Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Užití Thaletovy kružnice
Advertisements

PLANIMETRIE.
AZ kvíz Lomené výrazy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Mgr. Ladislava Paterová
a + b > c Ʌ a + c > b Ʌ b + c > a
Trojúhelník Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Hra – riskuj – Objem a povrch krychle a kvádru – 2
Užití Thaletovy kružnice
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Vánoční – mocniny + bonus
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
TROJÚHELNÍK ROVNORAMENNÝ
Hra k zopakování a procvičení učiva ( Test znalostí) Podobnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Užití Thaletovy kružnice
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Opakování před „přijímačkama“. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí: Funkce - lineární Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Goniometrické funkce Sinus Nutný doprovodný komentář učitele.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Vedení elektrického proudu v polovodičích Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Dělitelnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Přímá a nepřímá úměra Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Trojúhelník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Mocniny s racionálním exponentem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo Test k ověření znalostí Funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír.
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
Trojúhelník a jeho vlastnosti
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
POZNÁMKY ve formátu PDF
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Goniometrické funkce Sinus Nutný doprovodný komentář učitele.
Goniometrické funkce Kosinus Nutný doprovodný komentář učitele.
Druhy trojúhelníků, těžnice, výšky, střední příčky
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
TROJÚHELNÍK ROVNORAMENNÝ
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování či procvičení učiva:
Obsahy rovinných útvarů
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Trojúhelník 1 trojúhelník ABC určují tři různé body A, B, C, které neleží v přímce.
Transkript prezentace:

Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Trojúhelník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Jak postupovat – návod pro použití 1. Obdoba známé televizní hry. Cílem je propojení všech stran trojúhelníka buňkami vlastní barvy, které družstva získávají za správné odpovědi. Pokud se žádnému družstvu ve stanoveném časovém limitu na hru strany spojit nepodaří, vítězí družstvo s větším počtem získaných buněk. 2. Hru mohou hrát dvě družstva (hráči). Hru ovládá a její průběh řídí učitel. 3. Po vylosování pořadí si družstva střídavě volí příklady ukryté pod jednotlivými buňkami s čísly. 4. Učitel dle náročnosti příkladu ukrytého pod buňkou stanoví časový limit pro jeho výpočet. 5. Pokud družstvo v časovém limitu příklad vypočítá správně, získává zvolenou buňku. Ke zbarvení buňky barvou družstva dojde po dvou, případně třech následných kliknutích na příslušnou buňku. 6. Pokud družstvo nestihne v limitu odpověď či odpoví nesprávně, dostává možnost odpovědi družstvo druhé. Pokud odpoví správně, získává příslušnou buňku ono. 7. Pokud však ani druhé družstvo neodpoví správně či o buňku nemá zájem a odpovídat tedy nechce, nezískává buňku ani jedno družstvo. Je možné si o ni v následujícím průběhu hry, kdy si ji některé družstvo opět zvolí, zahrát v rozstřelu. 8. Do rozstřelu pokládá učitel jakoukoliv otázku z oblasti očekávaných matematických znalostí žáků. Buňku získá družstvo, které rychleji odpoví správně. 9. V případě rovnosti počtu buněk i po vypršení časového limitu, rozhodne o vítězi například hra „kámen, nůžky, papír“. Podrobnější postup v přiloženém souboru „návod“.

1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 9 9 10 10 11 11 12 12 13 13 14 14 15 15 16 16 17 17 18 18 19 19 20 20 21 21 22 22 23 23 24 24 25 25 26 26 27 27 28 28

V ∆ ABC známe velikost vnějšího úhlu Vypočítej: V ∆ ABC známe velikost vnějšího úhlu α‘ = 56º a velikost vnitřního úhlu γ = 35º20‘. Vypočítejte velikosti ostatních vnitřních úhlů trojúhelníka. Zpět Výsledek: α = 124º; β = 20º40‘

Obvod rovnoramenného trojúhelníku je Vypočítej: Obvod rovnoramenného trojúhelníku je 148 cm. Rameno má délku 5,2 dm. Vypočítej délku jeho základny. Zpět Výsledek: 44 cm

……………………………………………………... Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Trojúhelník, který má dvě strany shodné a třetí stranu různou, se nazývá ……………………………………………………... Zpět Výsledek: rovnoramenný

Trojúhelník, ve kterém má každý vnitřní úhel velikost 60º, se nazývá Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Trojúhelník, ve kterém má každý vnitřní úhel velikost 60º, se nazývá ……………………………………………………... Zpět Výsledek: rovnostranný

Součet všech vnitřních úhlů v trojúhelníku je Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Součet  všech vnitřních úhlů v trojúhelníku je …………………………………………………...... Zpět Výsledek: 180º

O úhlech při základně rovnoramenného trojúhelníku platí, že Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. O úhlech při základně rovnoramenného trojúhelníku platí, že ……………………………………….…………….. Zpět Výsledek: jsou shodné

Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. V …………………………………………………... trojúhelníku jsou všechny strany stejně dlouhé. Zpět Výsledek: rovnostranném

……………………………………………………... Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Kolmice spuštěná z vrcholu trojúhelníku na protilehlou stranu se nazývá ……………………………………………………... Zpět Výsledek: výška trojúhelníka

Vnitřní a vnější úhel trojúhelníku tvoří spolu dvojici Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Vnitřní a vnější úhel trojúhelníku tvoří spolu dvojici ……………………………………………………... úhlů. Zpět Výsledek: vedlejších

Výšky rovnostranného trojúhelníku se protínají Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Výšky rovnostranného trojúhelníku se protínají …………………………………………………...... trojúhelník(u). Zpět Výsledek: v těžišti

Trojúhelník, který má jeden úhel tupý, se nazývá Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Trojúhelník, který má jeden úhel tupý, se nazývá ……………………………………………………... trojúhelník. Zpět Výsledek: tupoúhlý

Součet vnitřního a vnějšího úhlu trojúhelníku je Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Součet vnitřního a vnějšího úhlu trojúhelníku je .......................................................................... Zpět Výsledek: 180º

Úhel, který má velikost 90º, se nazývá ……………………………………………………... úhel. Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Úhel, který má velikost 90º, se nazývá ……………………………………………………... úhel. Zpět Výsledek: pravý

Ostroúhlý trojúhelník je takový, který má …………………………………………………… Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Ostroúhlý trojúhelník je takový, který má …………………………………………………… Zpět Výsledek: všechny vnitřní úhly ostré

Ostrý úhel je ten, který má velikost …………………………………………………...... Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Ostrý úhel je ten, který má velikost …………………………………………………...... Zpět Výsledek: větší než 0º a menší než 90º

Ortocentrum je bod, ve kterém se protínají …………………………………………………… Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Ortocentrum je bod, ve kterém se protínají …………………………………………………… Zpět Výsledek: výšky trojúhelníku

Výšky tupoúhlého trojúhelníku se protínají …………………………………………………...... Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Výšky tupoúhlého trojúhelníku se protínají …………………………………………………...... trojúhelník(u). Zpět Výsledek: mimo (vně)

Těžnice trojúhelníku je vzdálenost vrcholu trojúhelníku a Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Těžnice trojúhelníku je vzdálenost vrcholu trojúhelníku a ……………………………………………………... Zpět Výsledek: středu protilehlé (příslušné) strany

V ∆ ABC je velikost vnitřního úhlu α = 72º Vypočítej: V ∆ ABC je velikost vnitřního úhlu α = 72º a vnějšího úhlu β’ = 115º50‘. Vypočítej velikost vnitřního úhlu γ. Zpět Výsledek: γ = 43º50‘

Těžiště rozděluje všechny těžnice v poměru ……………………………………………………... Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Těžiště rozděluje všechny těžnice v poměru ……………………………………………………... Zpět Výsledek: 1:2 (jedna délka ku dvěma délkám)

Výšky pravoúhlého trojúhelníku se protínají …………………………………………………...... Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Výšky pravoúhlého trojúhelníku se protínají …………………………………………………...... trojúhelník(u). Zpět Výsledek: ve vrcholu při pravém úhlu

Vypočítej: Pravoúhlý trojúhelník má dvě kratší strany dlouhé 5 centimetrů a 40 milimetrů. Jaký je jeho obsah? Zpět Výsledek: 10 cm2

Těžnice trojúhelníku se protínají v …………………………………………………... Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Těžnice trojúhelníku se protínají v …………………………………………………... Zpět Výsledek: těžišti

Vypočítej: V rovnoramenném trojúhelníku ABC má úhel γ, který svírají ramena, velikost 51º30‘. Urči zbývající vnitřní úhly trojúhelníku α a β. Zpět Výsledek: α = β = 64º15‘

Vypočítej: V pravoúhlém trojúhelníku ABC má jeden vnitřní úhel velikost 67º24‘. Urči velikosti zbývajících vnitřních úhlů trojúhelníku. Zpět Výsledek: 90º; 22º36‘

……………………………………………………... Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Výška trojúhelníku je ……………………………………………………... vzdálenost vrcholu trojúhelníku a protilehlé strany. Zpět Výsledek: kolmá, tedy nejkratší

Rovnostranný trojúhelník má obvod Vypočítej: Rovnostranný trojúhelník má obvod 171 centimetrů. Jakou délku mají jeho strany? Zpět Výsledek: 57 cm

Obvod rovnoramenného trojúhelníku je Vypočítej: Obvod rovnoramenného trojúhelníku je 1,2 metrů. Základna má délku 38 cm. Vypočítej délku jeho ramen. Zpět Výsledek: 41 cm

Použité obrázky: Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2010-04-22]. Dostupné pod licencí Public domain na WWW: <http://www.clker.com/clipart-white-board.html>