Vytvořil Aleš Veselý 9.A 7.Zš Kladno

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POZNÁMKY ve formátu PDF
Advertisements

PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená.
Pythagorova věta Mgr. Dalibor Kudela
Goniometrické funkce Řešení pravoúhlého trojúhelníku
Trojúhelník – II.část Mgr. Dalibor Kudela
Matematika – 8.ročník Pythagorova věta
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Zlomky Vzorce Procenta Úměrnost
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vytvořila: Pavla Monsportová 2.B
PYTHAGOROVA VĚTA příklady
Pythagorova věta užití v prostoru
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola Ostrava – Hrabová Microsoft Office PowerPoint 2003
VY_42_INOVACE_109_PYTHAGOROVA VĚTA Jméno autora VMM. Lačná Datum vytvoření VMříjen 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika Anotace.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
PYTHAGOROVA VĚTA Výuková prezentace.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Pythagorova věta autor.
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Pythagorova věta.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Pythagorova věta 8. ročník
Výpočty v rovinných obrazcích
Pythagorova věta.
Opakování Víš, co je to druhá mocnina ? Je to součin dvou sobě rovných činitelů. a 2 = a.a.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Stereometrie Odchylky přímek VY_32_INOVACE_M3r0114 Mgr. Jakub Němec.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Jehlan výpočet povrchu
Matematika 8.ročník ZŠ Pythagorova věta Creation IP&RK.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK V ROVINNÝCH GEOMETRICKÝCH OBRAZCÍCH
Pythagorova věta Pythagoras 570 př.n.l. – 510 př.n.l.
Povrch hranolu – příklady – 1
Pravoúhlý trojúhelník (procvičování)
Pythagorova věta Mgr. Petra Toboříková Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové, Komenského 234.
Pravoúhlý trojúhelník sekunda - osmileté studium Mgr. Štěpánka Baierlová Gymnázium Sušice Pythagorova věta.
Pythagorova VĚTA. PYTHAGORAS (6. století před naším letopočtem) Πυθαγορασ (Pí & ypsílon & théta & alfa & gamma & omíkron & ró & alfa & sígma)
Matematika pro stavební obory 12. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
PYTHAGOROVA VĚTA Pythagorova Pythagorova věta a věta k ní obrácená.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu:Pythagorova věta(EUPŠM13),
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:TROJÚHELNÍK-PYTHAGOROVA.
Výpočet obsahu rovnoběžníku
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Tělesa –čtyřboký hranol
Pythagorova věta - příklady
Název: VY_32_INOVACE_MA_8A_12I Škola:
Pythagorova věta 7. třída Lenka Betlachová.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Pythagorova věta – popisuje vztahy stran v pravoúhlém trojúhelníku
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
PYTHAGOROVA VĚTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Název školy: Základní škola Městec Králové
PYTHAGOROVA VĚTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: TROJÚHELNÍK-testy
Výpočty v rovinných obrazcích
Pythagorova věta v prostoru – tělesová úhlopříčka krychle a kvádru
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
EUKLIDOVA VĚTA O VÝŠCE:
Výpočet obsahu rovnoběžníku
Pythagorova věta.
Transkript prezentace:

Vytvořil Aleš Veselý 9.A 7.Zš Kladno PYTHAGOROVA VĚTA Vytvořil Aleš Veselý 9.A 7.Zš Kladno

Ten pán, který tu před chvilkou tak hudroval, byl řecký matematik Pythagoras ze Samu. Žil v letech 580 - 500 před naším letopočtem. Měl svoji školu, v níž bádal a vyučoval. O znalostech Pythagorejců máme jen útržkovité údaje, protože své učení tajili. Naše věta se jmenuje Pythagorova, avšak vztah mezi velikostmi stran v pravoúhlém trojúhelníku lidé znali již mnohem dříve před Pythagorem.

OBSAH Proč potřebujeme znát Pythagorovu větu? Princip Pythagorovy věty Užití Pythagorovy věty Pythagorova věta v praxi A teď Ty! Výsledky příkladů. Ahoj, jmenuji se Pyth a provedu tě touto výukou. Vyber si téma nebo klikni na šipku.

? Na co ptáš se? Tak se podíváme na několik praktických příkladů. Tohle jsou praktické příklady ,které lze počítat právě díky Pythagorově větě. ?

Jak to vlastně funguje? c2 = a2 + b2 Obsah čtverce nad přeponou a2 c je roven a c2 obsahům čtverců nad odvěsnami. b2 b Porozuměl jsi? Pak jdi na další snímek.

Užití Pythagorovy věty : matematický postup b=4 a=3 Takhle se počítá přepona.

Užití Pythagorovy věty : matematický postup b=4 a=? Takhle se počítá odvěsna.

Praktické použití Pythagorovy věty Vrátíme se k příkladům z úvodu. Pěšinka na obrázku je označená otazníkem. Hodnoty 55m a 65m jsou odvěsny pravoúhlého trojúhelníku. Naším úkolem je tedy vypočítat přeponu. Pěšinka po přeponě má své výhody.

Praktické použití Pythagorovy věty Vrátíme se k příkladům z úvodu. Do kulatého průřezu klády lze vepsat čtverec o straně a. Průměr klády je pak zároveň úhlopříčkou vepsaného čtverce. Naším úkolem je tedy výpočet odvěsen stejné délky. Pěkný trámek na stropě má také své kouzlo.

Praktické použití Pythagorovy věty Vrátíme se k příkladům z úvodu. Délka žebříku je přeponou v trojúhelníku a výška do které žebřík sahá je odvěsnou trojúhelníku. Zde budeme počítat pomocí Pythagorovy věty odvěsnu. S tímhle žebříkem to bude mít klempíř těžký, lézt na střechu.

Příklady na procvičení: 1)Pokuste se určit, zda je trojúhelník se stranami délek 1,5cm; 2cm a 2,5cm pravoúhlý. 2)Vypočítej obsah obdélníka, jestliže znáš délku jedné strany 3,5cm a úhlopříčku 9,1cm. 3)Vypočítej délku strany čtverce, je-li zadána délka úhlopříčky 1dm. 4) Lze prostrčit krychli o hraně délky 26cm kruhovou obručí s vnitřním průměrem 35cm ? Vyzkoušej, jak jsi porozuměl příkladům

Výsledky příkladů. Ano, trojúhelník je pravoúhlý. S = 29,4 cm2 a  0,71 dm Nelze, stěnová úhlopříčka má délku 36,77 cm. To je vše, teď bys měl umět Pythagorovu větu, ale ještě si ji pořádně procvič na jiných příkladech. Hodně úspěchů.