NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Magnetické vlastnosti látek
Advertisements

Magnetické pole Autor: Lukáš Polák Pokračovat.
Magnety přírodní a umělé. Popis magnetu
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Fyzika 7. ročník Síla a její účinky
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
zpracovaný v rámci projektu EU
Magnetická indukce magnetování
Magnetické vlastnosti látek
Magnetické vlastnosti látek
Fyzika - opakování.
MAGNETICKÉ POLE.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 6.
Magnetické vlastnosti látek
Magnetické vlastnosti látek
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Elektromagnetické jevy
Magnetismus.
Magnetické vlastnosti látek - opakování
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Člověk a příroda - Fyzika
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
INDUKČNÍ ČÁRY MAGNETICKÉHO POLE
Magnety – opakování. 1) Který minerál je přírodním magnetem a jaké má vlastnosti? 2) Z čeho se zhotovují umělé magnety? 3) Jak nazýváme látky, které jsou.
VODIČŮ S PROUDEM A MAGNETŮ
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Jak si vyrobit magnet? (Učebnice strana 55 – 56)
MAGNETIZACE LÁTKY.
Elektrické vlastnosti látek
Magnetizace látky.
Anotace Prezentace, která se zabývá elektrickými vlastnostmi látek. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit a popsat.
Magnetizace látky. To bych se trhal rekordy, kdybych byl magnetem. Ale jak se jím stát ?
Magnetické pole Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
PÓLY MAGNETU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
MAGNETIZACE LÁTEK Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
VY_32_INOVACE_CH Magnety © Petr Špína 2011.
FYZIKÁLNÍ KUFR Magnetické vlastnosti látek (6. ročník)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Indukční čáry magnetického pole Číslo DUM: III/2/FY/2/2/20 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Magnetické indukční čáry
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Magnetické pole a magnetizace Číslo DUM: III/2/FY/2/2/19 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
 každý magnet má dva póly ◦ severní (ozn. N, červenou barvou) ◦ jižní (ozn. S)  uprostřed je netečné pásmo Jižní pól magnetu (S) Netečné pásmo Severní.
Magnetické pole vodiče s proudem. Struktura prezentace úvod otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Magnetismus. Magnety - magnetovec Prvním známým magnetem byl magnetovec, který byl objeven starověkými Řeky a Číňany. Tento zřídka se vyskytující minerál.
Magnetické vlastnosti látek
Název výukového materiálu Identifikátor VY_32_INOVACE_PreJa17 Anotace
SOUVISLOST ELEKTŘINY A MAGNETIZMU
MAGNETICKÉ VLASTNOSTI LÁTEK
Magnetické pole.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Magnetické pole cívky s proudem
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Magnetické pole cívky.
Indukční čáry magnetického pole.
Magnetické pole Z pokusů vyplývá :
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Magnetické pole a magnetizace Číslo DUM: III/2/FY/2/2/19 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
10. Magnetismus - základní pojmy, magnetické látky a mag. pole
Magnetické pole cívky s proudem
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Magnetická indukce magnetování
VODIČŮ S PROUDEM A MAGNETŮ
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ : leden 2012 NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_FYZIKA_6._ROČNÍK VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda TÉMA: Magnetické vlastnosti látek část 2. – opakování ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.1427

Anotace: Určeno žákům 6. ročníku Opakování – Magnetické vlastnosti látek část 2. 3 opakovací snímky 1 snímek se zadáním testu Snímek 1 - 3 – žákovy se zobrazí otázka na kterou odpoví - správnost odpovědi si ověří kliknutím myší Snímek 4 - zadání otázek testu

Magnetické vlastnosti látek OPAKOVÁNÍ

Odpovězte na následující otázky 1. Co je to magnetická síla? Síla, kterou na sebe póly magnetů působí a přitahují kovové předměty 2. Souhlasné póly magntů se přitahují nebo odpuzují? Odpuzují 3. Kde se nachází magnetické pole? Okolo každého magnetu 4. Jaké jsou účinky magnetického pole? Slábnou se vzdáleností od magnetu.

Odpověz: Magnetická síla Vložením do magnetického pole 5. Co je základním projevem magnetického pole? Magnetická síla 6. Jak můžeme feromagnetickou látku zmagnetovat? Vložením do magnetického pole 7. Co je to magnet dočasný? Po zániku magnetického pole přestává být magnetem. 8. Kde u magnetu působí největší magnetická síla? Na pólech magnetu. 9. Co jsou to magnetické indukční čáry? Myšlené čáry, které znázorňují silové působení magnetického pole.

10. Jakým zařízením můžeme určit svétové strany? Kompasem, buzolou 11. Jaké pole se nachází okolo planety Země? Magnetické 12. Jak můžeme látku zmagnetizovat? Vložíme-li jí do magnetického pole. 13. Co je to trvalý magnet? Magnet, který zůstává megnetem i po zániku magnetického pole. 14. Nesouhlasné póly magnetů se přitahují nebo odpuzují magnetickou silou? Přitahují

TEST A. B. 1. Vysvětli pojem magnetizace látky. 2. Nakresli magnetické indukční čáry u souhlasných pólů magnetu. 3. Kde působí u magnetu největší magnetická síla? 4. Kde se nachází magnetické pole? A. 1. Co jsou to magnetické indukční čáry? 2. Jaký je rozdíl mezi magnetem dočasným a trvalým? 3. Nakresli magnetické indukční čáry u nesouhlasných pólů magnetu. 4. Jaká zařízení používáme k určování světových stran? B.

Zdroje : KOLÁŘOVÁ, Doc. RNDr.Růžena; BOHUNĚK, CSc. PaedDr Jiří . Fyzika pro 6.ročník Základní školy. Tiskárny Havlíčkův Brod : Prometheus, 2003. 159 s. Ilustrace: http://office.microsoft.com