ŘEZ KUŽELE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L ŘEZ KUŽELE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Volné rovnoběžné promítání – průsečík přímky tělesem
Advertisements

Průsečík přímky a roviny
V otočení vidíme útvary ležící v dané rovině ve skutečné velikosti !
Zářezová metoda Kosoúhlé promítání
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Střední škola stavební Jihlava
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
ZOBRAZENÍ TĚLESA V OBECNÉ ROVINĚ
nerozvinutelné (zborcené) Zborcený rotační hyperboloid.
Lekce č. 5 Kosoúhlé promítání Axonometrie Průsečík přímky s rovinou.
Objemy a povrchy těles základní přehled vlastností a vztahů
Koule a kulová plocha v KP
Rovnoběžné promítání. Nevlastní útvary. Osová afinita v rovině.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 2 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 13. Průnik.
Volné rovnoběžné promítání - řezy
Plochy - vytvoření, rozdělení, tečná rovina a normála.
Deskriptivní geometrie DG/PÚPN
Vypracoval: Ing. Ladislav Fiala
Kótované promítání – hlavní a spádové přímky roviny
Střední škola stavební Jihlava
Kótované promítání – zobrazení roviny
4.OBECNÁ AXONOMETRIE A KOSOÚHLÉ PROMÍTÁNÍ
Kuželosečky.
Kótované promítání nad(před) průmětnou pod(za) průmětnou
Střední škola stavební Jihlava
Otáčení roviny - procvičení
PARABOLA Parabola je množina bodů v rovině, které mají od pevného bodu – ohniska F a pevné přímky d (F = d) stejné vzdálenosti. Přímka d se nazývá řídící.
Střední škola stavební Jihlava
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast,
Další zborcené plochy stavební praxe - konusoidy.
Březen 2015 Gymnázium Rumburk
Střed horní podstavy; (hlavní) vrchol
Přednáška č. 2 Kótované promítání. Opakování
2.KÓTOVANÉ PROMÍTÁNÍ Označíme: s směr promítání, sp
VY_32_INOVACE_33-17 XVII. Obrazec v rovině.
Přednáška č. 4 Kosoúhlé promítání Opakování Mongeova promítání.
ŘEZ VÁLCE ROVINOU Mohou nastat tyto případy:
Konstruktivní geometrie
Křivky - vytvoření, rozdělení, tečna. Šroubovice.
Kótované promítání – zobrazení přímky a úsečky
VIII. Bod a přímka v rovině
ŘEZ JEHLANU ROVINOU OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
ŘEZ HRANOLU ROVINOU OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
VYBRANÉ ROVINNÉ KŘIVKY Evolventa kružnice + cykloidy
SÍTĚ HRANATÝCH TĚLES OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
Zobrazení přímky a roviny
ŘEZ KUŽELE ROVINOU - KUŽELOSEČKY
PARABOLICKÝ ŘEZ KUŽELE
KUŽEL – charakteristika tělesa
VYBRANÉ ROVINNÉ KŘIVKY Epicykloida, hypocykloida,
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
KUŽEL A JEHO POVRCH VY_42_INOVACE_ 31_02.
ROVINA A JEJÍ PRVKY - hlavní přímky
ROVINA A JEJÍ PRVKY - spádové přímky
Kinematická geometrie
Pravoúhlá axonometrie
Otáčení pomocných průměten
Axonometrie - Konstrukce tělesa OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L
HYPERBOLICKÝ ŘEZ KUŽELE
Pravoúhlé a kosoúhlé promítání
ŘEZ VÁLCE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L ŘEZ VÁLCE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L
VÁLEC – charakteristika tělesa
PRŮNIKY DVOU ROVINNÝCH
Konstruktivní úlohy na rotačních plochách
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Tělesa NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_301_Tělesa Téma: Geometrie.
Gymnázium J. V. Jirsíka, F. Šrámka 23, České Budějovice
Transkript prezentace:

ŘEZ KUŽELE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L-3-003

Z rovinných řezů rotační kuželové plochy jsme poznali řezy rovinami kolmými k ose plochy ( povrchové kružnice) a řezy vrcholovými rovinami (povrchové přímky). Těchto speciálních řezů využíváme k sestrojení bodů jejího řezu libovolnou obecnou rovinou.

ŘEŠENÍ Příklad: Sestrojte nárys, půdorys a bokorys řezu rotačního kužele, jehož podstava leží v první průmětně [S (5, 5, 0) r = 4 v = 9] rovinou ρ (10, ∞, 10). Najděte jeho bokorys zleva. ŘEŠENÍ

ŘEŠENÍ :

Příklad: Rozviňte plášť takto seříznutého tělesa. ŘEŠENÍ

ŘEŠENÍ :

ŘEŠENÍ Příklad: Zobrazte řez rotačního kužele, jehož podstava leží v první průmětně [S (0, 5, 0) r = 4 v = 10] rovinou σ (5, ∞, 5). ŘEŠENÍ

ŘEŠENÍ :

Děkuji za pozornost ! Použitá literatura: J. Leinveber – Technické kreslení Učební texty MZLU v Brně Ladislav DRS – Deskriptivní geometrie pro střední školy OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L-3-003