) a atributů není case-sensitive (nerozlišují se velká a malá písmena); párové tagy <p>Text odstavce</p> <span class=„important“>Karel IV.</span> nepárové tagy <br> <hr>

Značkovací jazyk HTML (3) tagy (značky) se zapisují mezi ostré závorky < a > párové mají otevírací a uzavírací tag: <p></p> nepárové mají pouze jeden tag: <br> mohou obsahovat atributy zpřesňují význam tagu <p class=„important“>Český král Karel IV.</p> element otevírací tag + obsah + uzavírací tag <p>Text odstavce</p>

Značkovací jazyk HTML (4) tagy mohou mít význam: stylistický určují vizuální podobu (vzhled) <strong>důležitý text</strong> sémantický určují význam <title>Panovníci</title> strukturální určují strukturu <h1>český král Karel IV.</h1>

Webová stránka (1) webová stránka: běžný textový soubor editory NetBeans PSPad Notepad++ Sublime Text Atom prohlížeče Edge Opera Chrome Safari

Webová stránka (2) <!DOCTYPE html> <html> <head> <title>Název stránky</title> </head> <body> <h1>Nadpis stránky</h1> <p>Více info na <a href="http://google.com/">Google</a></p> </body> </html>

Úkoly Zjisti význam pojmu „bílé znaky“. Zjisti význam pojmu „HTML entity“. Zjisti, jaký je vztah mezi jazyky HTML a XML. Zjisti k čemu slouží technologie AJAX. Zjisti základní rozdíl mezi protokolem http a https.

Zdroje Tento materiál je originálním autorským dílem (není ani částečně odvozeným dílem) a necituje žádné externí zdroje. Celý obsah je výsledkem tvůrčího úsilí autorky. K vytvoření tohoto DUMu nebyly použity žádné externí zdroje.