Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0028 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_266 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Miloslava Morgensteinová Předmět Základy společenských věd Ročník 4. Datum vytvoření 24.08.2012 Anotace Výklad nové látky s problémovými otázkami - Prezentace - rozhovor Metodický pokyn prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.
KOMUNIKACE VERBÁLNÍ ROZHOVOR (INTERVIEW)
Doložte příklady rozhovorů. Výběrové Poradní Informativní Přesvědčovací Dealeři Základní informace Dotazování na názor ve firmě a ve společnosti Vstupní pohovor 1. D, 2. C, 3. B, 4. A 1) Kde se můžeme s rozhovory setkat? 2) V čem je význam rozhovorů? Noviny, TV, osobní kontakty… Komunikace mezi lidmi, předávání informací, spolupráce…
Předávání informací Záměr odesilatele Kód sdělení Efekt příjemce Zpětná vazba
Co může ovlivnit komunikační dovednosti? Jak může prostředí pomoci rozvoji komunikačních dovedností u malého dítěte? Jak mohou rodiče tyto dovednosti ovlivnit? Osobnost, výchova, vzdělání, kultura, paměť, temperament, zájmy… Zdravení, stolování, čtení knih, vyprávění o lidech, událostech, hraní si s dětmi…
2) Utvořte vlastní závěr. 1) Doplňte text. Některé děti žily v extrémních podmínkách sociální izolace. Nemohly proto rozvinout komunikační dovednosti. Říkáme jim podle Amaly a Kamaly. Děti, které byly v raném věku po dobu několika let fyzicky i psychologicky týrány a drženy v izolaci od okolí, nebyly schopny ve školním věku komunikovat jinak než za pomoci mimiky a gestikulace. Vlčí děti 2) Utvořte vlastní závěr.
Která sociální skupina se nejvíce podílí na rozvoji komunikačních dovedností u dětí? 1. 2. 3. 4. 5. 6. Prostor pro zápasy Prostor v blízkosti něčeho Úžas Přítel člověka Žena, která se provinila Drobný papoušek
Doplňte. Účastník komunikace, který vytváří sdělení = Ten, komu je sdělení určeno = Porozumění sdělení zajišťuje = Produktor - odesilatel Příjemce Komunikační kanál
Řešení A R E N O K L Í Ú D I V H C U