Seminář pro žadatele Výzvy 2. GG OP VK - Finanční část Odbor regionálního rozvoje oddělení grantů 22. 06. 2012 Ivana Přibáňová
Podmínky výzvy Alokace OP 1.2: 52 517 275 Kč Minimální výše podpory: 800 000 Kč Maximální výše podpory: OP 1.2: 10 000 000 Kč OP 1.3: 9 000 000 Kč Využití nepřímých nákladů
Forma a míra finanční podpory Nevratná finanční pomoc (dotace) Výše podpory projektu dosahuje 100 % způsobilých výdajů projektu 85 % ze zdrojů Evropského sociálního fondu 15 % ze státního rozpočtu ČR Zálohová platba ve výši 20% po podpisu smlouvy o realizaci GP Financování formou ex-ante Na základě žádostí o platbu bude proplaceno 90% způsobilých výdajů projektu Po závěrečném vyúčtování projektu ( po ukončení realizace) bude doplaceno do 100% vykázaných způsobilých výdajů projektu
Rozpočet projektu Podrobně vypracovaný rozpočet je nedílnou součástí každého projektu Je třeba důsledně promyslet všechny výdaje projektu V průběhu realizace budou možné pouze dílčí změny Při hodnocení projektu může být rozpočet projektu krácen Schválená výše rozpočtu ve Smlouvě o financování je pro příjemce závazná V rozpočtu musí být zahrnuty i výdaje případných partnerů Položky v kapitolách okomentujte přímo v dané KA, případně v Komentáři pod rozpočtem – zamezíte zbytečnému snižování bodů kvůli nejasnosti (nepropojení) výdajů
Věnujte plánování rozpočtu dostatečnou pozornost! Rozpočet projektu Nezapomeňte na plánování čerpání rozpočtu – harmonogram čerpání rozpočtu Kontrola MZ, doplnění a zaslání finančních prostředků na účet může trvat až 3 měsíce od odevzdání MZ Věnujte plánování rozpočtu dostatečnou pozornost!
Způsobilé výdaje Budou financovány pouze způsobilé výdaje! Výdaje musí být: Přiměřené Hospodárné Účelné Efektivní Prokazatelné Vzniklé v průběhu realizace projektu (dle dat uvedených ve Smlouvě o financování GP)
Přímé výdaje Přímé výdaje – jsou přiřaditelné k určité konkrétní klíčové aktivitě projektu Jsou zařazeny do konkrétní kapitoly rozpočtu Budou vykazovány dle standardních postupů způsobilosti – žadatel vyplňuje pouze kapitoly rozpočtu relevantní pro projekt využívající nepřímé náklady Budou muset být doloženy všemi potřebnými doklady (viz Ppp, verze 5)
Nepřímé náklady V rámci výzvy jsou uplatňována pravidla pro využívání nepřímých nákladů. Náklady, které nejsou nebo nemohou být spojeny s konkrétní aktivitou projektu Zejména náklady s administrací projektu Nebudou prokazovány jednotlivými doklady Výše nepřímých nákladů je stanovena výzvou dle výše rozpočtu projektu Výčet nepřímých nákladů v Příručce pro žadatele, verze 7, str. 39
Nepřímé náklady stanovené výzvou Výše nepřímých nákladů je stanovena výzvou dle výše rozpočtu projektu Objem přímých nákladů (bez nákladů spadajících do křížového financování) Nepřímé náklady ≤ 4 mil. Kč 18 % > 4 mil. Kč ≤ 6 mil. Kč 16 % > 6 mil. Kč ≤ 10 mil. Kč 14 %
Kapitola 1 – Osobní náklady Přímé výdaje Osobní výdaje pracovníků (smlouvy, DPČ i DPP) Finanční manažer Projektový manažer Metodici apod. FKSP Mzdové výdaje v místě , oboru a čase obvyklé viz. Metodický dopis 4.3 Nepřímé výdaje Administrativní zajištění projektu Asistentka Vedení účetnictví Personalistika Ostraha Správa sítě (IT pracovník) Apod.
