Třídění živých organismů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník. OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník.
Advertisements

Zpracovala Jitka Ciprová
Základní skupiny živočichů
Pří_059_Rozmanitost přírody _Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
Živá a neživá příroda 3. ročník
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
Třídění přírodnin VY_III/2_INOVACE_102_Třídění přírodnin
Obecná charakteristika + rozdělení.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
TŘÍDĚNÍ PŘÍRODNIN 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky s některými biologickými vědami a.
Živá příroda.
Základní skupiny organismů
Základní skupiny organismů
LES ŘASY.
Živočichové Dělení.
TŘÍDĚNÍ ROSTLIN.
Ekosystémy.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ŽIVÁ PŘÍRODA ŽIVÉ ORGANIZMY.
HOUBY.
Pří_059_Rozmanitost přírody – Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Projevy života, třídění organismů
VY_32_INOVACE_09_PŘV_ROZDĚLENÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.4 Rostliny - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
OPAKOVÁNÍ UČIVA 7. ROČNÍKU Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / PŘÍRODOPIS / PŘEHLED ORGANISMŮ Druh učebního.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Prvouka - Houby.
Společné znaky rostlin.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Živočichové u vody 3. ročník.
Rostliny.
Třídění přírodnin.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
Živočichové Společné znaky: Přijímají vodu a potravu, vylučují.
ROSTLINY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Člověk je součástí přírody
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání
Název Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Kateřina Wernerová Název materiálu: VY_52_INOVACE_Pr.7.We.22_Mnohobunecne_organismy.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_117_Obratlovci
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
VY_32_INOVACE_10_PŘV_OBRATLOVCI A BEZOBRATLÍ
TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Rostliny - význam a jejich dělení.
Živá příroda.
Třídění živých organizmů
VY_32_ INOVACE_ 01_ PŘÍRODOVĚDA 5
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Živočichové.
VY_32_INOVACE_5/04_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Živé organismy.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Mapky přirozených ekosystémů z naší přírody
Transkript prezentace:

Třídění živých organismů Kristýna Kiglerová 23.4. 2016

Zajímavosti Živé organismy třídíme do dvou soustav – rostliny a živočichové Můžeme je třídit podle toho: kde žijí (tropický, mírný nebo studený pás) u nás podle v jakém prostředí je najdeme (les, louka, pole, voda) způsobu přijímání živin (rostliny kořeny a listy, živočichové podle druhu potravy) jak a jestli se pohybují (rostliny rostou v zemi, takže se nepohybují, živočichové se pohybují) jak dýchají (rostliny dýchají celým tělem, živočichové dýchají plícemi nebo žábry) délky života (u rostlin podle druhu, u živočichů podle toho jaký živočich to je) Živočichy dělíme na obratlovce a bezobratlí (mezi obratlovce patří savci, ptáci, plazy, obojživelníci a ryby).

Příklady rostliny živočichové

Bakterie a sinice Bakterie Jsou nejjednodušší živé organismy Nejsou vidět pouhým okem, aby jsme je viděli potřebujeme mikroskop Mohou být užitečné, ale také velmi škodit Sinice

Houby Jedlé Nejedlé Houby mají tři druhy – jedlé, nejedlé a jedovaté Mezi houby také patří plísně, kvasinky a lišejníky Jedovaté

Rostliny Obsahují zelené barvivo – chlorofyl s jeho pomocí dokáží přeměňovat látky z neživé přírody do živé (fotosyntéza) Rozdělujeme je na dvě skupiny – semenné a výtrusné Semenné Výtrusné

Skupiny rostlin Semenné Výtrusné Semenné rostliny rozdělujeme na byliny a dřeviny Dozrávají ve výtrusnicích třeba na listech Výtrusné rostliny jsou např. mechy, kapradiny, přesličky Byliny Dřeviny Mech

Děkuji Vám za pozornost Kristýna Kiglerová