4. cvičení 11. března 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafické formáty výukový text.
Advertisements

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Informační a komunikační technologie 5. – 7. ročník
Téma: CorelDRAW - uspořádání dokumentu, šablony - 9. díl
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
Výhody a nevýhody, software pro grafiku
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
Grafika Rastrová X Vektorová.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Počítačová grafika – rastrová grafika
Bitmapová (rastrová) grafika
bitmapová (rastrová) grafika, vektorová grafika, výhody a nevýhody
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Počítačová grafika.
Bitmapová a Vektorová grafika
Základní pojmy Grafiky
Počítačová grafika.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA VY_32_INOVACE_F3-03 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
Vektorová grafika Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Základy práce s programem
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Malování.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VEKTOROVÁ GRAFIKA Zatímco v rastrové grafice je celý obrázek popsán pomocí hodnot jednotlivých barevných bodů (pixelů) uspořádaných do pravoúhlé mřížky,
Rastrová grafika Výpočetní technika.
GRAFIKA úvod.
Počítačová grafika.
AutoCAD Modul 4.
ProgeCAD Hladiny a kóty.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Informatika Základní formáty počítačové grafiky Obrázek: Žaneta Lažková 2012.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
ProgeCAD Základy kreslení.
Počítačová grafika (základy práce v (vektorovém) kreslicím programu)
Bitmapová (rastrová) grafika
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Vektorová grafika. Vektorové entity Úsečka Kružnice, elipsa, kruhový oblouk,… Složitější křivky, splajny, Bézierovy křivky, … Plochy Tělesa Modely.
ProgeCAD Základy kreslení.
Martina Braunerová.  obrázek je složen ze základních geometrických tvarů (body, přímky, křivky, mnohoúhelníky)  je možné libovolné zmenšování či zvětšování.
Grafika Kateřina Šebestová Grafika Druh výtvarného umění Více exponátů stále originály Vznik 6. století v Číně 868 první kniha 13. století tisk na plátno.
BU51 CAD systémy RNDr. Helena Novotná. Obsah přednášek  Co potřebujeme z teorie  Ovládání a přizpůsobení AutoCADu (profily, šablony, pracovní prostory,
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Počítačová grafika VY_32_inovace_01_infgrafika_05 Vypracovala: Mgr. Lucie Bernátová Datum: březen 2014 Předmět:Informační technologie Ročník:8. ročník.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Rozdíly rastrové a vektorové grafiky (01). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZONER CALLISTO Ovládání programu
Základní pojmy z počítačové grafiky
Úvod do aplikace Autodesk AutoCAD
Základy práce s programem
Zoner Callisto – křivky
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
6. cvičení 25. března 2015.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Základy práce s programem
ProgeCAD Hladiny a kóty.
Digitální učební materiál
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Počítačová grafika.
Transkript prezentace:

4. cvičení 11. března 2014

Petra Hrochová petra.hrochova@fsv.cvut.cz D 1035 Konzultační hodiny: Pondělí 15:45 – 16:30 Po dohodě e-mailem kdykoliv jindy

Obsah CAD systémy a jejich rozdělení Rastrová a vektorová grafika Práce v AutoCADu - instalace studentské verze - uspořádání a popis programu - pracovní plocha - hladiny - kreslení Shrnutí

CAD systémy CAD = computer-aided design (počítačem podporované projektování) CAD = computer-aided drafting (počítačem podporované kreslení) Velká oblast IT Používání pokročilých grafických programů pro projektování místo rýsovacího prkna

Rozdělení CAD systémů obecné CAD systémy objemové povrchové specializované CAD systémy – specializované programy pro jednotlivé technické obory

Nejznámější CAD programy obecné CAD systémy AutoCAD (Autodesk) ArchiCAD (Graphisoft) Allplan (Nemetschek) SketchUp (Google) Spirit specializované CAD systémy stavebnictví a architektura ArCon AutoCAD Architecture (Autodesk) Revit Architecture (Autodesk)

Rastrová grafika obrázek popsán pomocí jednotlivých barevných bodů (pixelů) body jsou uspořádány do mřížky bod má určen svou přesnou polohu a barvu v nějakém barevném modelu používá to např. televize nebo digitální fotoaparát http://en.wikipedia.org/wiki/Vector_graphics

Výhody a nevýhody rastrové grafiky - velké nároky na paměťové zdroje změna velikosti vede ke zhoršení obrazové kvality obrázku zvětšování obrázku je možné jen v omezené míře, neboť při větším zvětšení je na výsledném obrázku patrný rastr + pořízení obrázku je velmi snadné například pomocí fotoaparátu nebo skeneru.