Kapitola 2 – Cestovné Nepřímé náklady Veškeré cestovní náhrady spojené s vnitrostátními cestami Přímé náklady Výdaje na pracovní cesty osob zapojených do realizace projektu (jízdní výdaje, výdaje na ubytování, stravné a nutné vedlejší výdaje) v případě zahraničních cest Navyšování položek rozpočtu zahraničních cest není možné Při vyúčtování zahraničních cest se postupuje podle Vyhlášky Ministerstva financí o základních sazbách stravného v cizí měně platné pro daný rok Ubytování v zahraničí může být zajištěno za ceny v místě a čase obvyklé
Kapitola 3 – Zařízení Limit kapitoly 25% včetně Křížového financování (položka 3.8) pro OP 1.2 a 1.3 Výdaje na nákup zařízení, software, případně údržbu zařízení, které je nezbytné pro realizaci projektu a bude využíváno cílovou skupinou Nepřímé náklady – vybavení sloužící k administraci projektu (není využíváno cílovou skupinou)
Kapitola 3 – Křížové financování uplatnění pouze v případě, že příjemce/partner majetek daňově neodepisuje v případě, že příjemce/partner daňově odepisuje, nemá možnost využít křížové financování, odpisy budou uplatněny v rámci položky 3.6 Odpisy Bližší postup v Příručce pro příjemce, verze 5, str.48 Limit křížového financování OP 1.2 – 15 % OP 1.3 – 5 %
Kapitola 3 – Křížové financování Neinvestiční část (položka 3.8.1) Nábytek (stoly, židle, vestavěné skříně, police) v pořizovací ceně do 40 000Kč Investiční část (položka 3.8.2) Nábytek a vybavení v pořizovací ceně nad 40 000Kč Vybavení i nábytek musí být používán cílovou skupinou V případě pořízení interaktivní tabule je veškeré pořízené zařízení sloužící k funkčnosti interaktivní tabule (např. vizualizér, dataprojektor, držák apod.) považováno za součást souboru movitých věcí
Kapitola 4 – Místní kancelář V režimu nepřímých nákladů se tato kapitola nevyplňuje – náklady (spotřební materiál, nájem, energie, vodné, stočné, telefony, internet apod.) jsou nepřímými náklady Spotřební či kancelářský materiál určený pro cílovou skupinu (mimo papírů, psacích potřeb, kancelářských sponek, šanonů, CD, DVD apod.) je rozpočtován v kapitole 3. Zařízení
Kapitola 5 – Nákup služeb Limit kapitoly max. 49 % Dodávky služeb musí být v souladu s cíli projektu a musí bezprostředně souviset s realizací projektu Vždy je nutné dodržet pravidla pro zadávání veřejných zakázek stanovených v Příručce pro příjemce, verze 5, str.90
Kapitola 5 – Nákup služeb Přímé náklady Školící materiály (nově vytvořené) Studie, výzkum, odborné služby Pronájem prostor pro práci s CS Výdaje na kurzy Nepřímé náklady Náklady na realizaci zadávacích řízení Náklady na daňové a právní poradenství Vedení účetnictví (služba) Kopírování Správa počítačové sítě a internetových stránek
Kapitola 6 – Stavební úpravy související s realizací projektu Drobné stavební úpravy do 40 000Kč Stavební úpravy v rámci křížového financování Rekonstrukce nebo modernizace prostor za účelem usnadnění přístupu a pohybu osobám zdravotně postiženým nebo úpravy výukových, vzdělávacích a pracovních prostor pro realizaci aktivit s cílovou skupinou
Kapitola 7 – Přímá podpora Limit kapitoly max. 20% Výdaje týkající se přímo cílové skupiny projektu Jednorázové ubytování, stravné, vstupy cílové skupiny Ubytování v ČR max. 1500Kč/noc (Praha 2000 Kč/noc), občerstvení v ČR max. 300Kč/den (při akci výjezdní 400 Kč/ den)
Kapitola 8 – Výdaje vyplývající ze smlouvy Přímý náklad Audit (rozpočet 10 000 000Kč) Nepřímé náklady Poplatky spojené s vedením projektového účtu Zajištění publicity (inzerce, zajištění tiskové konference, výroba propagačních předmětů, letáků apod.)
Konečná výše rozpočtu Procentuální vyjádření nepřímých nákladů se vypočítá z celkové výše přímých nákladů (bez křížového financování). Pokud nebude akceptováno dané procento nepřímých nákladů dle výzvy bude Vaše žádost vyřazena z dalšího hodnocení.
Nezpůsobilé výdaje Sankční poplatky, penále Náklady na audit v případě projektů s nižším rozpočtem než 10 000 000Kč Nákup nemovitostí a pozemků Mzdové náklady zaměstnanců, kteří se nepodílejí na realizaci projektu Výdaje vzniklé mimo časový rámec způsobilosti výdajů Peněžitá pomoc v mateřství Výdaje spojené s přípravou a řízením projektu (služba) Náklady převyšující nabídkovou cenu Ceny, medaile, odměny pro účastníky soutěží A další viz. Příručka pro žadatele, verze 7, str. 41
Hodnocení Výše konečného rozpočtu musí být v souladu se stanoveným rozmezím min. a max. výše finanční podpory Dodržení finančních limitů kapitol Rozpočet nesmí obsahovat nezpůsobilé výdaje Nedodržení procentuální sazby nepřímých nákladů vzhledem k výši rozpočtu Ke každé klíčové aktivitě uvádět konkrétní položky z rozpočtu, které se dané aktivity týkají (nejasné položky můžou zapříčinit snížení počtu bodů od hodnotitelů)
Poznámky - realizace Partnerství s finančním příspěvkem – dobře zvážit – náročná administrace Pro realizaci projektu nutné zřídit samostatný projektový účet (podklad k podpisu smlouvy) Úroky z účtu budou odčítány z žádostí o platbu (příjmy projektu)
Kontaktní tým Ing. Iva Saibtová, vedoucí oddělení Ing. Monika Keřková tel. 257 280 455, email: saibtova@kr-s.cz Ing. Monika Keřková tel. 257 280 273, e-mail: kerkova@kr-s.cz Bc. Denisa Kučerová tel. 257 280 304, e-mail: kucerovad@kr-s.cz Mgr. Marie Kurucová tel. 257 280 833, e-mail: kurucova@kr-s.cz Ing. Ivana Přibáňová tel. 257 280 341, email: pribanova@kr-s.cz