PO IV na 2.stupni z pohledu školy
Právní úprava individuálního vzdělávání V IV platí ustanovení § 41 školského zákona V PO IV platí podmínky stanovené MŠMT ČR pro pokusné ověřování individuálního vzdělávání č.j. 9587/2007-22, upravené ve vyhlášení prodloužení POIV č.j. MSMT- 7340/2013-210 Odpovědnost za vzdělávání (vzdělání) žáka zařazeného v PO IV
Před zařazením žáka Příprava školy na POIV Informace o možnostech zařazení (prezentace POIV) Jak reagovat na dotazy, žádosti Vstupní pohovor - sběr a předání informací Důvody volby individuálního vzdělávání Možnosti kontaktu dítěte s jinými dětmi Zákonný zástupce - vzdělavatel
Před zařazením žáka Nutné podmínky: dítě je žákem školy podání úplné žádosti (žádost) splnění úrovně vzdělání vzdělavatele vyjádření SPC nebo PPP kmenový žák školy Deklarované a skryté důvody Motivace zákonného zástupce s ohledem na důvody Zájem žáka
Zařazení žáka Zařazení žáka do POIV – dohoda nikoli rozhodnutí Dohoda o individuálním vzdělávání na 2.stupni období harmonogram konzultací podmínky vzdělávání Úvodní schůzka se zákonnými zástupci (vzdělavateli)
Vzdělávací programy / plány výuky ŠVP a POIV Přístup k ŠVP ŠVP kontra učebnice Učební plány – časový rozsah výuky doma Vzdělávací plány (harmonogram výuky) VÝCHOVY ! Cizí jazyky (problémy, soulad s ŠVP)
Učebnice a učební pomůcky Učebnice – školní / pořízené vlastní Učební pomůcky
Komunikace škola - rodina Nastavení základního komunikačního systému Kdo je zodpovědný za žáka za školy Způsob předávaní informací mezi školou a rodinou Určení konzultantů (metodiků) Komunikace s jednotlivými konzultanty
Dokumentace a její vedení Rodiče jsou povinni si vést dokumentaci o průběhu vzdělávání Záznam o průběhu individuálního vzdělávání (TK) , průběžné hodnocení Vzdělávací plány Portfolio žáka (portfolio vzdělavatele) Předkládání a využívání dokumentace
Průběh vzdělávacího období Zahájení Vzdělávání žáka (vzdělavatel) Metodické vedení a konzultace Přezkoušení (hodnocení školou) Průběžné sledování průběhu – pedagogické rady
Konzultace a metodické vedení Kdo by mohl být metodikem Možné způsoby konzultací Dohoda o počtu a způsobu konzultací. Účastníci konzultací Možnost nařídit konzultace bez dohody
Obsah konzultace kontrola a zhodnocení výsledků žáka, doporučení konzultanta podle zjištění stavu kontrola plnění plánu výuky probrání metodických postupů výuky následujícího učiva podle plánů řešení aktuálních problémů kontrola vedení dokumentace Záznam z konzultace (záznam) Spory o to zda je výuka vedena dobře a o to jak dál.
Průběh konzultace Navození atmosféry, informace o stavu vzdělávání – rozhovor konzultanta se vzdělavatelem a žákem Ověření znalostí a dovedností žáka za uplynulé období (ústně, písemně, portfolio) Rozbor případných zjištěných nedostatků se vzdělavatelem, dohoda o postupech k odstranění nedostatků Probrání metodických postupů výuky následujícího učiva podle plánů Řešení problémů, na které narazil vzdělavatel Kontrola vedení dokumentace
Hodnocení žáka Hodnocení ze strany vzdělavatele Průběžné Závěrečné na konci vzdělávacího období Průběžná hodnocení ze strany školy Formy a metody hodnocení
Přezkoušení Přezkoušení se provádí za každé pololetí. Termíny přezkoušení, počet předmětů za den Průběh přezkoušení obsah, rozsah, formy předkládaná dokumentace, podklady k hodnocení přítomní při přezkoušení konzultace a přezkoušení přezkušování výchovných předmětů O výsledné známce rozhoduje zkoušející. Vysvědčení
Možnosti další spolupráce se školou Možnost účasti ve výuce některých předmětů Účast na akcích školy
Poznatky Finanční podmínky POIV - platba učitelům Učitel odpůrce Komunikace a osobní konzultace versus vzdálenost Vzdělávání žáků se zdravotním postižením, vykazování, financování Žák se učí, vzdělavatel „kontroluje“. Přenášení metod a forem do vzdělávání doma. Věnujeme se tomu, v čem je žák dobrý.
Dotazy a diskuse