Vektorová grafika obrázek je složen ze základních, přesně definovaných útvarů, jako jsou body, přímky, křivky a mnohoúhelníky http://en.wikipedia.org/wiki/Vector_graphics

Výhody a nevýhody vektorové grafiky - Oproti rastrové grafice zpravidla složitější pořízení obrázku. Překročí-li složitost grafického objektu určitou mez, začne být vektorová grafika náročnější na operační paměť a procesor než grafika rastrová. Nehodí se na zápis složitých barevných ploch - například fotografie + Je v ní možné libovolné zmenšování nebo zvětšování obrázku beze ztráty kvality Je možné pracovat s každým objektem v obrázku odděleně.

Instalace studentské verze Odkaz na stránkách K124 - RNDr. Hana Kopřivová Nebo zde: http://www.autodesk.com/education/free-software Vpravo v modrém obdélníku vytvořit účet: Create account – zadat školní e-mailovou adresu (končící na @fsv.cvut.cz) Vpravo v modrém obdélníku se přihlásit: Sign in Na stejné stránce níže: Free products for students and educators, z toho si vybrat

Vybrat verzi, jazyk a operační systém Opsat si sériové číslo a produktový klíč – bude to potřeba později Instalovat

Uspořádání programu Pracovní plocha Příkazový řádek Panely nabídek V roletce vybrat Kreslení a poznámka U šipky s kurzorem zvolit Zobrazit panel nabídek

Popis programu Záložka Výchozí Záložka Vložit Záložka Poznámky Kreslit Modifikace Hladiny Poznámka Vlastnosti Pomůcky Záložka Vložit Záložka Poznámky Text Kóty Odkazy Tabulky

Pracovní plocha Posunování plochy – stisknutím kolečka a tažením myší Výběr objektů kliknout, táhnout zprava doleva, kliknout – vybere vše, co zasahuje do obdélníku kliknout, táhnout zleva doprava, kliknout – vybere vše, co leží celé v obdélníku Zobrazení všech nakreslených objektů – dvakrát kliknout na kolečko myši

Hladiny Vrstvy výkresu = hladiny Pomocí hladin dělíme výkres do skupin. U těchto skupin můžeme najednou ovládat tloušťku, typ čáry, barvu, viditelnost… Ale jde to ovládat i u jednotlivých objektů zvlášť V záložce Výchozí Ikona vlevo nahoře – Vlastnosti hladiny

Vlastnosti hladiny Nová hladina – název, vybrat barvu, nastavit typ a tloušťku čáry (tenká 0,15; tlustá 0,30; velmi tlustá 0,60) Žárovka – zapnutí/vypnutí hladiny (je vidět/není vidět) Zámek – uzamčení/odemčení hladiny (nelze/lze s hladinou hýbat a mazat ji) Červený křížek – smazat hladinu Zelená fajfka – označit hladinu jako aktuální (bude se s ní kreslit)

Přehled hladin

Kreslení Záložka výchozí, panel Kreslit Panel lze nechat rozbalený klikem na špendlík vlevo dole Přepínání mezi kreslením v libovolném směru a kreslením vodorovně nebo svisle pomocí ctrl+L nebo F8 Úsečka – kliknout do místa poč. bodu, jet myší ve směru úsečky, zadat délku úsečky (skutečná velikost v mm), potvrdit enterem

Křivka – stejně jako úsečka, lze pokračovat v koncovém bodě další úsečkou, při kliknutí na křivku se označí najednou celá křivka Kružnice – kliknout do místa, kde bude střed, zadat skutečný poloměr kružnice v mm, potvrdit enterem, další možnosti zadání kružnice po kliknutí na černou šipečku pod obrázkem kružnice

Oblouk – pomocí tří bodů (třikrát kliknout), další možnosti zadání po kliknutí na černou šipčičku pod obrázkem Obdélník – kliknout do místa jednoho rohu, napsat „r“ (jako rozměry), potvrdit enterem, napsat vodorovný rozměr v mm, enter, napsat svislý rozměr, enter, kliknout myší (pro přesné určení polohy)

Vychytávky Zobrazení tloušťky čáry (TLČ) Uchopování objektů (UCHOP) Levým klikem zapnout/vypnout Uchopování objektů (UCHOP) Pravým klikem nastavit:

Na procvičení

Na procvičení

Děkuji za pozornost Mějte se krásně