- Výpočet povrchu příklady

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace
Advertisements

Užití Pythagorovy věty – 4. část
Jehlan povrch a objem.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Rotační kužel - výpočet objemu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Povrch a objem jehlanu procvičení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Digitální učební materiál
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Objem hranolu.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Prezentace – Matematika
Digitální učební materiál
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Stereometrie Odchylky rovin VY_32_INOVACE_M3r0116 Mgr. Jakub Němec.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Jehlan autor VM:Ing. Slánská.
Tělesa Užití goniometrických funkcí
Jehlan výpočet povrchu
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
JEHLAN 6 - Výpočet povrchu příklady s goniometrickou funkcí NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/
VY_12_INOVACE_Pel_III_17 Jehlan Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
JEHLAN Popis, povrch, objem. JEHLAN Popis, povrch, objem.
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
CELÁ ČÍSLA 10 - Slovní úlohy NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
VY_12_INOVACE_Pel_III_21 Objem jehlanu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
DESETINNÁ ČÍSLA 13 Dělení desetinných čísel NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Radek Martinák Jehlan – popis, povrch, objem Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
- Výpočet povrchu tělesa
KOULE 2 - Objem tělesa NÁZEV ŠKOLY
NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONY III/2 Inovace a zkvalitnění.
- Převod zlomků na desetinná čísla
- Opakování – přirozená čísla
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
KUŽEL 6 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Popis tělesa a výpočet povrchu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Tělesa –čtyřboký hranol
KUŽEL 3 - Výpočet povrchu NÁZEV ŠKOLY
Výpočty povrchu a objemu složitějších typů složených těles
- Objem a povrch tělesa – rozšiřující příklady
Pythagorova věta - příklady
Matematika Komolý jehlan
Matematika pro 9. ročník Povrch jehlanu.
JEHLAN 9 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
- Výpočet objemu tělesa
Dělení racionálních čísel
OPAKOVÁNÍ 2 - test znalostí NÁZEV ŠKOLY
KUŽEL 7 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
Povrch krychle.
Ing. Ladislav Mišík TĚLESA 9. březen 2013
Transkript prezentace:

- Výpočet povrchu příklady NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.1611 ČÍSLO ŠABLONY IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků ZŠ NÁZEV MATERIÁLU JEHLAN 4 ČÍSLO SADY 1 ČÍSLO MATERIÁLU VY_42_INOVACE_04 AUTOR MATERIÁLU Mgr. Michal Divíšek JEHLAN 4 - Výpočet povrchu příklady

Úkol 1 Vypočti povrch pravidelného čtyřbokého jehlanu, když a = 6 cm, vs = 7 cm Postupuj společně na výpočtu ! Náčrt S = Sp + Spl základní vzorec S = a² + 4 . a . konkrétní podoba vs = 7cm S = a² + 2 . a . vs po zjednodušení S = 6² + 2 . 6 . 7 dosazení hodnot S = 36 + 84 výpočet S = 120 cm² Povrch jehlanu je 120 cm². a = 6cm a = 6cm

Úkol 2 Vypočti kolik m² je třeba na střechu věže tvaru pravidelného čtyřbokého jehlanu, když a = 3,6 m, vt = 8 m Nejprve dopočteme pomocí Pythagorovy věty vs vt=8m vs=? 90º 1/2a= x =1,8m c² = a² + b² vs²= x² + vt² vs²= 1,8² + 8² vs²= 3,24 + 64 = 67,24 vs= 8,2 m stěnová výška

Spl = 2 . a . vs vzorec upravíme Nyní vypočítáme plochu střechy, když délka podstavné hrany je a = 3,6m a vs = 8,2m a = 3,6 m vs = 8,2 m Spl = ? Sp nepočítáme ! Náčrt Spl = 4 . a . Spl = 2 . a . vs vzorec upravíme Spl = 2. 3,6. 8,2 dosazení hodnot vs = 8,2m Spl = 59,04 m² Na střechu kostela je zapotřebí 59 m² plechu. a = 3,6m a = 3,6m

Úkol 3 Urči povrch pravidelného čtyřstěnu,dáno : a = 10 cm. Náčrt a = 10 cm c² = a² + b² vypočteme stěnovou výšku pomocí Pythagorovy věty vs = ? a² = vs² + 90º vs² = a² - = x = 5cm vs² = 10² - vs² = 100 – 25 = 75 vs = = 8,66 cm vs = 8,66 cm S = . 4 a = 10 cm S = . 4 = 173,2 cm² Povrch čtyřstěnu je 173,2 cm².

Odkazy a uvedení autorů : 1) Obrázky těles, náčrtů a schémat : Mgr. Michal Divíšek 2) Snímky : http://www.hrady.cz/?OID=3387&PARAM=2