Psychologie ceny a cenové triky Ing. Lenka Bombera Piskačová
CZ.1.07/1.5.00/34.0124 Číslo projektu Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_MAR39 Název školy SPŠ a SOŠGS Most Předmět MAR Tematický okruh Marketingový mix Téma Psychologie ceny a cenové triky Ročník 3. Jméno autora Ing.Lenka Bombera Piskačová Datum tvorby 4.11.2012 Anotace Žáci se seznámí s psychologií ceny a cenovými triky.
Psychologie ceny a cenové triky 1.) prestižní cena – vysoká cena navozuje pocit kvality, výjimečnosti, exkluzivnosti apod. 2.) ceny končící číslicí 9 – vypadají opticky nižší 99,- 959,- 1999,- 3.) cenové řady – zboží se prodává např. ve třech cenových hladinách
4.) procentní sleva – při koupi se rovnou odečte procentní sleva ( např. 5% z ceny ) 5.) umělá cena – cena se uměle zvýší, aby se posléze snížila ( např. z 467,- Kč na 659,- Kč, a pak na 459,- Kč ) 6.) cena zahrnující dva výrobky – např. 125,- Kč za šampon + krém v hodnotě 30,- Kč zdarma
7.) množstevní slevy – např. tzv. ekonomická balení 8.) sezonní výprodeje – př. výprodej plavek v průběhu a na konci sezony 9.) cena včetně kuponu na slevu u dalšího nákupu