VENNOVY DIAGRAMY Kristýna Zemková, Václav Zemek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu www. rvp
VENNOVY DIAGRAMY Kristýna Zemková, Václav Zemek
VENNOVY DIAGRAMY.
Třeťáci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
Hodnota proměnné Příprava na lomené výrazy
Vzájemná poloha dvou kružnic
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Martina Braunerová. A B U Zakreslete Vennův diagram pro uvedené množiny a vyznačte v něm všechny prvky množiny U:  Základní množina U je množina všech.
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
1 GONIOMETRICKÉ FUNKCE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Dělení lomených výrazů
Násobilka se zvířaty 7x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KOMPLEXNÍ ČÍSLA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_23 Název materiáluVennovy.
Aritmetická posloupnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Václav Zemek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_24 Název materiáluVennovy.
Dělitelnost J. Šiřická Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_19 Název materiáluZákladní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
KŮŇ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Aritmetická posloupnost Kristýna Zemková, Václav Zemek
Vzájemná poloha paraboly a přímky
Neznámý útvar ukrytý v mezikruží
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MNO ŽI NY Kristýna Zemková, Václav Zemek
VENNOVY DIAGRAMY Kristýna Zemková, Václav Zemek
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
MNO ŽI NY Kristýna Zemková, Václav Zemek
Aritmetická posloupnost Kristýna Zemková, Václav Zemek
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Hodnota proměnné Příprava na lomené výrazy
Násobilka se zvířaty 3x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Vzájemná poloha paraboly a přímky
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Hodnota proměnné Příprava na lomené výrazy
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
PERMUTACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Řešení polohových konstrukčních úloh
PROVĚRKY Převody jednotek času – 2. část
Najdi dva stejné obrázky
MNOŽINY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Název učebního materiálu
Interaktivní vyhledávání dvou stejných obrázků.
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Násobilka se zvířaty 8x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Najdi rozdíl IV. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
M O T Ý L Í L O T O 2 Najdi stejného motýla!
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek objemu − 2. část
Násobilka se zvířaty 4x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Desetinná čísla (1) Základní pojmy
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Orofacionální cvičení III.
Před, Nad, Za, Pod 1) Vybarvi obrázek, který je: a) hned před jahodou
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Transkript prezentace:

VENNOVY DIAGRAMY Kristýna Zemková, Václav Zemek Gymnázium, Prachatice, Zlatá stezka 137 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Václav Zemek, Kristýna Zemková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

O diagramech John Venn Vennovy diagramy jsou grafická schémata zachycující množinové situace Jsou tvořeny křivkami představujícími dané množiny Jmenují se podle anglického matematika a filosofa Johna Venna, který je navrhl v roce 1881

Diagram pro dvě množiny Z – základní množina, v níž řešíme celý příklad – je rozdělena množinami A, B do čtyř polí

a – počet prvků, které patří do množiny A a zároveň nepatří do množiny B b – počet prvků, které patří zároveň do množiny A i B c – počet prvků, které patří do množiny B a zároveň nepatří do množiny A d – počet prvků, které nepatří do množiny A ani do množiny B

Diagramy pro tři množiny

Diagram pro čtyři množiny

Příklady Nakresli diagram pro: Základní množina Z je množina všech přirozených čísel menších nebo rovno 10. Množina A je množina všech sudých čísel, množina B je množina násobků tří. Řešení

Ve třídě proběhla anketa, zda byli žáci o letošních prázdninách na táboře nebo na rodinné dovolené. Z celkového počtu 30 dotázaných jen 4 uvedli, že nebyli nikde. Právě na jednu z akcí jelo 20 žáků, tábora se zúčastnilo 18 žáků. Jsou v této třídě oblíbenější tábory nebo rodinné dovolené? A…tábor B…rodinná dovolená Oblíbenější jsou tábory.

Přiřaď:

Třídu sextu navštěvuje 30 studentů Třídu sextu navštěvuje 30 studentů. Ve škole se vyučují tři cizí jazyky, každý student má dva jazyky. Na francouzštinu chodí 13 studentů, angličtinu mají zapsanou dvě třetiny studentů. Kolik studentů chodí na němčinu? Řešení Protože každý student chodí právě na dva jazyky, budeme se zabývat pouze oblastmi b, d, f. Ze zadání známe: Z toho již snadno spočítáme, že , a tedy Na němčinu chodí 27 studentů.

Zkus zakreslit: Výsledek Řešení

Karlík spočítal, že má doma 30 autíček Karlík spočítal, že má doma 30 autíček. Z toho je 9 autíček špinavých, 2 nemají kolečka a 3 jsou potlučená. Všechna potlučená jsou zároveň špinavá a špinavé je i jedno autíčko bez koleček. Žádné autíčko není současně bez koleček a potlučené. S autíčky, která jsou špinavá nebo potlučená si Karlík nesmí hrát. Kolik autíček mu tedy na hraní zbývá? A…špinavá autíčka B…autíčka bez koleček C…potlučená autíčka

Všechna potlučená jsou špinavá => Žádné autíčko není současně bez koleček a potlučené => Špinavé je i jedno autíčko bez koleček => Tedy: Karlíkovi zbývá na hraní 21 autíček.

Literatura [29. 08. 2009]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Venn%C5%AFv_diagram&ol did=4138515>. [29. 08. 2009]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:John_Venn.jpg BUŠEK, I., CALDA, E. Matematika pro gymnázia. Základní poznatky z matematiky. Dotisk 3. vydání. Praha: Prometheus, 1999. ISBN 80- 7196-146-9 PALKOVÁ, M., ZEMEK, V. Průvodce matematikou 1 aneb co byste měli znát z numerické matematiky ze základní školy. 1. vydání. Brno: Didaktis, 2009. ISBN 978-80-7358-085-8 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Václav Zemek, Kristýna Zemková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.