Téma hodiny: Zvyky v minulosti Předmět: English language

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Advertisements

Used to/ would, be/ get used to Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
PRESENT SIMPLE FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Reported speech Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Past simple action in the past taking place once, never or several times (He visited his parents every weekend.) actions in the past taking place one after.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:6.
Past Tense Simple Past Questions Negatives
Tázací dovětky – 8. ročník ZŠ
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Present Perfect Tense and Past Simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Slovesa v minulém čase 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
USED TO. 1.Mívali jsme psa. 2.Ulice nebývaly tak špinavé. 3.Každý rok jsme jezdívali do Londýna. 4.Před deseti lety jsem nepracoval tak pilně. 5.Tady.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Ivana Trembulaková ČísloVY_22_INOVACE_2196 NázevPast simple Téma hodinyMinulý čas PředmětAnglický.
Past simple x present perfect VY_32_INOVACE_02-60 Ro č ník: 8. Vzd ě lávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzd ě lávací obor: Anglický jazyk Tematický.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Love relationship Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-18 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Anotace Vazba “BE SUPPOSED TO” Vysvětlení použití této vazby na příkladech Věty na procvičení.
VY_32_INOVACE_Sei_II_05 Daily life Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_174.ANJ.12 Reported speech – Nepřímá řeč v AJ.
 ANOTACE  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_3C_20_Pronouns.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350, Kladno PředmětAnglický.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_1A_12_.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Hana Kletečková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ K 20 – Past simple 7. tř. TEMA: Anglický.
Označení DUM 13 _ 20 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Listening 2 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
 Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_ Past continuous Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Past simple and past continuous. Pokud hovoříme o situaci v minulém čase v určité době, používáme minulý čas Pokud hovoříme o situaci v minulém čase v.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous Název sady: Project 1.
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
GE - Vyšší kvalita výuky
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
GE - Vyšší kvalita výuky
CAN/CAN’T /ACTIVITIES/
GE - Vyšší kvalita výuky
Past simple and past continuous
PAST SIMPLE (MINULÝ ČAS PROSTÝ)
affirmative negative question
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Where were you in the summer holidays? What did you do?
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_15Spojky.
REVISION OF TENSES Anotace: Materiál je určen žáků 8
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_Sei_III_13 Question tags
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Přítomný čas prostý a průběhový.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Předpřítomný čas průběhový
Minulý čas prostý pravidelných sloves
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Past Simple Minulý čas prostý.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ (Present continuous)
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Transkript prezentace:

Téma hodiny: Zvyky v minulosti Předmět: English language Used to / would Téma hodiny: Zvyky v minulosti Předmět: English language Ročník: 3. - 4. střední škola Klíčová slova: zvyk-habit-used to-would Jméno autora: Mgr. Monika Vermachová Škola: Gymnázium Sokolov, Husitská 2053

Gramatika USED TO? WOULD?

důraz je na to, co bylo zvykem (někoho), a trvalo delší dobu Gramatika 1. minulé situace a stavy (stavová slovesa), co trvaly nějakou dobu a nyní už nepokračují důraz je na to, co bylo zvykem (někoho), a trvalo delší dobu = USED TO example: I used to live in Dublin, but I moved to Cork.

Gramatika 2. minulé děje, co trvaly v minulosti a nepokračují, a docházelo k opakování znovu a znovu (zdůrazňujeme právě ta opakování) = WOULD example: The teacher would get a headache while helping Johnny with the alphabet.

Gramatika 3. minulé děje a situace, co trvaly v minulosti a nepokračují, a docházelo k opakování znovu a znovu – můžeme použít i = USED TO / WOULD example: When he was at school, he used to play football every Saturday. When he was at school, he would play football every Saturday

Procvičení a vysvětlení 1. John MacEnroe used to be one of the best tennis players in the world. Stavové sloveso 2. She loved sales and she would travel miles to go to one. Opakovaně, „jedno cestování“ netrvalo dlouho 3. On finishing his beer, he would order another. Opakovaně, ale jednalo se o jednu noc (ne o delší úsek života) 4. I remember Jack. He used to come here every Friday. Jack (asi) několik let chodil každý pátek ke mně, bylo to jeho vlastním zvykem. 5. Every winter we would pray for the lake to freeze so that we could go skating. Opakovaně, důraz na jednotlivá „modlení“, ale nebylo to součástí naší povahy

6. I will never forget the horrible meals they used to cook in the school canteen. opakovaně, zdůrazňujeme delší dobu „vaření“ (např. celou školní docházku) 7. I used to smoke but I gave up a few years ago. Kouření bylo součástí mé povahy (můj zvyk) a trvalo delší časové období v minulosti. Teď jsem nekuřák.

Oprava: In the past, people would call a person on their birthday. Časté chyby (1) Chyba: In the past, people used to call a person on his or her birthday. Oprava: In the past, people would call a person on their birthday. Vysvětlení: would značí zvyklost ve společnosti (to znamená, že zvyk trvá i dnes), used to by znamenalo činnost, kterou jsme dříve dělali a teď už neděláme

Chyba: Last year, I used to study very hard. Časté chyby (2) Chyba: Last year, I used to study very hard. Oprava: Last year, I studied very hard. Vysvětlení: Máme časové udání (kdy), proto použijeme minulý čas (děj proběhl ve vymezeném úseku)

Chyba: I used to live in San Diego for five years. Časté chyby (3) Chyba: I used to live in San Diego for five years. Oprava: I lived in San Diego. Vysvětlení: „used to“ se neváže s výrazem, který určuje množství času

Chyba: Did you used to live in Los Angeles? Časté chyby (4) Chyba: Did you used to live in Los Angeles? Oprava: Did you use to live in Los Angeles? Vysvětlení: minulost už obsahuje „did“, proto vynecháme -d u „used to“

Procvičování 1. Do you remember how your grandpa ____ sit in that chair and smoke cigars. 2. Karen ____ have a Yorkshire Terrier when she was a young girl, didn't she? 3. They ___ go on holiday to the Rockies, but when it became expensive they stopped. 4.I ___ write a diary every day but then I got bored with doing it. 5. At the start of their marriage, they ___ be very happy - but then it all went wrong! 6. You ____ swim so well. What happened? 7. When I was seven, I ____ be able to turn a somersault. Now I am a couch potato. 8. Before passing my driving licence, I ____ take a bus.

Procvičování 1. Do you remember how your grandpa used to/would sit in that chair and smoke cigars. 2. Karen used to have a Yorkshire Terrier when she was a young girl, didn't she? 3. They would go on holiday to the Rockies, but when it became expensive they stopped. 4. I would write a diary every day but then I got bored with doing it. 5. At the start of their marriage, she used to be very happy - but then it all went wrong! 6. You used to swim so well. What happened? 7. When I was seven, I used to be able to turn a somersault. Now I am a couch potato. 8. Before passing my driving licence, I would/used to take a bus.